Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe mixer en tabletops

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe mixer en tabletops

Hey,

Heb al op het forum lopen zoeken, maar kan niet echt een antwoord vinden op m'n vraag... zoek namelijk n nieuwe mixer en tabletops. Heb al een beetje zitten rondkijken naar controller zoals de DC2900 van Denon en de SC3900. Maar zou ook nog kunnen gaan voor CDJ-900 of CDJ-2000NXS als ik n beetje doorspaar.

Maar dan moet er nog een mixer tussen ook. Dus zit n beetje te twijfelen. Zou ik dan een DJM-900NXS pakken of misschien DJM-850? Geloof dat die ook wel goed aangeprezen worden. Wil wel graag de Pioneer effecten er in sowieso.

Wat zouden jullie doen? Of zeggen jullie van neee ik zou liever dit of dit kiezen. Weet niet of er in dit budget nog meer goeie opties zijn???

Je kunt verschillende kanten op. Een CDJ-900 is een leuk alternatief op de CDJ-2000NXS, alleen is het maar de vraag of je de afwezigheid van functies gaat missen ja of nee. Denon is een mooi alternatief voor Pioneer, maar wanneer je het clubsegment op gaat kan het verschil in functies je misschien op den duur gaan irriteren, omdat je steeds moet schakelen. Of je dat wel of niet erg vindt zul je zelf moeten bepalen. ;)

Qua mixer zou ik bij een SC2900 of SC3900 set sneller kiezen voor een Denon X1600 mixer of iets soortgelijks. Maar ook zoiets is behoorlijk persoonlijk en je zult dus zelf moeten afwegen of je voor een DJM-850 wilt gaan of wellicht een DJM-900NXS. Dat gecombineerd met je CDJ tabletops zou een mooie combi zijn, vanwege quantized effecten. Dat zit overigens niet op de CDJ-900. Mocht je dus de afweging maken tussen bijv. een SC3900 of een CDJ-900 dan maakt het niet gek veel uit. Of je nu de SC3900 of een CDJ-900 met de Nexus mixer koppelt...

Gaat je voorkeur uit naar een CDJ-2000NXS dan zou ik wel gelijk voor een passende Pioneer mixer kiezen vanwege de quantized effecten.

Verder zul je ook moeten afwegen hoe je je muziekdatabase wilt gaan samenstellen. Denon maakt met de SC2900 en de SC3900 gebruik van de Engine software, terwijl de Pioneer tabletops met Rekordbox werken. Wanneer je het clubcircuit wilt gaan opzoeken, zul je ook gemak hebben van die functionaliteit. Je kunt dan je muziekdatabase beheren via Rekordbox en dan zowel op je eigen set als op een clubset je voorbereide tracks inladen.

Houd er verder rekening mee dat de CDJ-900 geen hotcues aan boord heeft. Wanneer je die veel gebruikt kom je automatisch terecht bij een CDJ-2000NXS, want ook de CDJ-850 heeft die niet aan boord.

Al met al een flinke afweging dus, maar wanneer je het clubcircuit in wilt gaan is de CDJ-2000NXS misschien de beste optie, met een DJM 900 nexus.

Comment

Ik heb zelf nu een half jaar de denon sc2900 in bezit en deze werken behoorlijk goed en hebben niet te vergeten 4 hotceus en de cdj 2000 nexus maar 3,
      maar de pioneer heeft wel een zeer duidelijk scherm om door jou usb stikje te gaan,
      terwijl de denon daar iets minder in is maar je kan ze linken met een router en dan een ipad gebruiken wat ook fijn is.
      kwa kwaliteit zijn aan elkaar gewaagd heb een vriend en die heeft de limited set van pioneer met de cdj 2000nxs en djm 900 nxs dus kan ze geregeld met elkaar vergelijken heb toch nog geen spijt van mijn aankoop want 2000 euro verschil voor 2 spelers vindt ik toch een smak geld.
      En ja als je in de club gaat kom je meestal pioneer tegen ben nog maar in een club geweest en die hadden denon sc 3900 staan dus voor je voor te bereiden op het club draaien zou ik dan toch gaan voor de pioneer met rekordbox omdat je dan je muziek optimaal ontleed voor de spelers en er ook een waveform zoom fuctie hebt op de cdj 2000 nxs dat wel mooi is om jou liedjes te bekijken waar breaks zit enz.

voor mengpaneel ga ik persoonlijk voor de djm 850 omdat er sound color effect op zitten en deze wel leuk zijn om per kanaal te gebruiken en de 900 heeft er daartegen 2 meer, maar bij de 850 heb je ook nog de beat functie op de color effecten deze de effecten nog interessanter maken.

