Ik ben een beetje aan het rond kijken maar mijn vraag is wat is precies het verschil tussen bijvoorbeeld een DAW software en een dj mixer met een table top speler
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Wat is het verschil??
Collapse
X
-
DAW software: Bedoeld voor het produceren (maken, bewerken) van muziek aan de hand van losse sporen en het gebruik van bepaalde (software-)instrumenten, synthesizers en losse beats. Bedoeld om in de studio te maken, om later uit te brengen en bijv. op Soundcloud of Youtube te zetten.
DJ setup: Bedoeld voor het live in elkaar mixen van reeds bestaande tracks en hier zo creatief mogelijk mee omspringen, is voor live publiek.
Sommige DJ's doen zowel live draaien als in de studio produceren, maar je kunt niet deze twee dingen tegelijkertijd doen en met hetzelfde materiaal. Het blijven twee verschillende dingen.
-
Originally posted by Rick View PostDAW software: Bedoeld voor het produceren (maken, bewerken) van muziek aan de hand van losse sporen en het gebruik van bepaalde (software-)instrumenten, synthesizers en losse beats. Bedoeld om in de studio te maken, om later uit te brengen en bijv. op Soundcloud of Youtube te zetten.
DJ setup: Bedoeld voor het live in elkaar mixen van reeds bestaande tracks en hier zo creatief mogelijk mee omspringen, is voor live publiek.
Sommige DJ's doen zowel live draaien als in de studio produceren, maar je kunt niet deze twee dingen tegelijkertijd doen en met hetzelfde materiaal. Het blijven twee verschillende dingen.Originally posted by djm View PostIk wil zegmaar echt eigen liedjes maken dus wat heb ik daar dan voor nodig een dj mixer met 2 table top spelers of een software zoals bijvoorbeeld de DAW software
Comment
-
Originally posted by Rick View PostDAW software: Bedoeld voor het produceren (maken, bewerken) van muziek aan de hand van losse sporen en het gebruik van bepaalde (software-)instrumenten, synthesizers en losse beats. Bedoeld om in de studio te maken, om later uit te brengen en bijv. op Soundcloud of Youtube te zetten.
Sommige DJ's doen zowel live draaien als in de studio produceren, maar je kunt niet deze twee dingen tegelijkertijd doen en met hetzelfde materiaal. Het blijven twee verschillende dingen.
Maar DJM, jij hebt een DAW nodig om je eigen liedjes te maken. Je kan Ableton gebruiken, of Logic Pro, of Fruity Loops, of Cubase.. keuze genoeg!
Comment
-
Originally posted by djm View Postdus welke software zouden jullie mij aanraden en het liefst niet te duur
Comment
Comment