Announcement

Collapse
No announcement yet.

aanschaf van een nieuwe DJ set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aanschaf van een nieuwe DJ set

Hallo,

Ik wil binnenkort een nieuwe DJ set kopen, het gaat over deze:
    Reloop DJ set kopen? Groot assortiment, snel leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Ik denk dat dit een goede DJ set is voor thuisgebruik, maar zitten daar alle kabels bij, dus startklaar, of moet ik nog allerlei kabels extra gaan bijkopen? Weet namelijk niet zo heel veel van die kabels.

Als er geen kabels bijzijn, welke heb ik dan nodig, en is er nog iets buiten dit, dat ik nodig zou moeten hebben?
    Het is voornamelijk om via de laptop muziek af te spelen, met Virtual DJ. Ook een vraag of dit met deze DJ set wel kan.

Groeten, Jento

Originally posted by jento View Post
    Ik denk dat dit een goede DJ set is voor thuisgebruik, maar zitten daar alle kabels bij, dus startklaar, of moet ik nog allerlei kabels extra gaan bijkopen? Weet namelijk niet zo heel veel van die kabels.

Als er geen kabels bijzijn, welke heb ik dan nodig, en is er nog iets buiten dit, dat ik nodig zou moeten hebben?
    Volgens mij kun je de tabletops met deze kabels(http://www.bax-shop.nl/tulp-/-rca-ka...t-details.html, wel in de lengte van jouw voorkeur) aan de mixer aansluiten.

Het is voornamelijk om via de laptop muziek af te spelen, met Virtual DJ. Ook een vraag of dit met deze DJ set wel kan.
    Volgens mij kan dit niet.

Comment

Originally posted by hoimijnnaamis View Post
      Volgens mij kun je de tabletops met deze kabels(http://www.bax-shop.nl/tulp-/-rca-ka...t-details.html, wel in de lengte van jouw voorkeur) aan de mixer aansluiten.

Volgens mij kan dit niet.
      Dus volgens jou is dit niet MIDI? Dus ik kan alleen met CD's draaien? En hoeveel RCA kabels heb ik nodig?

Comment

dit is een zeer mooie set, alleen niet geschikt om met je pc te draaien. Je kijkt beter naar deze categorie . Met jouw budget (maak ik op van jou linkje) kan je echt al een mooie controller kopen volgens mij.

Comment

Ik wou eigenlijk overstappen naar een 'echte dj set'. Geen controller, want heb nu de Mixtrack pro II, en vind het tijd worden voor professioneler werk.
          Maar je hebt gelijk, mijn budget ligt ten hoogste 800 euro.

Comment

Ik wou eigenlijk overstappen naar een 'echte dj set'. Geen controller, want heb nu de Mixtrack pro II, en vind het tijd worden voor professioneler werk.
            Maar je hebt gelijk, mijn budget ligt ten hoogste 800 euro.
            Meeste proffesionals beginnen eigenlijk steeds vaker de omgekeerde weg op te gaan richting laptopje/Serato of Traktor en draaien maar.

Scheelt gesleep met vinyl en/of cd s 'al zijn er ook nog wel een boel die via timecode draaien maar goed.

Buiten dat geen idee hoe groot je collectie CD's is op dit moment? Het is namelijk best wel sneu om een boel geld uit te geven aan Tabletop CD spelers met midi support terwijl die enkel gaan gebruikt worden voor .... jawel Midi support.

In elk geval er zijn heus al genoeg proffesionals die een controller gebruiken en dit niet scheef aankijken :)

Zeker nu voor veel mensen het almachtige merk 'Pioneer' het aangedurft heeft een 'Synq' knop te installeren op een van zijn cd spelers.

Nuja just my 2cents voor de profesionele uitstraling moet je het niet doen. Of je nu met timecode en je laptop draait of met een stel midi ondersteunde tabletop cd spelers en je laptop of het goedkoopste midi controllertje zolang het maar klinkt. Je publiek boeit het toch niet wat 'JIJ' gebruikt hun vinden enkel belangrijk of het qua keuzes, mixen, alsook interactie met hun snor zat.

Edit:

Buiten dat ..... Als jij perse een mengpaneel en een koppel Tabletops wilt met midi support aka. ik ken het gevoel van es wat nieuws willen.

En effe rondgekeken tussen de 'complete sets onder de 1000 euro' en volgens mij is dit de enige die zowel midi supported tabletop met ingebouwde souncard ook als ik me niet vergis als een mengpaneel met ingebouwde soundcard heeft:

Numark M6 en 2x NDX-900 kopen? Groot assortiment leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Mischien dat het je helpt :)
            Last edited by SqueeZr; Monday-18-11-2013, 01:11.

Comment

Als je je budget een klein beetje kunt opkrikken, zou je ook de Pioneer XDJ-R1 kunnen overwegen. Die kun je namelijk op veel verschillende manieren gebruiken, ook stand-alone met USB-sticks of CD's.

In feite is dit een samensmelting van twee tabletops en een mixer, met ingebouwde MIDI-ondersteuning en zelfs de mogelijkheid om draadloos een iPad te verbinden om te gebruiken als muziekbibliotheek en om bepaalde X/Y effecten te triggeren.

Indien je voornamelijk wat meer 'body' in een controller zoekt, dus als je het gevoel wilt hebben dat je echt achter een apparaat staat in plaats van een kleine controller, dan is deze zeker te overwegen. Een set met losse tabletops en een mixer gaat je in verhouding meer kosten, al heb je dan wel de mogelijkheid om je set helemaal naar eigen wens samen te stellen (dus je kunt ook zelf kiezen welke mixer je er tussen wilt).

Comment

Ik denk dan dat ik ga sparen voor de Pioneer XDJ-R1, heeft veel mogelijkheden om zowel USB als CD als PC kunt gebruiken, allemaal bedankt!

Comment

Ik vind dit ook nog steeds een schitterend apparaat. MIDI is wat mij betreft wel echt een vereiste. Ik heb deze hele week met CDJ 2000 nexus spelers kunnen draaien maar zelfs dat prachtige display wint het bij lange na niet van de overzichtelijkheid en het gemak van dj software (in mijn geval Virtual Dj).

Comment

Working...
                  X