Announcement

Collapse
No announcement yet.

cdj's 400 & traktor geluid op 1 kanaal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cdj's 400 & traktor geluid op 1 kanaal

Hoi,

Ik heb een setje cdj 400 en een djm 400 mixer. Alles is netjes aangesloten op elkaar en vanaf de djm gaat er een tulp kabel naar de subwoofer van mn 5.1 speakerset van Logitech. Nu is het t probleem bij traktor dat ik maar over 1 kanaal geluid krijg. Door te googlen ben ik erachter gekomen dat ik Asio4all moest downloaden: Gedaan maar t wil nog steeds niet. Hier even alles op een rij:

Wat zie ik in m'n Asio4All offline settings schermpje: (Alles)

- _ Realtek High Defenition Audio
    _ Realtek HD Audio output
    _ Realtek HD Audio Front Mic input
    _ Realtek HD Audio Line input
    _ Realtek HD Audio Mic input
    _ Realtek HD Audio Stereo input
    _> Pioneer CDJ-400
    _> Pioneer CDJ-400

Die 2 van cdj 400 heb ik aangezet, de rest staat uit.

Hier de mogelijkheden bij traktor:

Audio Device:
    - ASIO4ALL v2
    - PIONEER CDJ-400 ASIO
    - Luidsprekers (PIONEER CDJ-400) (WASAPI (Shared Mode))
    - Speakers (Realtek High Definition Audio (WASAPI (Shared Mode))
    - Luidsprekers (2- PIONEER CDJ-400 (WASAPI (Shared Mode))

Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij hebben want dat zou wel erg handig zijn:)

die twee van de 400 zijn links en rechts. de DJM heeft dus maar één stereo kanaal waarover hij geluid kan streamen. je kan het andere kanaal aansluiten doormiddel van je koptelefoonuitgang van je pc. deze moet je dus aan de mixer aansluiten en aanzetten in je ASIO.

Comment

Dit lijkt me om beide spelers te gaan die in Traktor aanwezig zijn?

je kan het andere kanaal aansluiten doormiddel van je koptelefoonuitgang van je pc
      ???

Comment

Je moet de cdj400 instellen op welke speler het moet zijn. Je kan ze zo dus instellen welke speler het in de software is. Hiermee geef je niet alleen aan of het dus speler 1 = A of 2 = B en zo verder is, Maar als je de asio modus in geluidskaarten gebruikt kan je dus ook onderscheid maken van de spelers als geleuidskaart.

Ik heb hier ook even mee zitten klooien met mijn cdj 350s maar door schijnbaar 1 knop ingedrukt te houden kom je in het settings menu van de speler. Hier kan je dan ook de verschillende midi codes zetten voor je player.

Even handleiding er dus bij nemen en dan kom je er vast en zeker uit.

Comment

Originally posted by Rick View Post

Dit lijkt me om beide spelers te gaan die in Traktor aanwezig zijn?

???
          Klopt, daardoor is het ook of de 1 of de ander:]

Comment

Originally posted by DJ eMPiii View Post
            die twee van de 400 zijn links en rechts. de DJM heeft dus maar één stereo kanaal waarover hij geluid kan streamen. je kan het andere kanaal aansluiten doormiddel van je koptelefoonuitgang van je pc. deze moet je dus aan de mixer aansluiten en aanzetten in je ASIO.
            Okee en wat voor kabel heb ik daar dan voor nodig?

Comment

Originally posted by kvdw View Post
              Okee en wat voor kabel heb ik daar dan voor nodig?
              Dit zou ik niet doen, de cdj 400 heeft gewoon een ingebouwde geluidskaart.

Probeer anders eens of je verder komt met deze handleiding. Je kan eventueel ook even op youtube kijken.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                Je moet de cdj400 instellen op welke speler het moet zijn. Je kan ze zo dus instellen welke speler het in de software is. Hiermee geef je niet alleen aan of het dus speler 1 = A of 2 = B en zo verder is, Maar als je de asio modus in geluidskaarten gebruikt kan je dus ook onderscheid maken van de spelers als geleuidskaart.

Ik heb hier ook even mee zitten klooien met mijn cdj 350s maar door schijnbaar 1 knop ingedrukt te houden kom je in het settings menu van de speler. Hier kan je dan ook de verschillende midi codes zetten voor je player.

Even handleiding er dus bij nemen en dan kom je er vast en zeker uit.
                Handleiding heb ik al geprobeerd, die manier van jou nog niet. Welke knop moet ik dan ingedrukt houden en wat moet ik dan precies doen?

Comment

Originally posted by kvdw View Post
                  Handleiding heb ik al geprobeerd, die manier van jou nog niet. Welke knop moet ik dan ingedrukt houden en wat moet ik dan precies doen?
                  Ik geloof dus niet dat je echt eens lekker flink de handleiding door genomen hebt.
                  1.Druk de text mode / utility mode en hou deze tenminste een paar seconden ingedrukt.

2. Draai nu met je rotary knop tot je midi ch in je scherm ziet staan.

3. druk nu op je rotary knop.

4. Nu kan je kiezen uit kanaal 1 tm 16.

5. druk nu weer op de rotary knop en klaar.

Door nu 15 seconden niets te doen of door een paar keer op back te drukken kom je terug in je standaard scherm

Staat gewoon compleet in je handleiding. Moeilijk hoor ;)

Het is natuurlijk wel een aanrader om even de laatste drivers en midi mapping te downloaden.

Comment

Working...
                  X