Maar als slot kan je best eens gaan testen welke effecten jij het leukste vindt om met te experimenteren

mvg Gino V

Comment

Hey,

Thx voor je reactie. Vind 't nog steeds best lastig om die keuze te kunnen maken. Heb wel al eens op pioneers gedraait en op zich bevalt me dat wel, maar ben wel benieuwd naar ervaringen van die denons. Je hebt idd gelijk dat t om een fors prijsverschil gaat, maar vind t ook wel belangrijk dat ik als ik ze bijv verkoop ook een goeie prijs er voor terug krijg. Denk dat pioneer dan wel iets waardevaster is aangezien je die overal tegenkomt en er meer vraag naar is dan een denon, ook al zijn het mooie apparaten qua techniek.

Dus denk dat mn keuze wel op pioneers valt. Zit alleen nog in twijfel over de cdj 900 en de nexus 2000. CDJ 2000 nexus vind je toch in de meeste clubs wel, maar cdj 900 is ook een mooie speler. Functies op de CDJ 2000 NXS lokken me wel meer omdat jij ook idd zegt van je hebt de muziekdatabase-software, de waveform zoom enzo. Waveforms zijn toch wel handig om breaks enz te vinden dus dat wil k wel gaan gebruiken.

Mixer is ook nog een apart verhaal. Die sound color functie van de 850 is wel mooi, maar toch is de 900 nexus weer een wat populairdere mixer. Zit er qua werking en gevoel veel verschil in, of heb jij ze nog niet vergeleken? Ben wel benieuwd. Zag ook nog de DJM 900 SRT, is dat nog iets om te overwegen? Zie wel dat hij een flink stuk duurder is dan een 900 nxs, maar is die ingebouwde serato interface het enige verschil of zit er meer achter?

Blijft toch lastig... wil wel zoveel mogelijk waar voor mn geld, dus daarom stel k zoveel vragen, sorry daarvoor haha.

Comment

De Pioneers zijn inderdaad waardevaster, wanneer je ze ooit nog eens zou willen verkopen (stel dat er over een paar jaar weer nieuwe modellen uitkomen). Dan is het inderdaad nog de vraag of de CDJ-900 of de CDJ-2000 nexus de beste optie voor je is. De 2000 zul je meer tegenkomen in het clubcircuit, maar de 900 is qua prijs iets aantrekkelijker. Gezien je aangeeft dat je wel graag de waveform zoom wilt gaan gebruiken zou de CDJ-2000 nexus wel de betere optie zijn.

Hetzelfde geldt een beetje voor de mixerkwestie. De DJM 900 nexus is een prima mixer en die zul je ook bijna overal tegenkomen, de 850 is ook een zeer nette mixer maar minder populair. Het blijft dus een kwestie van afwegen wat je zelf wilt, plus daarbij of je het wel of niet erg vindt dat er in de clubs wat verschil in gear zal zijn ten opzichte van je eigen setup. Qua sound color fx maakt het weinig uit, op de 900 nexus heb je er wel twee meer zitten.

DJM-900SRT is in principe een 900 nexus, maar dan met een ingebouwde Serato-ready audio interface en wat andere optische kenmerken. Wel erg handig voor de vinylliefhebbers, maar of het echt een meerwaarde is voor iemand die met CDJ's gaat draaien (nouja, de oude CDJ's buiten beschouwing gelaten dan...), ik denk het niet. ;)

Comment

Beste,

De mixers 850 en 900 verschillen niet veel van elkaar kwa bediening alleen heeft de 900 meer effecten er op zitten en de x-pad waar je met jou vinger direct eeffect kunt opvragen en veranderen naargelang je jou vinger naar lings of rechts beweerd over de x-pad, de 900 srt is alleen interessant als je met serato gaat werken,
            Wat ook wel is dat je op de 900 digitale ingangen hebt om jou cdj 2000 of sc 2900 kunt op aansluiten

Mvg Gino V

Comment

Thx voor de reacties. @Gino V ja, dat X-pad is inderdaad wel n groot verschil, lijkt me wel leuk om mee te werken in de mix. Digitale inputs zijn ook wel handig opzich.

Maar wat ik me nu bijvoorbeeld wel afvraag, zo'n CDJ 900, gaat die nog lang mee denken jullie? Want met de introductie van de CDJ-2000NXS hadden ze het opeens over een CDJ 900 nexus, maar daar hoor je niemand meer over eigenlijk? Zou mezelf wel voor m'n kop kunnen slaan als ik zo een set CDJ-900's haal en dat ff later blijkt dat er opeens een CDJ-900 Nexus komt opdagen. En als die dan redelijk vergelijkbare functies heeft ten opzichte van de CDJ-2000 nexus zou dat ook prima zijn. Of misschien iets heel anders, zoals een tabletop met bediening zoals de XDJ-R1 ofzo. Weten jullie daar iets van? Of zit ik safe met de CDJ 900 zoals ie er nu is?

