Announcement

Collapse
No announcement yet.

Technics versterker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Technics versterker?

Beste,

Heb zojuist mijn traktor s4 verkocht waarop ik veel heb gespeeld en veel van heb geleerd verkocht. Nu wil ik de overstap maken naar vinyl.

Ik ben van plan om een 2e hands set over te nemen of gedeeltelijk. Ik heb mijn ogen laten vallen op 2 advertenties.

- 2x Technics 1210 MK2 met Concorde Club E (800,-)

- 2x Technics 1210 MK2 met Concorde Pro (900,-)

Nu lijkt de laatste op de foto's er beter uit te zien. Maar ik weet zelf ook dat dit in het echt altijd anders kan zijn. Hoe kan ik zien of de speler een rotte arm heeft of dat hij uit balans is . Heb al veel pagina's bekeken maar ik krijg steeds geen duidelijk antwoord.

Verder, is het (altijd) nodig om een versterker bij zo'n set aan te schaffen? Zit er aan te denken om een Vestax pro 05 aan te schaffen of een djm 200.

Alvast bedankt, Willem

1. Uit balans is? Hmm. dit zal je best toch zelf even leren want iedere toonarm moet je in balans zetten en dit hoort er gewoon bij als je met vinyl wilt werken. Heb nog nooit een deck ontvangen 'zelfs niet bij nieuwkoop' waarbij de deck al kant en klaar in balans stond bij ontvangst.
    2. wat bedoel je met een versterker nodig? Wat heb je reeds precies aan materiaal? Als je vraag is of je ook een mengpaneel zal nodig hebben om te mixen dan is het antwoord ja natuurlijk. Vestax pro 05 en djm200 zijn mengpanelen geen versterkers me dunkt. Indien het de bedoeling is om louter digitaal te draaien met traktor en vinyl raad ik je overigens een mengpaneel met MIDI functies aan en zonder na te checken geloof ik niet dat een van beide genoemde producten midi ondersteund. Edit als je doelt op de Vestax PCM 05 Pro dan zou deze over midi support moeten beschikken volgens de site van Vestax zelf.
    3. Als het de bedoeling is dat je 'digitaal' gaat draaien met vinyl in Traktor dan zal je ook een timecode pakket moeten aanschaffen. Reken hiervoor ook maar ff 279 euro uit trouwens :)
    4. Ik vind het prijzig voor gebruikt spul ik raad je toch eerder een SynQ XTRM1 aan die 'Nieuw' en zelfs beter is dan de Technics SL1210 s 'en ja ik heb met beiden gewerkt' In elk geval dit kost je iets van een 660 euro voor twee decks 'geschat' plus 160 euro 'geschat' voor naalden/cellen en komt goedkoper uit met NIEUW spul.
    Last edited by SqueeZr; Wednesday-04-12-2013, 22:37.

Comment

Ik bedoel ik kan mijn boxen toch meteen op mijn mixer aansluiten? Dus daar heb ik toch geen versterker voor nodig of zit ik fout ?

Comment

Hangt ervanaf of deze luidsprekers toevallig active speakers zijn dus met ingebouwde versterker. Als deze passief zijn zal je toch echt een versterker tussenin moeten hangen he logisch gezien.

Dan nog snap ik je verhaal niet helemaal goed als ik je zie typen :

Verder, is het (altijd) nodig om een versterker bij zo'n set aan te schaffen? Zit er aan te denken om een Vestax pro 05 aan te schaffen of een djm 200.
        Die twee producten die je opsomt zijn een mixer / mengpaneel of hoe je het ook wenst te noemen en vraag je of je dit nodig hebt? Uit je reply concludeer ik dan weer dat je reeds een mengpaneel/mixer hebt?

Even duidelijkheid scheppen over de producten die je op dit moment hebt zou mss. makkelijker werken.

Comment

Dit ligt maar net aan wat voor speakers je hebt.

Als dit actieve in de vorm van met ingebouwde versterker is dan ja hiervoor heb je geen versterker nodig.
          Zijn het gewone speakers zonder ingebouwde versterker dan is het nee je kan zie niet rechtstreeks aansluiten op je mengpaneel en zal er eerst een versterker tussen moeten.

Let op let op je kan niet altijd zomaar elke versterker aan elke speaker hangen.

