Announcement

Collapse
No announcement yet.

dj booth vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ook ik mix gewoon met een denon HC 4500 midi controller in combinatie met Virtual Dj, werkt prima. Maar ik ben niet iemand die minutenlange overgangen maakt dus dingen als pitch bend gebruik ik nooit.

@ Mathias, ik weet natuurlijk niet hoe lang jij erover doet om 150 euro bij elkaar te krijgen. Als dat niet al te lang is zou ik nu 2 Numark NDX 400 spelers kopen en een busje contactspray, dikke kans dat de mixer er dan wel weer even tegenaan kan totdat je genoeg geld hebt voor de M6.

Als de mixer echt niet meer langer mee kan kun je er ook een Numark M101 bij kopen. Een heel basic 2 kanaals mixertje maar er zit eigenlijk alles op wat je nodig hebt en de kwaliteit zal een stuk beter zijn dat al die super budget merken. Jammer dat er geen driekanaals toonregeling op zit maar je zal toch voornamelijk de bas wegdraaien als je aan het mixen bent.

Dan zit je maar 23 euro boven je budget, en kun je rustig gaan sparen voor een uitgebreider mengpaneel.

Comment

contactspray, perslucht, wil allemaal niet meer baten ;)

Maar goed. Ik denk dat ik het dan maar in stappen doe, en start met 2 cd spelers (numark ndx 400), en dan zien we later wel voor een mengpaneeltje.

Comment

Lijkt me een prima plan waar geen spijt van krijgt ;-)

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
          500 euro is in deze tijd voor veel mensen een hoop geld.
          Dit vind ik dus niet helemaal reeel. Als je met 4 man een ijsje gaat halen is 500 euro enorm veel geld. Ga je een ferrari kopen of een huis dan is 500 euro helemaal niets.

Hier wil ik dus mee zeggen dat je het in verhouding moet kunnen zien. Wil je dus investeren in een leuk setje cd spelers en een mixer ( en dan heb ik het echt niet over de aller hoogste top ) dan is 500 euro eigenlijk meer dan behoorlijk laag te noemen.

Inderdaad is het dan misschien interessant om het stapje voor stapje te gaan doen. Aan de andere kant had je hier misschien eerder aan moeten denken en er dus ook eerder rekening mee moeten gaan houden dat de spelers een keer op een dag gaan ophouden.

Tip dus ook weer voor een volgende keer. Zet geld opzij om je spullen te vervangen. Verdien je hier niet genoeg voor? Dan is dus gewoon je prijs te laag die je vraagt.

Comment

500 euro is in deze tijd veel geld voor de meeste mensen. Misschien niet voor jou, dan doe je het goed, maar als je gewoon een normale baan hebt en ook nog een beetje leuk wilt kunnen leven heb je dat niet iedere maand over.

Daarnaast is het voor Mathias een hobby en die mag wel wat geld kosten, maar niet teveel. Ook heel begrijpelijk en knap dat hij zich niet laat verleiden (veel) meer geld uit te geven dan wat hij gebudgetteerd had. Veel mensen hebben die wilskracht niet bij het zien van al die mooie spulletjes...

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              Hier wil ik dus mee zeggen dat je het in verhouding moet kunnen zien. Wil je dus investeren in een leuk setje cd spelers en een mixer ( en dan heb ik het echt niet over de aller hoogste top ) dan is 500 euro eigenlijk meer dan behoorlijk laag te noemen.
              Wie heeft het over investeren? Bij investeren denk ik aan "er later geld uit halen, en liefst nog winst ook". Dat wordt het dus al niet ;)

Originally posted by ronennieshow View Post
              Verdien je hier niet genoeg voor? Dan is dus gewoon je prijs te laag die je vraagt.
              Als je het zo bekijkt is mijn prijs sowiso te laag, ik denk dat ik meer dan het dubbele moet gaan vragen, wil ik er geen verlies op maken.
              Daar zit hem volgens mij het verschil tussen hobby en bedrijf. Iemand die pakweg gaat kajakken voor zijn hobby verdient hier (meestal) geen rotte euro aan, en toch zal hij zijn hobby niet opgeven omdat hij zijn materiaal niet "terug verdient".

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
              maar als je gewoon een normale baan hebt en ook nog een beetje leuk wilt kunnen leven heb je dat niet iedere maand over.
              Erger nog, als student heb ik niet eens een (echte) baan, en dan is 500 euro per maand op de rekening erbij een echt succes. ;)

Comment

Als je geluk hebt kan je de 2de handse spullen mits ze je voor een mooi prijsje koopt, nog voor dezelfde prijs verkopen als je het gekocht hebt. Spreek uit ervaring..

Heb al veel 2de hands gekocht en dit is gewoon puur winst. Maar let op.. weet wat je koopt en neem iemand mee die er verstand van of de spullen zelf heeft.

