Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer XDJ-R1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer XDJ-R1

Hoi,

Enkele weken geleden heb ik de Pioneer XDJ-R1 aangekocht. Heel fijn toestel maar er is maar 1 ding wat me niet wilt lukken en dat is deze aansluiten met de computer.
    Windows herkent het toestel en kan drivers installeren. Maar dat is het dan ook. Al de rest werkt niet. Ik heb rekordbox/remotebox geinstalleerd de software ziet het apparaat maar voor de rest niks. Hetzelfde bij virtual dj en Traktor. Ze zien een externe mixer maar als ik deze selecteer krijg ik een foutmelding. Ik heb vroeger ook met een hercules externe mixer gewerkt dat ging wel allemaal goed.
    Heeft iemand dezelfde problemen? Of ligt er gewoon iets aan mijn pioneer dat ik deze moet terug sturen.
    Alle hulp is welkom. Alvast bedankt.

Sander

Google is your best friend: http://forums.pioneerdj.com/entries/...or-Scratch-Pro

Voor Virtual DJ moet het al wel bestaan, alleen heb je dan de PRO versie nodig. Anders zul je hem met de hand moeten mappen, vrees ik..

Comment

Google is het eerste wat ik heb gedaan. Virtual dj heb ik de pro versie. heb ook de LE versie geprobeerd die je gratis bij deze pioneer r1 krijgt, Maar niks werkt. windows ziet dat er een r1 aangesloten is, drivers zijn in orde. de programma's zien de r1 maar zodra je deze selecteert om te gebruiken krijg je een foutmelding dat de externe mixer niet is aangesloten.
      Met een andere werkt alles perfect, enkel met die r1 niet. Heb ook de laatste firmware geïnstalleerd dus daar kan het ook niet aan liggen.

Comment

Indien bij ons aangeschaft, neem even contact op met de helpdesk. Eventueel kunnen we meekijken in je computer via Teamviewer, misschien is er iets niet goed gegaan met het installeren.

Comment

Kleine tip. Sluit 'm direct aan via een USB poort aan de áchterzijde van je computer. Of via een directe link op een laptop.
          Gebruik voor dit apparaat GEEN usbhub. Levert problemen op. Een maat van mij had exact hetzelfde probleem. Door het met de USB kabel direct op zijn HP Elitebook 8540 Pro aan te sluiten, was het probleem direct opgelost.
          Wellicht is dit ook een oplossing voor jou ?

De poorten aan de voorzijde van een PC zijn doorgelinkte poorten, hier zijn wel vaker problemen mee, ook voor harde schijven e.d.

Comment

Spijtig genoeg niet bij bax gekocht, heb hem 2de hands gekocht. Heb hem ook direct aangesloten op de usb op het moederbord van de pc/laptop. Maar zal er idd toch eens mee de winkel moeten gaan.
            Maar voor de rest wel een top toestel !

Comment

zoek naar de "utility"-knop (info knop 2-3 sec inhouden)
              scrol naar "mixer mode"
              zet mixer (die op xdj-r1 staat) op "pc"

Comment

Working...
              X