Announcement

Collapse
No announcement yet.

CDJ 800 MK2 Timecode

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CDJ 800 MK2 Timecode

Beste mensen,

Ik ben een beginnende DJ en wil nu overstappen van een goedkoop merk draaitafels naar CDJ 800 mk2 van Pioneer(kan ik relatief goedkoop op de kop tikken). Nu zit hier sowieso geen USB op volgens mij, maar enkel CD. Is het mogelijk om via timecode bijvoorbeeld Virtual DJ ermee aan te sturen? Zo ja, hoe? Ik heb een mixer van Behringer, De DJX 900.

Alvast bedankt!

Ja, dat is mogelijk met een timecode pakket. Je zult dan de keuze moeten maken tussen Serato Scratch of Traktor Scratch (tenminste, dat zijn de twee populairste pakketten op de markt).

Let wel op dat je dan gaat voor een volledig pakket en niet alleen voor losse vinyls o.i.d., want alleen met het complete pakket lukt het om dit voor elkaar te krijgen. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Ja, dat is mogelijk met een timecode pakket. Je zult dan de keuze moeten maken tussen Serato Scratch of Traktor Scratch (tenminste, dat zijn de twee populairste pakketten op de markt).

Let wel op dat je dan gaat voor een volledig pakket en niet alleen voor losse vinyls o.i.d., want alleen met het complete pakket lukt het om dit voor elkaar te krijgen. ;)
      Kan het ook door zelf een pakket samen te stellen? Losse cd's, software en een geluidskaart. Zo ja, welke dan?

Kan je dan ook de mixer aansturen dan of niet?

Comment

Kan het ook door zelf een pakket samen te stellen? Losse cd's, software en een geluidskaart. Zo ja, welke dan?
        Dat is dus precies wat ik zeg: Nee.. Timecodepakketten worden niet voor niets compleet geleverd en alleen de timecode vinyls/CD's worden los aangeboden omdat dit in principe 'verbruiksproducten' zijn.

De mixer aansturen, wat bedoel je hier mee? Je mixer blijft een analoge schakel, die kun je niet zomaar digitaal maken. Je laptop ontvangt een timecode-signaal en zet dit om naar een actie door middel van de software. Vervolgens wordt er een audiosignaal teruggestuurd naar de interface, dat audiosignaal gaat naar de inputs van je mixer. Vanaf dat punt is er dus niets meer digitaal en kun je dus ook niet met de mixer iets in je software aansturen.

Comment

volgens mij kan je wel deze geluidskaart nemen:http://www.bax-shop.nl/tijdcode-gelu...t-details.html
          dan via de website van virtual dj de timecode signal downloaden en op 2 cd's branden.
          je kan dan in virtual dj draaien via timecode. hier heb je dan wel virtual dj voor nodig. :)

misschien kan rick bevestigen of dit werkt?

Comment

In theorie zou het moeten werken, maar heb er nog nooit een live-setup mee gezien.

Punt is dan wel dat je de volledige Virtual DJ PRO FULL versie zult moeten aanschaffen, die ongeveer 250 euro kost. Samen met de interface zit je dan op een kleine 350 euro.

Voor dat geld heb je ook een Native Instruments Traktor Scratch A6 pakket waarvan we wel kunnen garanderen dat het werkt en waar we wel de juiste ondersteuning op kunnen geven achteraf.

Naar mijn mening ben je daar beter mee af dan met de Virtual DJ omweg. :)

Comment

dat klopt, maar ik weet dat er genoeg mensen zijn die gratis aan virtual dj pro full kunnen komen(als je snapt wat ik bedoel ;)) Dan sta je weer met €90 tegenover die 250 van traktor...

Comment

@ gijs

Ik ken er ook die niet alles afrekenen wat ze van de winkel mee naar huis nemen. Om daar nu trots op te zijn.

Persoonlijk ben ik niet zo van tiidcode. Het heeft toch wel wat beperkingen tegenover midi.

Comment

Originally posted by Gijsjongeneel View Post
                  dat klopt, maar ik weet dat er genoeg mensen zijn die gratis aan virtual dj pro full kunnen komen(als je snapt wat ik bedoel ;)) Dan sta je weer met €90 tegenover die 250 van traktor...
                  Totdat opeens heel je systeem vastloopt wanneer je lekker staat te draaien voor 200 man. Je weet zelf waarschijnlijk wel waar het publiek als eerste naar kijkt wanneer het geluid of licht wegvalt.

Wie dat risico wil nemen mag zijn gang gaan, maar ik zou er niet voor kiezen. Zeker niet als je wel geld kunt neertikken voor een setje CDJ-800's, maar een degelijk timecodepakket er dan niet af kan. (Ik zeg niet dat het zo zal zijn, maar stel... :))

Comment

Working...
                  X