Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem met icon icue

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem met icon icue

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn icon icue, dit is een wat verouderd model digitale mixer van icon en ik heb hierbij het volgende probleem.

Zoals gezegd heb ik (sinds kort) een icon icue en ik heb hierbij het volgende probleem onder vonden:
    Op het begin deed het mengpaneel gewoon op virtualdj en was er niks aan de hand. Vervolgens heb ik het mengpaneel opgeruimd en van me laptop afgesloten en opgeborgen in een kast. Paar dagen daarna wou ik het mengpaneel weer gebruiken maar hij deed het niet. Als ik de USB kabel tussen het mengpaneel en de laptop aansluit op de laptop wordt het mengpaneel wel als invoerapparaat gevonden maar wanneer ik virtualdj opstart gebeurd er niks en doet de icon icue niks.

Kan iemand mij helpen wat hierbij het probleem is???

Groeten, Robbert.

Staat bij Config>Sound Setup de input nog op external mixer?

Comment

input staat op none en met deze instelling deed die het eerst ook gewoon

Comment

Mijn excuses, even te snel geweest. De input zou op none moeten staan en de output op external mixer. Klopt dit?

Comment

Hij werkt nog steeds niet, heb em nu op instellingen gezet,
          Input : None
          Output : External mixer
          Soundcard : 2 cards(Dit omdat ik een extra usb geluidskaart heb voor headphones)

Andere ideeën?

Comment

Zet de output eens op "advanced settings" en selecteer de juiste geluidskaart voor master en headphones.

Comment

Op welke instellingen moet ik em dan bij advanced settings zetten? Hij vindt wel de geluidskaart(en) maar het lijkt erop dat virtualdj niet de digitale mixer vindt. Zeer raar want al kijk ik via het configuratiescherm bij apparaten en printers wordt die wel weergegeven maar wel als onbekend apparaat.

Comment

bij apparaatbeheer staat die overigens weergegeven als usb-invoerapparaat

Comment

Zou je me eens een foto van de mixer kunnen sturen, alsook een foto van de instellingen hoe het nu staat (het schermpje waar je de geluidskaarten moet selecteren bij Advanced Configuration) ?

Comment

Klopt het trouwens dat het om deze mixer gaat?
                    091108_ion_3.jpg

Comment

Jup het gaat om die mixer.

Ik heb em op de volgende instellingen staan:
                      werkend1.jpg

Met de instellingen hierboven werkte die eerst wel gewoon en wanneer ik virtualdj geopend had werkte die gelijk.

Nu doet die helemaal niks wanneer ik virtual dj opent.

Comment

Kijk eens of de controller uberhaubt verschijnt in Virtual DJ?
                        Config>>Mappers en dan op het dropdown menu klikken.
                        Indien deze er niet bij staat klik je op het knopje naast het dropdown menu en kies je voor "scan for new devices".

Verduidelijkende illustratie: KLIK

Comment

Hij wordt gevonden in virtualdj, wanneer ik hem niet aansloot werd er bij mappers alleen maar keyboard gevonden.
                          Vervolgens heb ik de ion icue aangesloten en werd die wel gevonden, stond die tussen de mappers en hij is ingesteld met de volgende instellingen, dit is in deze afbeelding te zien:
                          mappers.jpg

Enig idee wat er verkeerd kan zijn?

Comment

iemand die nog ideeën heeft wat er met mijn mixer aan de hand kan zijn?

Comment

Ik zou zeggen probeer het eens op een andere computer of het daar wel op werkt want ik weet er geen raad meer mee :(

Comment

Working...
                              X