Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keuzes...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Keuzes...

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik kan maar geen keuze maken als het gaat om de overstap naar digitaal dj'en. Ik heb altijd met vinyl gedraait, nu wil ik de overstap maken naar digitaal. Allerlei opties heb ik overwogen en ik kom op twee mogelijkheden waaruit ik zou willen kiezen als het gaat om digitaal dj'en: MacBook + Traktor + Audio8 + control vinyls of de Pioneer route met de CDJ-900 multi format players.

Pioneer lijkt mij het meest robuust, stabiel, portable (hoef alleen mijn USB stick mee te nemen naar een gig). Maar een investering van EUR 3.500 (players + mixer). De Traktor solution heb ik al, maar daar heb ik echt mijn twijfels over als het gaat om stabiliteit en setup troubles voor en na een gig.

Ik hoop met jullie input beter een keus te kunnen maken.

2x CDJ 900 & DJM 700 is een veelverkocht setje en ook voor 2000-2250 op marktplaats te vinden, mocht je het overwegen en geld echt een probleem is. Ik weet niet wat voor laptop je nu hebt, maar je zou timecode redelijk goedkoop uit kunnen proberen. In de techno sferen staan er vaak technics die je eenvoudig op traktor kunt aansluiten.

Zelf draai ik house, en hoef alleen maar een usbstick en hoofdtelefoon mee te nemen en klaar is kees, en kan dat iedereen van harte aanbevelen. Digitaal draaien is daar zelfs een beetje not done.

Maar de keuze moet je zelf maken.. ;)

Comment

Jasper, bedankt voor je reactie!
      Op dit moment heb ik een MacBook en Traktor met timecode vinyls. Maar ik heb niet genoeg vertrouwen in de stabiliteit van een laptop in een club-omgeving. Trillingen, hitte, vocht, allemaal dingen waar je thuis geen last van hebt. Zul je zien, thuis draait het stabiel, maar in de club, pats, laptop over de zeik, die stress wil ik niet...
      Op marktplaats dus setjes van 2000-2250? Ik zal eens gaan kijken!
      Alleen usb-stick en hoofdtelefoon mee, geweldig :-). Ik had al wel een beetje het idee dat het vaak als not done wordt gezien om digitaal te draaien. Zelf maakt mij dat niet uit, gaat mij erom wat er uit die speakers komt en dat je die shit kunt rocken. Maar dan wel graag op een systeem dat robuust is.
      Ik heb ook CDJ-1000MK2's gezien op marktplaats voor zo'n 500-600, nadeel is dat ik dan CD's moet gaan branden.

Comment

Hoi Slacker,

Ik heb het geprobeert het digitaal mixen VDJ (i.c.m. ddj-ergo als hardware). Mij beviel dit slecht, lag van de DDJ-Ergo was ook vervelend en zoals ik tegen Bas (van Bax shop) zei na een maand te hebben geploeterd... "Plastic is niet fantastisch".

Ik ga het nu met een XDJ-R1 proberen, ik vind het namelijk niet lonen om een CDJ-2000 (Nexus) aan te schaffen, zo rijk ben ik daarnaast ook gewoon niet :-).
        Op een nexus draaien in een club is gewoon fijn, ondanks het feit dat ik de non-nexus ook erg fijn vindt.

Wat ik probeer te zeggen is dat er nogal veel verschil vind tussen het één en het ander. Budget maakt altijd de doorslag.
        Daarnaast de voorkeur tussen digitaal of echt aan de knopjes.

Gr. Wesley

Comment

Beste,

Misschien kan je ook nog naar andere betrouwbare merken kijken zoals de denon sc2900 deze is vergelijkbaar met de nexus 2000 en kost maar de helft,
          wat wel een groot verschil is het scherm maar als dat 1000 euro verschil waard is?
          en deze spelers werken wel fijner met VDJ dan met tarktor wegens de midi support maar ik speel er nu al een jaar mee en ben nog even content van de aankoop :)

mvg Gino

Comment

Working...
          X