Dus zolang wij geen precieze versie en soort speaker van je opgegeven krijgen kunnen we hier niet met zekerheid zeggen of je wel of niet een versterker nodig hebt.

Comment

Beste,

Sorry voor de slechte uitleg.

De opstelling die ik wil maken is

- 2 x technics 1210 Mk2
            - vestax of Djm 200
            - Rockit KrK 6 ( heb ik op dit moment al)

Ik vroeg me af of ik deze set boxen direct aan kan sluiten op de mixer. Maar mijn Krk 6 zijn actief dus dat zou dan moeten lukken zonder versterker.

Comment

Dus wat heb je nog niet:

- Platendecks 'jij wilt voor Technics gaan' ik zou toch eerder mijn geld investeren in gloednieuwe SynQ XTRM1 s in de plaats. Technics was het DJ merk inderdaad maar worden voor zulke absurde prijzen verkocht tweedehands op dit moment terwijl door het verjaren van hun patent andere spelers allang evengoede tot zelfs betere 'ik vond mijn SynQ toch beter dan de Technics' platendecks verkopen voor lagere prijzen NIEUW. We spreken dus nog niet eens over de tweedehandsprijzen.
              - Mengpaneel. Heb wel nog altijd niet echt een antwoord op mijn vraag of je voornamelijk digitaal gaat draaien 'dus je vinyldecks gebruiken om Traktor mee aan te sturen' of analoog.

In het geval je voornamelijk Vinylplaten gaat draaien 'dus analoog zoals wij ze vroeger kochten :p' maakt het niet echt uit welk mengpaneel je aankoopt en zal dit afhankelijk zijn van budget/eigen wensen.

In het geval je voornamelijk je controller hebt verkocht om in de plaats met vinyl je decks digitaal aan te sturen via timecode in Traktor (wat ik vermoed) raad ik je aan om een mengpaneel met midi mogelijkheden aan te kopen.

DJM200 valt in dit verhaal af
              Vestax als je deze bedoelt: http://www.vestax.com/v/products/detail.php?cate_id=114 heeft volgens hun eigen site midi mogelijkheden

Houd ook rekenschap dat je dit nodig zult hebben anders ga je niks aan kunnen sturen in Traktor:

Traktor Scratch A6 is ontworpen voor de DJ die kennismaakt met de wereld van Traktor Scratch en hier mee wil gaan oefenen. Na verloop van tijd zult u ervaren dat het mixen van tracks een kwestie van creativiteit wordt!

Geen idee wat je budget is maar als instapper heeft American Audio nu ook een mengpaneel met midi mogelijkheden

Of in het geval het je budget toelaat en dat je enkel met timecode 'digitaal' je vinyl wilt gaan bedienen, en je keuze is toevallig Traktor dan zou ik persoonlijk voor dit kiezen:

http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/nati...t-details.html Dan heb je het timecode pakket niet meer nodig. Hierin zitten namelijk ook twee timecode vinyl platen alsook een ingebouwde soundcard en de volledige versie van Traktor Scratch Pro 2 en natuurlijk ook midi support op je mengpaneel.

Wat heb je wel al:

- 2 Studiomonitoren die inderdaad actief werken en dus een ingebouwde versteker heeft. Dus neen geen versterker meer nodig.

Hopelijk ben je er iets mee.

Comment

Vergeet niet dat KRK zowel een RP6 (actief) als een R6 (passief) in het assortiment heeft... Fotootje van de achterzijde zou al veel verduidelijken. ;)

Comment

Aah was mij niet bekend Rick dat ze ook een passieve variant hadden. Worden wss. minder verkocht dan ook? Beetje jammer had dan beter RP8 's passief gekocht had ik mijn versterker kunnen hergebruiken. Weer wat bijgeleerd in elk geval.

Ontopic: Zoals Rick zei best een foto posten van de achterkant van je speakers om zeker te zijn dat je active speakers hebt.

Edit: Ok niks verloren dan want ik wou de RP8 variant :) Nog altijd aan het nadenken wat ik met mijn AA VLP2500 ga aanvangen.
                  Last edited by SqueeZr; Thursday-05-12-2013, 14:47.

Comment

Er bestaat geen R8, alleen een R6 variant.

Comment

Working...
                    X