Announcement

Collapse
No announcement yet.

scratchen DDJ SX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• scratchen DDJ SX

Hallo,

Ik had eens een vraagje/probleempje, ik heb pas geleden de DDJ SX aangeschaft, maar als ik de jogwheels tijdens het scratchen loslaat voor een overgang, blijft hij eerst effe "hangen". het is maar heel kort, en het publiek hoort het niet eens denk ik. maar ik vind het voor mezelf gewoon vervelend.

ik heb mijn instellingen helemaal bekeken maar kan er niks over vinden, is dit niet te veranderen of kijk ik niet verder dan m'n neus lang is ??? :p

alvast bedankt !

Zou een stukje latency kunnen zijn, met welke software gebruik je hem? Serato?

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Zou een stukje latency kunnen zijn, met welke software gebruik je hem? Serato?
      yep met serato.

Comment

Ik ken de instellingen van Serato zelf niet zo goed, maar als het goed is kun je wat schuiven met je ingestelde latency, kan dat kloppen?

Comment

Bovenaan rechts op Setup klikken -> tabblad Audio kiezen en daar kan je je USB Latency aanpassen in Serato DJ

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post
            Bovenaan rechts op Setup klikken -> tabblad Audio kiezen en daar kan je je USB Latency aanpassen in Serato DJ
            deze staat ook al op z'n snelst, ik denk dat het niet anders kan dan ??

bedankt voor de reactie's !

Comment

Dat is het dus misschien juist wel. Zet deze eens ietsje langzamer en experimenteer daar mee.

Hoe lager je die latency zet, hoe sneller jouw computer een bepaalde uitgevoerde actie moet verwerken. Scratchen is best intensief omdat je behoorlijk veel dingen tegelijk doet (qua beweging etc).

Wanneer je de latency hoger zet, creëer je een soort buffer. In die tijd kan je computer de actie uitvoeren. Dus in plaats van 20ms, verwerkt hij de taak in 40ms. Dat kan net het verschil zijn tussen een merkbare hapering wel of niet.

Comment

Zoals hierboven gezegd betekend het niet dat op zijn snelst automatisch de beste setting is. Als je echt over een super cpu / ram enz. beschikt zal een lagere latency wss. geen storingen veroorzaken maar als ik jouw beginverhaal hoor dan denk ik aan een laptop die jouw super responsive latency niet op tijd verwerkt krijgt en daardoor wat blijft hangen (niet reageerd).

Comment

Working...
                X