Announcement

Collapse
No announcement yet.

Low fogger rookmachine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Low fogger rookmachine

Hallo,

Ik ben op zoek naar een rookmachine met laaghangende rook. het hoeft geen zware machine te zijn omdat het op bruiloftjes zal worden gebruikt en het liefst zou ik zo weinig rook buiten de dansvloer willen dus een zware machine is dus geen optie.

Nu zag ik deze van ADJ in de webshop maar veel andere keuze is er niet zo te zien.

Zou deze zwaar genoeg zijn? en blijft de rook evengoed bij de grond als bij duurdere machines?
    Hoe doen jullie dat met het ijs, nemen jullie dat mee?

Nu zag ik ook deze van beams die zwaarder is en volgens mij te zwaar om op bruiloften te gebruiken en zeker als ik de rook niet teveel in de zaal wil hebben maar zoveel mogelijk op de dansvloer wil houden.
    Last edited by Mol; Tuesday-15-10-2013, 15:21.

Mister Kool is een kleine machine, niet via DMX aan te sturen en dient met 2 kg ijs gevuld te worden, wat naderhand in het meegeleverde water-opvangzakje belandt.

ICE1200 komt meer in de buurt en zal je meer plezier van hebben. De rookuitstoot bepaal je zelf, beter capaciteit teveel dan te weinig. De Mister Kool is meer bedoeld voor feestjes thuis, zijn output is niet voldoende om een gemiddelde feestzaal-vloer in de rook te zetten. Houd er ook rekening mee dat die rook ook onder stoelen en tafels komt.

Probleem met ijsgekoelde rookmachines is dat de rook vanzelf opwarmt en zich dan verspreidt in de zaal. Resultaat: Overal nevel. Zeker als je aardig wat halogeenverlichting gebruikt en de temperatuur van de ruimte iets hoger dan normaal is.

Wat ik voor dit soort gelegenheden zou aanraden is de Chauvet Nimbus JR. Die hebben we nog niet online staan. Die vul je voorzichtig met water wat vervolgens door de heater verwarmd wordt. Vervolgens voeg je droogijs-pellets toe en die laat je met een soort frituurmandje in het warme water zakken. Vervolgens krijg je laaghangende CO2 die direct een hele ruimte vol met laaghangende rook zet. Een stuk realistischer en geen gedoe met de nevel die blijft hangen.

Is wel een kostelijke praktijk (ook omdat je dan ergens droogijs-pellets zal moeten regelen of een CO2-fles en een kit om zelf die pellets te maken).

Comment

Ik wilde het gedoe met droogijs vermijden en daarmee zocht ik dus een fogger met gewoon ijs, meestal is dat ook voorhanden in de feestzaal en hoef je zelf geen ijs mee te doen wat ook een gedoe is.

Comment

Er zijn wel goede lowfoggers zonder droog ijs. Nadeel is dat deze wel HEEEL erg aan de prijzige kant zijn.

Zo heeft antari bijvoorbeeld ook de DNG-100 deze kan je gewoon voor je rookmachine zetten. Dan heb je wel wat meer kwaliteit in huis. Helaas kost het natuurlijk ook wel wat.

Een echt goede en ook goedkope oplossing is er helaas niet. Ook ben ik niet zoon fan van een low fogger die veel op een avond gebruikt word. Zo zie je niet goed wat er op de grond ligt en gebeuren dus kleine ongelukken door slecht zicht vrij snel en makkelijk.

Comment

Hij zou enkel tijdens de openingsdans worden gebruikt maar als de zaal na een tijd volledig in de nevel staat blaas ik de aankoop af want dat is niet de bedoeling.

Comment

Tja, die nevel zal ergens moeten blijven. Op een gegeven moment bereikt die nevel de zaaltemperatuur en zal het zich een stuk hoger gaan verspreiden. Niet dat je dan nog dikke pluimen hebt, maar wellicht is dat niet het gewenste effect. Dan zou een droogijs-machine makkelijker zijn, daar blijft naderhand weinig tot niets van over.

Comment

Bedankt voor de info Rick en Ronnie.

Comment

Working...
              X