Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem en Vervanging reloop digital jockey 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem en Vervanging reloop digital jockey 2

Hallo allemaal,

Ik moest afgelopen weekend draaien op onze voetbalclub.
    Dit doe ik altijd met een reloop digital jockey 2 incl laptop uiteraard wat altijd goed gaat.
    Nu ging het deze avond niet goed, de muziek uit de boxen ging hard, zacht, hoog, laag uit zichzelf en elk knopje op t paneel zorgde ervoor alsof er een krekel uit de speakers kwam zetten.
    Ik heb werkelijk geen idee wat hiervoor zorgde want tijdens t testen ervoor werkte alles goed.
    Nu had ik op vorig feestje hier ook al tijdelijk last van maar was t na 5 min weg.
    Beide keren leek t eigenlijk of de input naar de versterker te zwak of eigenlijk onregelmatig was.

Aangezien ik op 2 verschillende locaties met verschillende kabels dit probleem heb ervaren vermoed ik dat het aan mijn draaitafel ligt. Suggesties?

Dit heeft mij wel gelijk laten zoeken naar eventuele vervanging. Zoals jullie hieruit kunnen opmaken zijn mij skills nog niet erg goed aangezien ik met een reloop werk. Echter bevalt mij dot prima en vermaakt t publiek zich dan goed.

Wat is een mooi vervangend iets waarmee ik het zelfde kan doen maar dan zonder het nodig hebben van een laptop. Mijn budget is momenteel niet al te groot.

Ik hoor graag of jullie tips hebben, voor Zowel t probleem als voor een vervangende draaitafel.

Ik zou ten eerste kijken wat de oorzaak is van je signaalproblemen. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je een andere speakerset aansluit, of wanneer je aan de gainregelaars van je versterker draait? Kortom, kun je het probleem nabootsen door een bepaalde actie uit te voeren?

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Ik zou ten eerste kijken wat de oorzaak is van je signaalproblemen. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je een andere speakerset aansluit, of wanneer je aan de gainregelaars van je versterker draait? Kortom, kun je het probleem nabootsen door een bepaalde actie uit te voeren?
      Wanneer ik het thuis op mijn speakerset aansluit ervaar ik geen enkel probleem. Ik heb niet de mogelijkheid om het nog met een versterker ertussen te proberen. Maar ik heb wel op 2 verschillende locaties hetzelfde probleem ervaren, wel een verschil in de graad van het probleem.

Comment

Ik zou toch proberen te achterhalen wat de problemen veroorzaakt, dus probeer eens te experimenteren met zoveel mogelijk verschillende randapparatuur.

Comment

Bedankt voor het antwoorden.

Maar aangezien ik met verschillende kabels en apparatuur al heb gewerkt moet het toch eigenlijk in de reloop zitten? Enig idee wat het zou kunnen zijn?

Wanneer het echt in de Reloop zit, wat raadt je aan als vervanging met ongeveer dezelfde functies, nogmaals zo'n pro ben ik niet.
          Het liefst zonder tussenkomst van Traktor ed en met een eigen audio interface

Comment

Lastig om op afstand te zeggen waar het aan zou kunnen liggen. Zeker wanneer de bron van het probleem onbekend is.

Een goede opvolger voor een Digital Jockey 2 zou de Terminal Mix 2 zijn, die je met Serato DJ Intro kunt gebruiken.

Comment

Bedankt ik ga proberen om te testen met andere randapparatuur.

Mijn oog was vooral gevallen op de Stanton scs4DJ of de DAP Core Kontrol D2. Advies?

Comment

Je zult er zelf op moeten draaien, dus de beste keuze blijft de controller die het beste bij jou past (en dat is ook de reden dat er zoveel in de shop staan - zoveel mensen, zoveel wensen).

Comment

Working...
                X