Announcement

Collapse
No announcement yet.

koolsound MPX-500

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• koolsound MPX-500

Ik heb hier nog twee mpx 5oo van koolsound staan, Nu heb ik het volgende probleem:

Als ik ze aanzet doen zet het gewoon goed, maar na loop van tijd worden de beeldschermen veel minder fel en staat sommige informatie niet op de display en staat er alleen heel donker wat puntjes?

Iemand bekent met dit probleem?

Worden de apparaten goed gekoeld? Kan zijn dat bijv. solderinkjes van het display warm worden bij intensief gebruik en minder goed contact maken.

Comment

Ze zitten wel in een flightcase, maar ze voelen nooit warm aan ofzo.

Comment

Gebeurt dit ook als je ze thuis gebruikt, of alleen als je ze op een feestje ergens inzet?

Want zou eventueel kunnen komen door temperatuurverschillen waardoor onder de kap wat condens wordt opgebouwd als ze eenmaal aan staan.

Comment

Thuis heb ik het nog nooit gehad, Maar kan dat kwaad? dan heb ik het over het stoppen van functies en of de muziek?

Comment

Condens en elektronica is altijd een slechte zaak. Grote temperatuursverschillen (koude buitenlucht, warme discotheek) kan condensvorming veroorzaken. Daarom altijd je apparatuur even 20 minuten laten wennen aan de temperatuur binnen. Maar, dat gaat alleen op als het echt grote temperatuurverschillen zijn.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Condens en elektronica is altijd een slechte zaak. Grote temperatuursverschillen (koude buitenlucht, warme discotheek) kan condensvorming veroorzaken. Daarom altijd je apparatuur even 20 minuten laten wennen aan de temperatuur binnen. Maar, dat gaat alleen op als het echt grote temperatuurverschillen zijn.
              Er zijn nooit echte grote verschillen geweest. Van huis in auto van auto naar feest.

Dat kan het toch niet zijn?

Comment

Dan lijkt me dat inderdaad redelijk uitgesloten. Dan zou het eerder aan de solderingen van de print kunnen liggen die bij warmte minder goed geleiden vanwege een te klein soldeercontact.

Comment

Dan lijkt me dat inderdaad redelijk uitgesloten. Dan zou het eerder aan de solderingen van de print kunnen liggen die bij warmte minder goed geleiden vanwege een te klein soldeercontact.
                  Is daar wat aan te doen? Het zijn natuurlijk budget spullen en al paar jaar oud.

Comment

Ik zou er dan persoonlijk voor kiezen om je verlies te pakken en eens te kijken naar een leuk alternatief.
                    Je kunt ze dan eens openschroeven om voor de hobby te kijken wat je er nog aan kunt doen, maar aangezien het een nogal 'vage klacht' is (lees; de herkomst van de storing is niet geheel duidelijk), is het maar de vraag of het nog te fixen is.

Comment

Ik zou er dan persoonlijk voor kiezen om je verlies te pakken en eens te kijken naar een leuk alternatief.
                      Je kunt ze dan eens openschroeven om voor de hobby te kijken wat je er nog aan kunt doen, maar aangezien het een nogal 'vage klacht' is (lees; de herkomst van de storing is niet geheel duidelijk), is het maar de vraag of het nog te fixen is.
                      Aangezien ik toch oog heb op twee reloop rmp 3, ga ik ze is openschroeven. natuurlijk niets veranderen, want daar heb ik de kennis niet voor.

Comment

Working...
                      X