Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eigen hits gaan produceren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eigen hits gaan produceren

Hallo iedereen,
    Ik heb even een vraagje. Want ik wil vraag hits gaan produceren. Ik wil net zo iets als Armin van Buuren, Tiesto of Hardwell gaan maken. Ik moet daar waarschijnlijk aardig wat spullen voor nodig hebben. Ik heb al een JB systems kontrol 2 bij jullie gekocht.
    Ik zeg deze dus staan:
    Novation MiniNova koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Alleen ik vind hem een beetje duur voor een beginner. Is er misschien net zo iets als die maar dan goedkoper? Mijn budget is rond de 250 euro.
    Alvast bedankt!

Als het gaat om hits te produceren zijn niet zozeer de spullen zo belangrijk maar meer je talent. :)
    En wat die synthesizer betreft... koop een goede midi keyboard en gebruik VSTi. (Virtueel instrumenten op je computer.)

Comment

En waarom precies een MiDI keyboard in plaats van dat andere?

Comment

Goedkoper. :)

Comment

Veel vrienden van me die releases hebben gehad gebruiken Fruity Loops of Ableton op hun computer en niet eens een midi keyboard, het is handig maar ik zou eerst zonder hardware de software onder de knie krijgen. Het ziet er makkelijk uit maar voordat je er een draaibaar nummer uit hebt ben je wel een tijd verder.

Een MIDI keyboard is heel erg handig maar geen vereiste, grote DJ's gebruiken ook alleen hun koptelefoon en laptop op reis om te produceren.

Succes ermee!

Comment

Vorige week donderdag ben ik aanwezig geweest bij een workshop Focusrite/Novation. Daar werd gestoeid met Ableton in combinatie met een Novation Launchpad en dat werkt behoorlijk handig.

Je kunt overigens de Launchpad S gebruiken in combinatie met een gratis Novation app, mocht je onderweg of ergens anders aan de slag willen.

Een MIDI-keyboard of MIDI-drumpad is inderdaad geen vereiste, maar maakt het wel een stuk eenvoudiger om bijvoorbeeld akkoorden te maken of bepaalde scenes/sporen te triggeren. Dat gaat met je muis iets minder makkelijk. ;)

Verder is het inderdaad een kwestie van veel softwarematig werken. Hardware synths zijn erg mooi, maar vooral duur terwijl softwarematige emulaties voor de beginner net zo goed presteren. Daarnaast heb je bij de meeste softwarepakketten veel meer keus uit bepaalde klanken en kun je vaak diverse gratis VST's (of voor een zacht prijsje) implementeren in je DAW. Vervolgens kun je bepaalde klanken gaan tweaken tot je precies hebt wat je wilt.

Wil je een combinatie van een hardware synth annex uitgebreid MIDI-keyboard dan is de Novation Bass Station 2 een aanrader. Een hardwarematige synth met analoge klankopwekking, die een MIDI-spoor uitstuurt naar de software-emulatie zodat je daar precies dezelfde klank krijgt. Uiteraard kun je die sounds ook analoog recorden. Krijg je verrassend snel erg strakke klanken uit, lukte zelfs mij. :mrgreen: Maar nogmaals, met een MIDI-keyboard en een VST synth kom je er ook.

Comment

Hallo iedereen,
              Ik kom er weer even op terug. Want ik had andere dingen aan mijn hoofd en ik heb even nagedacht over alles. Het makkelijkste lijkt mij om een keyboard te nemen met een software. Of zeg ik nu iets verkeerds?
              En anders de vraag: Hoe doen al die andere DJ's het dan? (Zoals: Hardwell, Armin van Buuren, Tiesto, Afro Jack enz.)

Comment

Het is inderdaad gemakkelijker om een keyboard te nemen met een software zoals FL Studio.
                Ik heb thuis een Plug en Play keyboard staan wat ik een keer aan heb geschaft toen ik Magix Music Maker kocht.
                Later heb ik hier drivers voor gevonden omdat Windows 7 dit niet meer ondersteunde, en gebruik ik nu FL Studio.
                Ik raad een goedkope USB Keyboard, met inderdaad een software (zoals FL Studio) aan.
                Wat betreft andere DJ´s, die zijn natuurlijk ook zo begonnen. Alleen gebruiken zij duurdere apparatuur.
                Ik hoop je een beetje te hebben geinformeerd, zo niet? Hoor en help ik graag mee!

M.v.g.
                Thomas

Comment

Bedankt! Welk keyboard is als voorbeeld geschikt?

Comment

Working...
                  X