Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krap Budget - Beginners Gear

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Krap Budget - Beginners Gear

Zoals vele studenten heb ik vrij weinig te doen. Vanwege mijn interesse in (vrijwel elke vorm van) elektronische muziek, heb ik besloten dat ik mij wou gaan verdiepen in mixen. Ik heb niet de ambitie om te gaan producen of iets in die geest.

Mede door het feit dat mijn broer een uitgaansgelegenheid (á 400 man) in Australie heeft en mij (na een drankje of 6) beloofd heeft om mij te laten draaien daar als ik het onder de knie heb is deze interesse zijn eigen leven gaan leiden.

De apparatuur die ze daar hebben staan kan ik absoluut niet veroorloven. Ik lees hier verhalen over mensen (zelfs kinderen van 12..) met een startersbudget van 1000 euro maar dit soort bedragen kan ik als arme student natuurlijk niet opbrengen.

Mijn vraag is, wat is geschikte apparatuur om mee te beginnen en waarbij ik uiteindelijk kan toewerken naar het grotere werk (de dure Pioneer spulletjes :D). Ik weet niet of het relevant is of dat dit altijd geldt maar ik wil graag dat de techniek/manier van mixen hetzelfde blijft. Ik snap natuurlijk dat het duurde spul veel meer mogelijkheden heeft maar ik zou wel graag willen dat ook mijn beginnersgear gelijkenissen toont met het beter werk. Voor nu, ben ik de enige die het moet aanhoren.

Een aantal dingen heb ik zelf al, zoals een (degelijke) laptop, headphones en speakerset. Deze dingen komen natuurlijk niet in de buurt van wat de echte bazen hebben maar het zal moeten doen voor nu.

Nou heb ik al een aantal midi-controllers (toch?) meerdere malen voorbij zien komen, zoals;

- Pioneer DDJ Ergo
    - Numark Mixtrack PRO II DJ Controller

Mijn budget is eigenlijk 200-300 euro maar ik zie dat er ontzettend veel positieve reviews op internet staan voor de DDJ ERGO dus als het echt 'top beginners' materiaal dan wil ik daar best dat kleine beetje extra voor neerleggen.

Wellicht dat er mensen zijn die mij wat advies kunnen geven of zelfs anderen controllers kunnen aanraden.

een versterker 2 geluidsboxen en statieven en een laptop moet je al hebben denk daar eerst aan

Comment

Als mensen toch eens de hele post zouden lezen, zouden we niet van die nutteloze reacties's krijgen...

Originally posted by CompleetWillekeurig View Post
      Een aantal dingen heb ik zelf al, zoals een (degelijke) laptop, headphones en speakerset. Deze dingen komen natuurlijk niet in de buurt van wat de echte bazen hebben maar het zal moeten doen voor nu.
      Originally posted by djbollenbollen View Post
      een versterker 2 geluidsboxen en statieven en een laptop moet je al hebben denk daar eerst aan
      TS heeft dus geen speaker met statieven en een nieuwe laptop nodig.

Ik zou zelf eerder gaan voor de Numark, vanwege je budget.
      Een andere Pioneer controller is de DDJ WeGo (had je deze al gezien?) : http://www.bax-shop.nl/digitale-djge...t=30&limit2=30

Comment

Nee had hem nog niet gezien maar nu dus wel :p.

Als ik het fout heb moet je het zeggen, maar ik krijg bij zowel de DDJ-Ergo en de DDJ-WeGoo een beetje het gevoel alsof je meer betaald voor de lichtjes en het design van de controller dan voor de 'kwaliteit' van de controller. Is dit zo? Of is de Numark gelijkwaardig, en zien de DDJ's er gewoon beter uit?

Als laatste, zou jij mij de Numark aanraden of de WeGo?

Comment

de ergo is een top apparaatje, ik denk dat de we-go daar wel iets weg van zal hebben. Van de Ergo weet ik dat het echt een goed apparaat is, de we-go heb ik nog nooit mogen uitproberen dus kan ik niet veel over zeggen behalve dat hij een flink stukje minimalistischer is(aan de hand van pic's en specs. dit kan je ook wel verwachten door het prijsverschil. Ik persoonlijk zou denk ik voor de ergo kiezen, dit omdat deze gewoon n flink stukje uitgebreider is en toch wat meer aansluiting heeft naar het mooie dure speelgoed.

als ik moet kiezen tussen de we-go en de numark is voor het voor mij de numark, naar mijn mening krijg je daar toch iets meer controller voor je geld, Pioneer blijft toch hét DJ merk, daar betaal je dus gewoon iets meer voor het merk.

Comment

De WeGo is een nogal klein "controllertje" (30 cm breed) behoorlijk krap werken dus!

Als ik ook zou moeten kiezen tussen de Numark en de WeGo, zou ik ook voor de Numark gaan, wegens het formaat en omdat ik zelf een Numark heb (Numark N4)

Heb je verder nog vragen?

Comment

Bedankt voor het advies hierboven. Denk dat het dan maar toch de Numark wordt.

Comment

Geen dank! Veel succes!

Comment

Working...
                X