Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnende dj met Reloop RMP 1 en RMX 20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnende dj met Reloop RMP 1 en RMX 20

Ik heb een vraagje. Kan ik mijn set, Reloop RMP 1 en RMX 20, aansluiten op een laptop en werken met bv. Virtual DJ?
    Net begonnen en aangeschaft, dus ik heb geen enkel idee :razz:

alvast bedankt!

Originally posted by 3s_ View Post
    Ik heb een vraagje. Kan ik mijn set, Reloop RMP 1 en RMX 20, aansluiten op een laptop en werken met bv. Virtual DJ?
    Net begonnen en aangeschaft, dus ik heb geen enkel idee :razz:

alvast bedankt!
    Op kanaal 1 sluit je de rmp1 aan en op kanaal 2 je laptop met virtual DJ
    of andersom , net wat jezelf het makkelijkste vind

Comment

Originally posted by DJ Pablo View Post
      Op kanaal 1 sluit je de rmp1 aan en op kanaal 2 je laptop met virtual DJ
      of andersom , net wat jezelf het makkelijkste vind
      Ik denk dat de topicstarter bedoelt te vragen of hij zijn set kan koppelen aan Virtual DJ om met de spelers en mixer de software te kunnen bedienen, klopt dat?

Indien je dat bedoelde: Nee. Niet direct. Dit omdat de spelers geen MIDI-informatie naar je software kunnen sturen.

Wil je toch iets kunnen bedienen, dan zou je een erg duur softwarepakket moeten nemen (zoals Traktor Scratch, of de volledige Virtual DJ PRO FULL versie), maar dan kun je alleen nog maar play/pause, positie en pitch bedienen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Ik denk dat de topicstarter bedoelt te vragen of hij zijn set kan koppelen aan Virtual DJ om met de spelers en mixer de software te kunnen bedienen, klopt dat?

Indien je dat bedoelde: Nee. Niet direct. Dit omdat de spelers geen MIDI-informatie naar je software kunnen sturen.

Wil je toch iets kunnen bedienen, dan zou je een erg duur softwarepakket moeten nemen (zoals Traktor Scratch, of de volledige Virtual DJ PRO FULL versie), maar dan kun je alleen nog maar play/pause, positie en pitch bedienen.
        Ik heb daar ook aan gedacht maar zag in de omschrijving van de rmp1 dat er geen midi ondersteuning is. vandaar dat ik met de andere oplossing kwam.
        Ik gebruik zelf een dj midi controller van DAP de DS MP 150. Een beginners apparaat maar werkt wel leuk en volledig te gebruiken met Virtual DJ Pro.
        Zeg er wel gelijk bij dat ik aan het rondkijken ben voor een betere. Wordt of een Numark of een Pioneer.

Comment

Working...
        X