Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traktor + 4 Kanaals Geluidskaart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Traktor + 4 Kanaals Geluidskaart

Hallo!
    Ik ben op het moment aan het inventariseren wat ik allemaal nodig heb om digitaal te gaan draaien. Hierbij heb ik al besloten dat ik voor twee keer Traktor Kontrol X1 ga. Mengpaneel etc heb ik al.

Nou is het zo dat als ik alle 4 de kanalen goed wil gebruiken ik een 4 kanaals stereo geluidskaart nodig heb, deze heb ik nog niet kunnen vinden.
    Iemand tips of suggesties?

Alvast bedankt!

ESI Maya44+. ;)

Vanwaar de keuze voor 2x een X1 als ik vragen mag? Pure nieuwsgierigheid hoor. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
      ESI Maya44+. ;)

Vanwaar de keuze voor 2x een X1 als ik vragen mag? Pure nieuwsgierigheid hoor. ;)
      Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb gekozen voor twee keer de X1 omdat dit mij op zichzelf alleen al een hele krachtige controller leek. Vanuit een paneel (dat hier heel groot is en niet al te duur is) heb je de controle over twee decks in traktor en al hun functies. Met name voor de techno-dj, zoals ikzelf, is dit perfect.
      Omdat ik graag met vier decks wil werken neem ik er twee zodat ik totale controle heb over heel traktor.

Comment

Ah okay, dat verklaart het een en ander. Zo'n opstelling komt niet heel vaak voor, dus was benieuwd.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Ah okay, dat verklaart het een en ander. Zo'n opstelling komt niet heel vaak voor, dus was benieuwd.
          Ik heb deze opstelling een paar keer eerder gezien en na wat research leek dit mij ook een mooie opstelling. Misschien dat ik in de toekomst mijn twee cdj 800's ook nog ga combineren met deze set

Comment

Davey, ten eerste lijkt me dat de TS al en keuze gemaakt heeft, ten 2e is 1 vermelding in het juiste (2e hands) deel van het forum meer dan voldoende om duidelijk te maken wat je in de aanbieding hebt. Let op hier geld de regel dat je pas na 2 weken inactiviteit mag kicken. En als je daar dan toch een topic opent, wees dan liever wat specifieker over jouw set, en zet er bij over welke producten het gaat. Met jouw (misplaatste) advertenties in de andere topics weten we namelijk niet zo heel veel. En ten 3e zou het fijn zijn als je even de spellingscorrector die nu standaard op het forum zit gebruikt. Hopelijk doe je iets met deze tips...

Comment

Hoe sluit je dit aan? Heb dezelfde opstelling en geluidskaart en heb nu de output van de maya in de mixer gestoken......... geen plaats meer in de geluidskaart voor 2 andere outputs hoor

Comment

Rick, wat heb ik voor deze set-up nodig als ik twee X1's met een willekeurige (in club aanwezige dus niet perse djm900 zijnde) mixer wil kunnen gebruiken? Lijkt me heerlijk om mijn T1 te verkopen en voortaan met alleen een rugzak op pad te hoeven ipv een tas van 9+ kg met alles er in...

Ik heb een MacBook Pro Retina met 2 usb en 2 firewire poorten.

Zie deze video voor de set-up:

Last edited by Stefke; Thursday-29-08-2013, 20:58.

Comment

Het grootste gedeelte zal softwarematig zijn aangezien de X1 geen audio interface aan boord heeft.

Wat voor jou vooral van belang zal zijn, is het aansluiten van een losse audio-interface tussen de twee (of vier) inputs van je mixer en die softwarematig te koppelen aan je decks.

Wel twijfel ik even aan wat je precies wilt doen, wil je alle vier de decks apart gaan uitsturen? Want dan heb je inderdaad een audio interface met vier stereo outputs nodig, i.p.v. een interface met 2 stereo in en 2 stereo outputs. Dan zou de ESI Gigaport HD+ een goede zijn.

Weet niet of je de Maya al hebt aangeschaft? Zoja, dan kan je die altijd nog omruilen. Excuus voor de verwarring. ;)

Comment

Working...
                  X