Comment

Bij ons in ieder geval nog niets bekend over een eventuele CDJ-900nxs. Blijft een beetje moeilijk om in te schatten aangezien iedereen dacht bij de lancering van de CDJ-2000 Nexus dacht dat er ook een CDJ-900 Nexus zou komen. Bleek uiteindelijk niet zo te zijn. Dus of ze daar nog mee bezig zijn of het juist helemaal niet meer gaan doen, geen idee. Denk dat de meesten die op een CDJ-900nxs zaten te hopen inmiddels al 2000nxs exemplaren hebben gekocht, of normale CDJ-900's. ;) Of je er safe mee bent, durf ik niet te zeggen. Je weet nooit wat Pioneer uit de hoge hoed gaat toveren en de laatste maanden (ofja, het afgelopen jaar zelfs) was het voor ons ook verrassing na verrassing toen er zo veel gelanceerd werd.

Comment

Ik vermoed dat de 2000 nexus de enkel speler blijft met hotceus en waveform zoom functie want als ze dar in de 900 gaan stekken heeft de 2000 bijna geen voordelen dus als je hitceus en waveform zoom wil zal het de 2000 nxs zijn allee vermoed ik of de sc2900 van denon met 4hotceus maar geen groot scherm of je moet er een ipad aanhangen, want uiteindelijk leer je op ze allemaal spelen ;) play ceu hotceu want de effecten zitten toch op de mixer ;)

Mvg Gino

Comment

Thx voor de reacties weer. Heb het Pioneer nieuws de laatste maanden wel in de gaten gehouden. Zie vooral veel nieuws over controllers etc. de laatste tijd, vind het wel opvallend eigenlijk. Zou op zich wel gaaf zijn als er CDJ-900NXS spelers zouden uitkomen op zich, maar wel met hotcues bijvoorbeeld. Of misschien een MIDI-tabletop, maar dan zonder CD drive ofzo... Op zich merk ik dat ik zo'n CD drive amper gebruik, zou er eventueel nog een CDJ-800 tussen kunnen zetten ofzo, die worden nu toch tegen spotprijzen aangeboden.

Comment

Verrassing: Pioneer CDJ 900 Nexus.

Die is gisteren onverwacht uitgekomen. Best opvallend, aangezien we er eigenlijk al vanaf de lancering van de CDJ-2000NXS op zaten te wachten. Toch wel een slim spel van Pioneer, want in de tussentijd hebben de meesten inmiddels de 900, 850 of een set 2000NXS aangeschaft.

Wel valt het me op dat ze hem meer en meer op de CDJ-2000nxs hebben laten lijken, op een paar dingetjes na. Ik vraag me wel af of velen die meerwaarde van de 2000 nexus nu nog wel zien. Of juist andersom, omdat er nog steeds geen hotcues op de CDJ 900 nexus zitten.

Ook het vlakke scherm is strategisch gezien wel slim, maar ik denk dat velen het een minpunt vinden ten opzichte van de vorige. Wanneer je een schuin scherm met kleurendisplay ziet weet je dat het over een CDJ 2000 nexus gaat, een speler met een vlak scherm is meestal een 850. Nu is er een vlakke speler met een kleurenscherm, dus ze willen wel dat je in het donker een CDJ 900 nxs kunt indentificeren.

Comment

Lang geleden dat ik hier geweest ben, maar wou ff melden dat ik toch nog ff heb gewacht, maar goed ook. Heb de CDJ-900NXS spelers in huis gehaald en ben ik erg tevreden mee. Kwa mixer is het een DJM 750 geworden. Toch mis ik een beetje analoog en draaien met vinyl lijkt me wel vet. Maar das meer voor n ander topic dus open daar wel ff wat nieuws voor.

Iig nog bedankt voor alle adviezen.

Comment

Ik zal de denon's nemen!! Waaromm?
                          goedkoper
                          Langere levenduur (mijn ervaring en ook van vele andere)
                          Een pioneer heb je binnen vijf minuten wel door hoe het werkt, dus je kan ook gewoon wat eerder op locatie komen
                          denon heeft meer functies

Comment

Originally posted by Raf View Post
                            Heb de CDJ-900NXS spelers in huis gehaald en ben ik erg tevreden mee. Kwa mixer is het een DJM 750 geworden.
                            Ze zijn dus al gekocht ;)

Comment

Working...
                            X