Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginner Native Maschine MK1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner Native Maschine MK1

Hallo!

First of all, ik heb geen enkele ervaring met DJ hard- en software.

Ik heb me laatst een Native Maschine gekocht, vanwege de plug en play ''functie''.
    Mijn simpele opstelling: Native/Computer/Hoofdtelefoon of boxen.

Nu klinken de lage tonen, onder andere de bass en kick, krakend. Alles klinkt eigenlijk hetzelfde.
    Het zal wel liggen aan de geluidskaart, maar de USB Geluidskaart zoals ze hem aanbieden op BAX-SHOP.NL heeft geen USB input, terwijl juist een USB stekkertje uit de Maschine komt..

Kunnen jullie mij helpen?

Hi,
    Allereerst: je Maschine genereert (lees maakt) zelf geen geluid, hij stuurt alleen signalen naar je computer, die jouw computer dan weer omrekent naar wat je ook indrukt (zelfde bij een midi-keyboard: je drukt een toets in, dan rekent je computer het ''gemaakte'' signaal om en speelt die toon af. hier staat alles uitgelegt: http://www.bax-shop.nl/forum/f92-ken...k-is-6175.html )
    Het is dus logisch dat er geen input zit op je usb geluidskaart, die moet je aansluiten op je computer net als je Maschine, en dan in je audio-programma daar de geluidskaart selecteren. Om het krakende dan weg te krijgen moet je je sample rate zo aanpassen dat hij op z'n laagst staat zonder dat het begint te kraken.
    Hoop dat je hiermee iets vooruit komt!

Comment

Working...
    X