In dit vak zitten er minder oplichters tussen dan als je bijvoorbeeld een mobiele telefoon gaat kopen of laptop.
                Meeste mensen waar ik vaak voor tweede hands spullen terecht kom zijn vrij nette mensen of een bedrijf wat graag hun goede naam wil behouden. Vaak word me koffie aangeboden en sta ik nog een uur te praten over wat ze doen en of ze veel feestjes hebben blabla.

Comment

Mocht je geen usb functie willen kun je tweede hands voor cdj 200's kijken. Wil je die wel vind je voor wat meer geld ook wel een mooi 400 setje.

Comment

tweedehands zal het sowiso niet worden...

Comment

Waarom niet? Tweedehands kun je, met jouw budget, veel betere spelers kopen dan als je nieuwe koopt.

Comment

zoals ik eerder in dit topic heb gezegd weet je niet welke bosbeer de vorige eigenaar was (of eigenaars waren). Verder heb je ook geen garantie op de toestellen.

Er is wel een optie die ik nog open hou. Een vriend van mij is aan het twijfelen of hij z'n denon dns 1200 van de hand doet. Bij hem weet ik dat ze behandeld werden alsof het zijn eigen kinderen waren. Dus deze durf ik nog te vertrouwen.
                        Last edited by Mathias Van Rechem; Friday-14-06-2013, 00:25.

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                          zoals ik eerder in dit topic heb gezegd weet je niet welke bosbeer de vorige eigenaar was (of eigenaars waren). Verder heb je ook geen garantie op de toestellen.

Er is wel een optie die ik nog open hou. Een vriend van mij is aan het twijfelen of hij z'n denon dns 1200 van de hand doet. Bij hem weet ik dat ze behandeld werden alsof het zijn eigen kinderen waren. Dus deze durf ik nog te vertrouwen.
                          die dennons lijken me volgens veel reviews prima spelers waar je zeker een stuk op vooruit gaat in vergelijking met je oude set.

het is inderdaad zo dat iedereen anders met zijn spullen omgaat , maar je kunt vaak al snel zien wat een set is van een thuis dj, en welke spullen er in de verhuur hebben gezeten.

test lekker op je gemakje alle functies, en als je de kans hebt zou je in de winkel een echte nieuwe kunnen vergelijken met degene die je gaat kopen.

Comment

Om dit toppic weer even wat leven in te blazen:

ik heb nog via andere kanalen wat meningen gevraagd, en daar werd me nogal vaak de behringer djx 750 (of 900) aangeraden. Toen ik de vergelijking maakte met de numark m6, zei iemand: "M6 bestaat niet meer, toestel wordt door numark niet méér verkocht omdat het eigenlijk vrij duur was en weinig had te bieden" (was zelf een kleinere, regionale dealer van numark). Rick?
                            Verder gingen er ook stemmen op dat de kwaliteit van Behringer en Numark ongeveer gelijk zijn (is niet mijn eigen mening).

Ik zou het verder interessant vinden mochten er ook mensen reageren die ervaring hebben met de behringer djx 750 (of 900) (en dan bedoel ik wel al langere tijd, en niet "ik heb deze gisteren ontvangen en...").

Comment

ik heb nog via andere kanalen wat meningen gevraagd, en daar werd me nogal vaak de behringer djx 750 (of 900) aangeraden. Toen ik de vergelijking maakte met de numark m6, zei iemand: "M6 bestaat niet meer, toestel wordt door numark niet méér verkocht omdat het eigenlijk vrij duur was en weinig had te bieden" (was zelf een kleinere, regionale dealer van numark). Rick?
                              Wij hebben er nog een stel liggen. Verder nog geen bericht gehad dat het product uitlopend/EOL is.
                              Daarnaast vind ik +/- 170 euro voor een leuke basic, maar vrij stevige mixer best meevallen. Het is inderdaad geen mixer boordevol technische snufjes, maar de vraag is dan ook of je dat wilt of niet. Voor thuis ben je er misschien snel op uitgekeken, maar als simpele drive-in show of bruiloft-DJ kan het best een succesnummer zijn. Maar nogmaals, het is maar waar je naar op zoek bent.
                              Zelfde geldt voor JB Systems mixers, zijn in de regel ook wat duurder, maar zitten goed in elkaar. De Beat 6 USB die ik heb zit al jaren in m'n case, heeft menig feestje probleemloos overleefd en kan nog jaren mee als het moet.

Daarmee wil ik niet zeggen dat een volgestoken Behringer mixer slecht is, maar er zit natuurlijk wel behoorlijk wat techniek en elektronica in.

Comment

Die extra technische snufjes zijn super tof, maar darom niet per se een noodzaak. Als die behringer een vergelijkbare kwaliteit is als die numark, dan ga ik uiteraard voor die behringer, maar als de kwaliteit echt sterk onderdoet voor de numark, dan ga ik voor de numark. Tot nu toe doe ik het met een sterk vergelijkbare mixer, dus ik kan zeker voort met die numark. Ik vind het gewoon moeilijk om de kwaliteit van beide merken / producten te vergelijken, omdat ik totaal geen ervaring heb met 1 van de 2

Comment

Working...
                                X