Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DDJ-S1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer DDJ-S1

Goedendag,

Ik ben opzoek naar een andere controller en nu was mijn oog gevallen op de Pioneer DDJ-S1.
    Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is deze zo goed als niet meer te bestellen. Mijn vraag is nu, waarom is deze uit de markt en wat is zijn opvolger?
    Ik vond vooral de opties en de prijs (€600) mij erg aanspreken.

Suggesties voor alternatieven?

waarom is deze uit de markt
    Is inmiddels wat gedateerd en was geoptimaliseerd voor Serato Itch. Nu heb je Serato DJ in de markt, de DDJ-SX (of DDJ-SR) zijn de opvolgers hiervan, in een 2-kanaals of 4-kanaals constructie.

De DDJ-SR is gloednieuw en past goed in de prijsklasse waarin je apparatuur zoekt, hij is bijna hetzelfde als de DDJ-SX die al een aardige poos op de markt is (en zeer goed onthaald werd vanwege zijn robuuste constructie en makkelijk te gebruiken pads).

Comment

Bedankt voor de snelle reactie.
      Op het eerste gezicht heb ik wat minder een klik met de DDJ-SR, maar dit is puur een gevoel uiteraard.

Wat zijn de concurrenten van deze controllers?

EDIT:
      Je zegt dat de DDJ-S1 gedateerd is, als ik deze nou alsnog koop, zeg je dan van zonde je had voor dat geld beter kunnen krijgen of voldoet hij in principe nog gewoon?
      Tevens draai ik het liefst met Traktor, werkt dit ook vloeiend of loop ik erg veel risico dat alles niet vlekkeloos werkt?
      Last edited by Kiela; Thursday-26-09-2013, 17:57.

Comment

Als je nog ergens een DDJ-S1 tegenkomt kun je daar uiteraard ook voor gaan, in principe is het een prima controller. Wat ik wil zeggen met gedateerd, is dat hij toendertijd voor het vrij recente Serato Itch ontwikkeld is. Serato Itch is nu niet meer gangbaar, dit is namelijk vervangen door Serato DJ & Serato DJ Intro.

Wanneer je liever met Traktor werkt, zou ik persoonlijk liever kiezen voor een Kontrol S2 of S4, die werken een stuk beter ' out of the box' met Traktor en zijn door Native Instruments zelf ontwikkeld.

Comment

Working...
        X