Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke (Numark) Controller ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke (Numark) Controller ?

Hallo iedereen,

ik werk reeds verscheidene jaren met de Numark IDJ-2 van Numark, waarbij mijn bestanden op een 160Gb iPod staan
    en een externe drive met nog (veel) meer bestanden die niet op de iPod kunnen wegens plaatsgebrek.
    Het opzoeken van de nummers tijdens het draaien doe ik mbv een klein toetsenbord dat onder de controller zit
    weggewerkt in de flightcase. Te bekijken via deze link: http://mistral-musical-entertainment...llover_5_1.png

Omdat het vaak moeilijk is om de info van de nummers af te lezen, denk ik om over te stappen naar een controller
    waarbij ik mijn Macbook Pro kan gebruiken, zoals bv. de Numark N4.

Andere modellen kunnen misschien ook interessant zijn, alleen zou ik graag de software bedienen met de controller
    en ook de nummers importeren mbv een toetsenbord ipv de (draai)knoppen op de controller.

Heeft iemand hierop een antwoord en suggesties ?

Alvast bedankt
    Luc

Met welk software pakket werk je of ben je zinnens te werken? Welk budget?

Toetsenbord kan je altijd gebruiken of die draaiknoppen er nu op staan of niet 'ff tussendoor' ik gebruik de draaiknoppen maar ook een keyboard / muis hangt er een beetje vanaf.

Comment

Ik dacht aan Virtual DJ, maar sta open voor andere suggesties, zolang het gebruiksvriendelijk blijft.
      Ik had graag een controller die kan opgeborgen worden in in flight-case, waarop de computer staat.
      Met zo een slede kan je makkelijk de laptop naar voor en achter bewegen.
      Budget: ik had een €500 in gedachten...

Mbv het toetsenbord & muispad de nummers selecteren en importeren lijkt me een must
      En een makkelijke manier om met de hoofdtelefoon de nummers op voorhand te beluisteren.

Comment

Wij gebruiken VDJ en dat is best gebruikersvriendelijk. Heb geen ervaring met de andere pakketten. Ik doe het ook op de manier die jij wil, selecteren met muis en toetsen. Dat werkt goed voor mij al zou ik wel een groter scherm wensen dan de 13" macbook pro.

Comment

Mijn 15" macbook pro scherm zal alvast veel groter zijn dan het kleine scherm van de iDJ2.
          En heb dan ook meteen alle songs bij de hand zonder ze eerst te moeten exporteren naar iPod
          om ze dan nog eens met Numark software in een leesbare bibliotheek te converteren.

Comment

Even snel gekeken. Niks mis met virtualdj hoor op zich enkel gaan de gevorderden steeds meer naar verloop van tijd richting Traktor of Serato.

Maar goed Numark controllers binnen jouw budget met VirtualDJ LE 'limited edition' geleverd dan sprong inderdaad de Numark N4 in mijn ogen.

Was een erg leuk controllertje (es in mijn handen gehad in een winkel) kan ook als analoge mixer gebruikt worden. zit goed in elkaar qua uitgangen/ingangen, en mischien nog wel het belangrijkste 1 van de weinige controllers die zowel op VirtualDJ als Serato als Traktor gesupport word met mappings. Dus moest je ooit nog willen veranderen zit dat ook goed.

Numark N4 kopen? Groot assortiment, uit voorraad leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Dan het tweede gedeelte van je vraag. Ik zie wel flightcases staan voor de Numark N4 met laptopplateau ..... maar geen uitschuifbare keyboad tray.

Dit zal je dus mischien beter in de shop navragen of voor een oplossing gaan zoals ik gedaan heb met mijn NS7 II

Flightcase met keyboardtray gekocht (maar zonder laptopplateau) van RoadReady en er een http://www.bax-shop.nl/laptop-stand/...t-details.html bijgekocht is vijf seconden monteren als je wilt draaien en je laptop kan erop.

Comment

Maar je laptop beschikt zelf ook al over een toetsenbord. Meestal kun je daar wel aardig bij met die laptop-trays.

Comment

Virtual DJ is geen must, maar op het eerste zicht lijkt Traktor me erg ingewikkeld. Dus gebruiksvriendelijke software is een prioriteit, waarbij een automatische fader van A & B ook erg welkom zou zijn, voornamelijk voor het draaien van "sfeermuziek" tijdens bv. een diner.

Ik zie ook dat Numark betere modellen heeft, maar meteen een pak duurder. Vandaar dat ik eerst eens goed ga praten met een medewerker van Bax, nadat jullie me deze toffe tips geven.

En inderdaad, ik heb nu ook een flightcase met een uitschuifbare keyboard tray, wat erg makkelijk is tijdens het draaien. Jammer genoeg vind ik zulke modellen niet meer staan in hun gamma en zijn het blijkbaar allen laptopplateau's

Comment

Working...
                X