Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat is het verschil??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is het verschil??

Ik ben een beetje aan het rond kijken maar mijn vraag is wat is precies het verschil tussen bijvoorbeeld een DAW software en een dj mixer met een table top speler

DAW software: Bedoeld voor het produceren (maken, bewerken) van muziek aan de hand van losse sporen en het gebruik van bepaalde (software-)instrumenten, synthesizers en losse beats. Bedoeld om in de studio te maken, om later uit te brengen en bijv. op Soundcloud of Youtube te zetten.

DJ setup: Bedoeld voor het live in elkaar mixen van reeds bestaande tracks en hier zo creatief mogelijk mee omspringen, is voor live publiek.

Sommige DJ's doen zowel live draaien als in de studio produceren, maar je kunt niet deze twee dingen tegelijkertijd doen en met hetzelfde materiaal. Het blijven twee verschillende dingen.

Comment

Ik wil zegmaar echt eigen liedjes maken dus wat heb ik daar dan voor nodig een dj mixer met 2 table top spelers of een software zoals bijvoorbeeld de DAW software

Comment

Originally posted by Rick View Post
        DAW software: Bedoeld voor het produceren (maken, bewerken) van muziek aan de hand van losse sporen en het gebruik van bepaalde (software-)instrumenten, synthesizers en losse beats. Bedoeld om in de studio te maken, om later uit te brengen en bijv. op Soundcloud of Youtube te zetten.

DJ setup: Bedoeld voor het live in elkaar mixen van reeds bestaande tracks en hier zo creatief mogelijk mee omspringen, is voor live publiek.

Sommige DJ's doen zowel live draaien als in de studio produceren, maar je kunt niet deze twee dingen tegelijkertijd doen en met hetzelfde materiaal. Het blijven twee verschillende dingen.
        Originally posted by djm View Post
        Ik wil zegmaar echt eigen liedjes maken dus wat heb ik daar dan voor nodig een dj mixer met 2 table top spelers of een software zoals bijvoorbeeld de DAW software
        Als dit nog niet genoeg was, daar heb je software voor nodig en geen (DJ) MIDI-controller of Tabletops met mixer

Comment

Originally posted by Rick View Post

Ableton... ;)

Maar DJM, jij hebt een DAW nodig om je eigen liedjes te maken. Je kan Ableton gebruiken, of Logic Pro, of Fruity Loops, of Cubase.. keuze genoeg!

Comment

Met Ableton kun je zowel live als in de studio veel, maar in feite neem je dan produceer-materiaal mee naar een live gig. Je zult dan al een assortiment geluiden/samples moeten hebben wil je dat in je mix kunnen verwerken.

Comment

dus welke software zouden jullie mij aanraden en het liefst niet te duur

Comment

Originally posted by djm View Post
                dus welke software zouden jullie mij aanraden en het liefst niet te duur
                Ik neem aan dat je nog helemaal geen spullen hebt? Dan zou ik (bijvoorbeeld) gewoon een midi-keyboard aanschaffen. Vaak zit daar al wel software meegeleverd om te editen etc. Ik zou hier dan gewoon mee beginnen en dan kan je later altijd betere (lees: duurdere) software kopen.

Comment

Working...
                X