Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe CD-spelers kopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Beste,

ik geef Ronny ook gelijk ik draai al 15 jaar dus ben nog begonnen met technics platen draaiers en de denon 4500 en een rodec mixer,
    dit was in de tijd creme de la creme
    en toen kwam pioneer met de eerste tabletop die redelijk geluik kwaliteit leverde (denk de cdj 1000) als je de jog aan raakte had je geen te digitaal geluid voor toen,
    en zo zijn ze dan ook uiteindelijk uitgegroeid tot de standaard,
    met dan ook nog eens aan de grote clubs gratis sets neer te zetten zodat iedereen kon zien waar de "groten DJ's" met draaien
    maar ik oefen nu thuis op de sc2900 en ben daar zeer tevreden mee en de club waar ik draai hebben ze juist de pioneers vervangen met de sc3900,
    omdat de pioneers als redelijke reparatie kosten achter de rug hebben maar ze houden ze wel voor dj's die toch perce op pioneer willen draaien.
    maar ik ben tevreden van denon en ook van pioneer want voor connectie van midi zijn ze wel voor op denon met traktor,
    en het switchen tussen cd en midi samen met de ingebouwde audio interface kan momteel ook met de pioneer waar de denons hun connectie verliezen op de midi en zo dan geen audio meer geven
    (dat ik zelf heb ondervonden en hoop dat het word opgelost door denon) want voor de rest zijn de denons zeer goed en ze hebben 4 hot ceus :)

mvg Gino V

Comment

Ok, dank u wel allemaal voor de reacties. Ik heb nog 1 vraagje. Ze hebben mij in de winkel de Korg Kaoss aangeraden. Is dit een zogezegd "onmisbaar" iets? Ik twijfel omdat ik het in het genre dat ik het meeste speel (hardstyle) nog bijna nooit gezien heb..

Bedankt!

Comment

Onmisbaar is zo'n Kaoss pad niet, maar wel wanneer je veel creativiteit in je mix kwijt wilt. Vooral enkele jaren geleden waren dit soort effectenbakjes vrij populair, tegenwoordig zit op de meeste tabletops/mixers al aardig wat functionaliteit om creatieve dingen uit je mix te krijgen. Ligt er maar aan hoe ver je hier in wilt gaan. ;)

Comment

Ik heb ook uitsluitend Denon dj gear (DNX 1500 en DNX 1600 mixers, DND 4500 cd spelers, DN HC 4500 MIDI controllers) en ook ik heb hier vrijwel nooit problemen mee (ondanks het feit dat de apparatuur professioneel gebruikt wordt en dus zeer regelmatig onderweg is). Voor zover ik me herinner heb ik alleen nog maar 1 of 2 keer een rotte play knop ofzo gehad (de rubberen button zelf dan, niet de schakeling eronder), maar voor een paar tientjes zit er weer een nieuwe in.

Comment

Originally posted by ruudfoa View Post
            Ja dat is nog meer buiten budget :p waarom juist die?
            Ruud,

Indien je voor Pioneer wilt gaan en het om een "oefenset" (thuisset, roadwarrior setup gaat) zou ik de xdj r1 nemen. Zitten 2 cdj350's in.... ook gewoon cd ondersteuning dus en weer iets goedkoper dan een 2e hands cdj850/cdj900 setup.

Je moet het helemaal zelf weten :-).

Originally posted by ronennieshow View Post
            De cdj 1000 mk3 met djm 800 van pioneer is zowat elk jaar wel een kosten postje van een 500 euro aan wezig. Wat faders laten vervangen een play, cue knopje een keer wat aan de platter het is altijd wat met dat ding. Vreemd genoeg is die niet eens zo vaak weg als de denon set. Kortom als wij wat nemen ga ik zeer zeker voor denon. Klinkt lekkerder / beter en is nog eens een stuk degelijker ook.

Hier dus behoorlijk wat langere termijn gebruikers ervaring en dan komt denon en dateq toch echt wel een flink stuk beter uit de bus dan pioneer. Het is dat we er niet altijd omheen kunnen maar anders wist ik het wel. Want niet op kunnen mixen is onzin. Ik kan zowel op het 1 als op het ander draaien en de dj's waar ik vaker mee werk kunnen ook prima met de denon overweg ookal draaien ze anders meestal op een pioneer.
            Ik denk dat het ook te maken heeft met het "type" dj's dat zichzelf als volleert guru ziet. Als een mongool aan knoppen begint te trekken/draaien.
            Ik vergelijk me altijd maar met een auto courreur... als je die een "mindere" of "andere" auto geeft moet hij ook performen... zo niet anders voor ons DJ's.

Gr. W
            Last edited by mixurious; Wednesday-13-11-2013, 16:22. Reason: Stukje toegevoegd ter voorkoming van 2 berichten onder elkaar

Comment

Originally posted by mixurious View Post
              Ik denk dat het ook te maken heeft met het "type" dj's dat zichzelf als volleert guru ziet. Als een mongool aan knoppen begint te trekken/draaien.
              Ik vergelijk me altijd maar met een auto courreur... als je die een "mindere" of "andere" auto geeft moet hij ook performen... zo niet anders voor ons DJ's.

Gr. W
              De Denon set gaat ook nog wel eens ( zelfs vaker dan de pioneer ) naar thuis feestjes waar echt niet de meest door geleeerde en ervaren oh maar ik kan ok wel draaien hoor dj's ( als ik het nog dj mag noemen ) als een kind van 3 met hamertje tik op de knoppen staat te rammen. Vet he vet he. ja heel leuk zucht.

Ik weet dus niet of je ook beide merken in je assortiment hebt maar ik denk dat nagenoeg elke verhuurder met me eens zal zijn dat de spelers van pioneer eigenlijk voor wat ze kosten veel te vaak naar zijn grootje gaan. Leuk kwa looks en bediening misschien ook wel praktisch ( wat je gewend bent ) maar nee degelijk ga ik ze in ieder geval zeer zeker niet noemen. Daar zijn onze ervaringen dan toch anders met de materialen van pioneer.

Comment

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb bij een verre kennis van mijn ouders (professioneel dj op "pensioen") een set met 2 CDJ's 2000 kunnen krijgen aan een (op zijn zachtst gezegd) zeer degelijk prijsje. Nu is mij (voorlopig :p) laatste vraag, is er nog iets dat niet mag ontbreken?

Tnx!

Comment

Een bijpassende mixer die er tussen mag staan? ;) Of heb je die al?

Comment

Die had ik ;)

Comment

Working...
                    X