Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer CDJ 400 + DJM 400 + Traktor 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer CDJ 400 + DJM 400 + Traktor 2

Hallo allemaal,

Ik heb sindskort Traktor 2 aangeschaft om met een laptop te gaan draaien, echter krijg ik mijn DJM 400 mixer niet zo dat ik hiermee de mixer in Traktor kan besturen. Ik heb beide CDJ's gekoppeld middels een USB kabel en de drivers van zowel CDJ als de MacBook voorzien van een update. Ik heb voor elke CDJ bij MIDI opties op de Mac een extra kanaal aangemaakt, dus ook dit zou goed moeten staan. Heeft iemand een idee hoe ik mijn configuratie kan neerzetten dat ik wel de koppeling DJM < > Traktor kan maken? Alvast bedankt!

Waarschijnlijk iets in je audio configuratie en midi channels setup?

Pioneer Electronics car audio and home theater entertainment products including in-car GPS navigation, Android Auto Enabled Receivers, Apple Car Play enabled Receivers, Pioneer and Elite Receivers, headphones, iphone car stereo, car stereos, bluetooth car stereo, car radio, speakers and Blu-ray/DVD Drives

Deze al even volledig doorgelezen en opgevolgd?

Comment

De DJM 400 is ook geen mixer die MIDI-signalen kan uitsturen, dus wat wil je precies voor elkaar krijgen? Wil je het geluid van de CDJ-350's terugkoppelen naar de mixer om vervolgens de 2 kanalen met de mixer te kunnen mixen, of?

Comment

Bedankt voor de reactie beiden. Ik ben al een stap dichter bij de oplossing; inmiddels heb ik de CDJ's kunnen koppelen met Traktor en kan ik alle functies op de CDJ controllers bedienen. So far so good dus. Omdat de DJM niet te bedienen is vanuit Traktor, vind ik het zodoende prima om deze analoog te bedienen. Nu is er 1 raar ding aan de hand op mijn DJM: de linkerfader werkt wel, de rechterfader werkt niet. Desondanks kan ik wel de grote fader onderaan bedienen ( < 1 | 2 > ), maar heb ik alsnog maar 1 input kanaal. Dit betekent dat alle effecten op kanaal 1 werken, maar dat ik op kanaal 2 nog geen aansturing heb. Dit betekent dat je met 1 fader beide kanalen zou moeten bedienen, wat uiteraard niet optimaal is gezien het mixen. Vermoedelijk betreft dit een instelling, weten jullie welke?

Output Routing staat op external

Output Deck A
        L: 1 front left
        R: 1 front left

Output Deck B
        L: 1 front right
        R: 1 front right

Ik mis uiteindelijk dus nog een mixing kanaal. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Hoor het graag, alvast dank!

Comment

Vorige keer blijkbaar per ongeluk CDJ350 guide gepost zijn het nu CDJ350 's of CDJ400 's?

CDJ400's hebben namelijk een ingebouwde soundcard (dacht ik?) geen idee of de CDJ350's dit ook hebben anders raad ik je een Traktor Audio 2 soundcard aan (overigens is dit bakje weinig geld plus volle traktor Pro versie erbij en werkt dit wel erg makkelijk om te bekomen wat jij wilt namelijk extern mixen)

Wat Rick zei klopt wel de DJM400 heeft geen Midi mogelijkheden maar dit hoort geen probleem te vormen:

Traktor Guide hoe je het moet aansluiten

Dan ga je naar Traktor preferences:

Output Routing Vink External aan

Output Deck A
          L: 1 Front Left
          R: 1 Front Right

Output Deck B
          L: 2 Front Left
          R: 2 Front Right

De fout die jij gemaakt hebt vermoedelijk is om beide CDJ's op hetzelfde midi kanaal te gooien dus moet je ff je rechtse CDJ op een ander midi kanaal er terug ingooien. Volgens ik lees kunnen hier wel zo nu en dan problemen mee voorkomen maar ff de guide doorlezen die bij je CDJ s kwam staat vast ook in hoe je elke CDJ zen eigen midi nummer kan toekennen.

Komt er eigenlijk op neer dat je 1 kanaal in Traktor over je Linkse CDJ zijn soundcard naar 1 ingang in je mengpaneel stuurt 'analoog' en het andere kanaal in Traktor over je rechtse naar een ander kanaal stuurt. Op die manier kan je je faders en crossfader 'Analoog' op je DJM400 gebruiken om de eindmix te maken.
          Last edited by SqueeZr; Saturday-14-12-2013, 17:40.

Comment

Working...
          X