Announcement

Collapse
No announcement yet.

Draaien met traktor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Draaien met traktor

Dag iedereen,

Ik draai nu al eventjes met usb (met CDJ 350 en DJM 350), maar ik denk dat het beter zou zijn om met software (traktor te draaien).
    1. Maar kan ik mijn set (en sets in clubs cdj 2000) aansluiten met de traktor PRO 2 software die ik bij mij vroegere traktor kontrol S2 had, of is er een andere software voor cd-spelers?
    2. En is het beter om met timecode te draaien of zijn de gewone midi-kabels voldoende?
    3. Ik ben van plan om in de toekomst ook nog een traktor kontrol F1 en X1 aan te schaffen, hoe moet ik deze dan ook aansluiten?
    4. Kan ik met traktor ook nog de effecten gebruiken vanop de DJM 350 of 800,... of enkel de in traktor geïntegreerde effecten?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Grtz
    Last edited by DjMeher; Tuesday-30-07-2013, 20:23.

1. ik geloof dat er bij de s2 en s4 een speciale versie van tp2 zat. weet niet of die ook met cdjs werkt maar in principe kan je elke midi controller gebruiken met traktor pro 2. of dat beter is dan hoe je nu draait weet ik niet want heb geen ervaring met cdjs.
    2. als je cdjs midi zijn is dit denk ik zelf makkelijker dan timecode draaien, daarin tegen als je bijvoorbeeld wilt scratchen zal timecode weer beter zijn.
    3. je kan in traktor meerdere midi controllers tegerlijkertijd gebruiken door ze op verschillende midi kanalen in te delen. zo gebruik ik mijn hercules RMX op kanaal 1 en mijn akai mpd24 als fx bak op kanaal 2. via de software kan je eventueel functies hermappen.
    4. je kan de fx van de djm ook gebruiken door deze bijvoorbeeld analoog te gebruiken en niet via de software aan te sturen (dus alleen je cdjs aan je laptop aansluiten en uitsturen naar de djm

hoop dat je hier wat aan hebt;)

Comment

Originally posted by ZOMBIE-PAPA View Post
      2. als je cdjs midi zijn is dit denk ik zelf makkelijker dan timecode draaien, daarin tegen als je bijvoorbeeld wilt scratchen zal timecode weer beter zijn.

4. je kan de fx van de djm ook gebruiken door deze bijvoorbeeld analoog te gebruiken en niet via de software aan te sturen (dus alleen je cdjs aan je laptop aansluiten en uitsturen naar de djm
      Midi en timecode hebben als grootste verschil dat de timecode een veel grotere beperking hebben dan wanneer je met de usb / midi functie van de speler werkt. Als je ze via midi aan je laptop / pc hangt heb je namelijk heel veel meer mogelijkheden dan wanneer je met timecode werkt. Voor het scratchen maakt het egeinlijk totaal niets uit. Of er nu een midi signaal aan geeft wat de plater doet of je geeft het aan met een time code signaal maakt natuurlijk helemaal niets uit.

Je zal de mixer wel analoog moeten gebruiken want het enigste wat je met de usb kan is de djm update of effecten weizigen. Opnemen van je mix. Dus als je de mxier gebruikt zal dit sowieso analoog zijn.

In het verleden waren er nogal wat problemen met het gebruik van de cdj 350 met traktor. Maar als ik alles mag geloven wat ze zeggen zijn die ondertussen volledig opgelost. ( de problemen zaten in versie traktor 2 )

Ik heb zelf ook een cdj / djm 350 setje en het werkte wel erg lekker en goed met traktor maar het ging fout als je wilde wisselen tussen pc en cd / usb en dan weer terug naar pc. Alleen traktor werkte perfecto

Comment

Bedankt voor de snelle antwoorden! Ik denk dat ik voor traktor zal kiezen!

Comment

Working...
        X