Announcement

Collapse
No announcement yet.

EFX1000 bij een Hercules 4-Mx.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• EFX1000 bij een Hercules 4-Mx.

Hey daar.

Ik kan voor een vriendenprijsje van iets minder dan 200 euro (incl v/z kosten e.d.) een Pioneer EFX1000 overnemen van mijn neef overzee die gestopt is met zijn hobby. Hij heeft al z'n spul al verkocht, alleen hier komt ie niet van af.

Nu heb ik een Hercules DJ Console 4-Mx in combinatie met wat Korg nano spul om mijn sets te creëren.
    Ik wil wat dieper in de effecten gaan wroeten, wat met mijn huidige setup niet voldoende doet.

Mijn vraag is echter, hoe gaat dat met mijn digitale controller ? Ik werk met Traktor sp2.
    Hoe moet ik 'm aansluiten zodat de effecten ook daadwerkelijk doorkomen en meegenomen worden in de opname ?

Ik wil graag zeker weten dat het allemaal zal werken zonder probs, voordat ik besluit 'm over te nemen.

Alvast dank.

Met vriendelijke groet,
    Youri

De EFX1000 is een mooi apparaatje als je wat meer wil gaan doen met effecten.
    Dit kan ook gewoon werken met je hercules 4-mx controller.

Je sluit gewoon de uitgang aan op de ingang van de efx1000 en deze uitgang weer op de ingang van dat waar je mee wil opnemen of je speakerset.

Nadeel is wel dat je het niet maar op 1 kanaal kan toepassen. Dus niet op kanaal 1 effecten en op kanaal 2 mix je de 2de plaat bij zonder een effect. Het is dus of alles of niets. Hier zijn wel apparaten voor die dat wel kunnen maar dan kan je de 4-mx niet meer gebruiken. Als je dat wil zal je naar een controller met een fx send return moeten gaan kijken alleen deze zijn vaak wel al een stukkie duurder

Comment

Ah ok.

Maar het geluid wordt digitaal via de usbkabel van de mixer aangesloten op de pc. Dus via het menu van Traktor zelf heb ik de speakers geselecteerd.
      Ik heb (nog) geen studiomonitoren. Had hier een set staan, maar die bleek achteraf niet te werken (defect).

Nu heb ik wel via RCA de mixer aangesloten op mijn geluidskaart (Creative SB0270) die over RCA aansluitingen beschikt, mede om geluid door de headphones (via line-in) te krijgen via de mixer.

De geluidskaart:
      826450.jpg

DSCN0535.jpg

Zou ik hem daar op moeten aansluiten ?

Voor wat betreft de effecten via de kanalen, dat maakt niet zo heel veel uit toch ?
      Ik bedoel, als ik effects er doorheen jaag, dan gaat het per nummer, niet als beide nummers draaien (met uitzondering van beatmasher 2).
      Of zit ik verkeerd ?

Comment

Nu heb ik wel via RCA de mixer aangesloten op mijn geluidskaart (Creative SB0270) die over RCA aansluitingen beschikt, mede om geluid door de headphones (via line-in) te krijgen via de mixer.
        Je zou dan de outputs van de 4MX moeten doorkoppelen naar de EFX1000. Je kunt dan de effecten toepassen op je masterkanaal, zoals Ronny ook al aangeeft. De output van de EFX1000 koppel je dan naar de line in van je audio-interface en dat stereokanaal koppel je softwarematig aan je opnamesoftware.

Comment

Persoonlijk vind ik het wel een nadeel als ik een effectenbak alleen maar op de master zou kunnen gebruiken. Je mist dan toch nog wel wat mogelijkheden tegenover dat je ze op een kanaal los kan gebruiken zodat de ene plaat wel een effect heeft en er misschien zelfs mee uitgefade word terwijl een andere zonder al meteen dat effect erbij komt. Zo zijn er genoeg platen die dan meer dan prima leuke / nette overgangen kunnen krijgen. Dat gaat dan natuurlijk niet.

Comment

Mja.

Nu, vooruitlopend op de aankoop van een mixer en twee tabletops.
            Ik ben zeer content met de Behringer DJX900, waarmee ik i.c.m. een tweetal Reloop Alpha 2.5's al een paar keer heb mogen spelen ( :) ).

Hoe stel ik dat in ? Ik wil wel met traktor blijven werken.
            Waarschijnlijk ga ik voor twee SC2900's van Denon, ben nogal Denon liefhebber.

Comment

Working...
            X