Announcement

Collapse
No announcement yet.

dj booth vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik zat dit even te lezen en dacht ik zal maar een account maken,
    ik heb zelf in december de djx 750 al 4 jaar, ja hij is makkelijk in het gebruik en is goedkoop voor wat hij te bieden heeft. ik ben er dan ook zeer tevreden over, maar na 3 jaar ging die toch wel een beetje raar doen, zo draaide ik aan de effectenknop en draaide ik hem er af (contact was afgebroken) terwijl ik helemaal geen kracht op zette, ja ik gebruikte de effecten ook veel, maar het is niet direct dat je die veel nodig hebt, je kan ook prima mixen zonder de effecten. ook zijn er sommige dopjes van de faders af, die gaan wel naar verloop van tijd los zitten.
    wil je een 4 kannaal mixer met jouw budget zou ik hem zo kopen. oke ik heb hem ook vaak mee genomen op een klus zonder flightcase, maar als zo'n mixer dan 3 jaar meegaat zonder enig deffect, is de keus snel gemaakt toch en ik heb een maat die hem ook al 4 a 5 jaar heeft, die heeft hem in een flightcase en die heeft nog geen een deffect,
    de electronica er in vertoont nog steeds geen deffect, alles werkt nog. dus qua kwaliteit zou ik hem ook aanraden.
    het enige nadeel vind ik dat de master een fader is en geen draaiknop, dan tik je hem perongeluk vaak iets verder, maar dit zetten we vaak vast met een klein tapje,

verder zou ik eens kijken als je toch iets beters wil, maar niet al te veel geld kwijt wil zijn dan zou ik even kijken naar de pioneer djm 250, is een 2 kannaal mixertje en gaat lang mee. oke het is geen 4 kannaals maar je hebt wel kwaliteit tegen een lage prijs.

mvg bonno meuldijk

Comment

Super bedankt voor deze uitgebreide review. Ik denk dat ik toch voor de djx 750 ga. De djm 250 zal qua functionaliteit niet volstaan vrees ik (en dan vooral omdat hij maar 2 kanalen heeft).

Comment

graag gedaan. ja kan ik begrijpen, als je later denk van ja nog 2 cd spelers erbij hoef je ook geen nieuwe mixer te kopen, wil nu de overstap gaan maken naar een djm van pioneer, en wou de t1 eerst kopen maar die heeft ook maar 2 kanalen en dat maakt je uitbreidings mogelijkheden weer klein, dus dan zou ik ook eerder voor de djx 750 gaan, of eventueel de djx 900 zoals je al zei, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Comment

het is uiteindelijk toch de behringer djx 750 met 2x numark NDX400 geworden. Tot nog toe ben ik zeer tevreden met de keuze.
          Nu nog een case erbij (het zal wellicht deze worden). En een manier vinden waarmee ik het geheel kan verhogen (toch zeker een 20tal cm) iemand een idee? (ik heb geen flightcases die ik er kan onder duwen)

Comment

Hoe handig ben je? ;) (Genoeg ideeën, maar dan moet je geen 2 linkerhanden hebben)

Comment

niet handig genoeg om iets te produceren dat kwalitatief genoeg is ;)

tenzij je een net-niet 2 linkerhanden oplossing hebt?

Comment

Stagedex poot 20 cm + halfcouplers (poot is net 48.3mm in diameter ;)) en dan zelf even een metalen frame maken. Halfcouplers steek je normaal een bout + moer in om hem aan je lamp te bevestigen, dat doe je dan met een aluminium of stalen hoekbeugeltje op een plank, metalen plaat of een buis, waar je vervolgens je case op plaatst.

Vervolgens een LED barretje er onder o.i.d. en je hebt een leuke DJ-booth. :) Afhankelijk van hoe je het maakt kan je hem dan nog in hoogte verstellen ook, door de buis per cm te markeren en gewoon de halfcoupler te verschuiven. Én je kunt hem dan nog helemaal waterpas zetten ook. :mrgreen:

Comment

hmm, zit iets in. Ik had eigenlijk gedacht aan een aantal laptop stands naast elkaar. zou dit stevig genoeg zijn?

Comment

Zou ik niet doen, zeker als ze nog in een case zitten (gaat glijden). Ik vrees voor wiebelen en instabiliteit, want normaal zet je je laptop op een stand en kom je daar vrij weinig aan (wellicht af en toe eens een toets indrukken of aan je touchpad zitten). Je spelers en mixer zijn toch een ander verhaal.

En, als ik heel eerlijk ben, als je dan zo'n leuke DJ-set in huis haalt wat toch aardig wat centen kost, dan moet je toch ook iets deftigs kunnen verzinnen zodat je er zelf goed en comfortabel op kunt werken. :)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                      En, als ik heel eerlijk ben, als je dan zo'n leuke DJ-set in huis haalt wat toch aardig wat centen kost, dan moet je toch ook iets deftigs kunnen verzinnen zodat je er zelf goed en comfortabel op kunt werken. :)
                      Ik dacht dat zulke laptop stands wel iets deftigs waren, maar als ik het zo lees, dan kan ik je geen ongelijk geven. Het is ook meteen de reden waarom ik liever niet al te veel zelf aan het knutselen ga.

Een ander idee was om enkele goedkopere cases aan te schaffen om er onder te zetten, die ik dan kan gebruiken als kabelcase o.i.d

Comment

Wat ik nog kan bedenken... een Ikea Lillangen onderstel (eentje links, eentje rechts). ;) Da's kant en klaar. Komt in de buurt van 20 cm denk ik, maar niet in hoogte verstelbaar.

Comment

dan ben ik meer voor het case idee, neemt volgens mij iets minder plaats in bij transport, omdat het ook nog een andere functie heeft. Hier heb ik dan ook meer keuze in ;)

Comment

Nu ik mijn nieuwe set up een paar weken heb, begin ik te merken dat mijn behringer djx 750 behoorlijk warm wordt aan de onderkant (regio waar de voeding toekomt). ik kan er nu nog wel mijn hand op leggen, maar toch vind ik dat hij behoorlijk warm wordt. Als ik mijn behringer dan in een case ga steken, vraag ik me af in hoeverre dit gezond kan zijn voor mijn toestel?

Comment

Zou hij gewoon moeten trekken, zolang niet alles geblokkeerd is.

Praktische trucjes:
                              - 2 schuimblokken links en rechts onder je mixer leggen, zodat de hitte in het midden afgevoerd kan worden
                              - Achterkant van je mixer in de case zoveel mogelijk vrijhouden (dus je kabelcompartimentje eigenlijk)
                              - Mixer deels uit de case halen en de achterkant op de rand zetten (zodat je mixer wat gekanteld wordt, kan fijner werken soms)

Comment

maar verder is het dus normaal dat hij zo warm wordt?

Comment

Working...
                                X