Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mengpaneel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mengpaneel

Hallo allemaal.
    Ik wil een mengpaneel bij BAX gaan kopen en het budget is tot € 200,- In de Shop kom ik dan de volgende merken tegen: Behringer, Alesis, JB Systems, Yamaha, DB Technologies, en Sinn7. Het mengpaneel zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor muziek af te draaien, een microfoon te gebruiken, en/of een muziekinstrument te versterken. Zelf denk ik aan een http://www.bax-shop.nl/pa-studio-mix...t-details.html Is dit een goede keuze?

Bedankt, Fran

Het wordt dus allround versterkingswerk en geen lichte allround DJ-toepassingen, heb ik dat goed?

Verder, misschien is het interessanter om te kijken naar een tweedehands mixertje, of een lekkere basic mixer (zonder effecten die je waarschijnlijk toch niet gaat gebruiken ;))
    En wil je de aansluitingen op de achterkant of bovenkant?

Comment

Voornamelijk gaat het paneel gebruikt worden voor wat DJ werk waar dus ook een microfoon bij gebruikt gaat worden. Effecten zullen wel gebruikt gaan worden als iemand wil zingen of rappen. denk daarbij aan "talentenjacht" enz. Dit alles speelt zich voornamelijk af op een basisschool. Nu gebruiken we daarvoor een oudere LEM-mengtafel goed voor een complete BigBand, kortom veel te groot. Ik wil graag compacter gaan werken. Aansluitingen achter of boven maakt niet zoveel uit, echter bovenop lijkt me makkelijker.

Groet, Fran

Comment

Is het dan niet makkelijker te kijken naar een DJ-mixer welke 2 microfoonaansluitingen heeft en effecten die toe te wijzen zijn per kanaal?

De DJX 750 heeft een effectenbak, meerdere kanalen, maar slechts 1 microfoonkanaal.
        Is een tweede microfoonkanaal een must? Eventueel zou je voor talentenjachten een klein mengtafeltje kunnen huren, of een DJ-mixer bijhuren en voor een PA-tafeltje gaan.

Comment

Als je iets zoekt in de trant van die LEM is deze wel een goede keuze:

Behringer XENYX 1204 FX mixer

Veel kanalen, effecten, microfoon ingang etc.

Comment

Huren is overbodig want we hebben een complete installatie. Alleen wil ik een andere mixer. Ik denk voor de doeleinden waarvoor de installatie gebruikt wordt het Behringer mengpaneel voldoet. Maar ik vroeg mij af wat in de keuze die Bax heeft voor het te besteden budget Behringer een goede keuze is ten op zichte van de andere merken. (zie boven)

Fran

Comment

Behringer mengpanelen zijn prima voor het geld. Hier en daar wordt nog wel eens commentaar geleverd over 'ruisbakken', 'kraken' enzovoorts, maar hier hoor ik de laatste tijd steeds minder over. De DJX750 is de opvolger van de DJX700. Dit mixertje was redelijk populair onder de budget-DJ's die graag de looks van een Pioneer wilden hebben en een effectenbakje er bij.

Comment

Oke, bedankt voor jullie advies. Er mag van mij een slotje op.

Groet, Fran

Comment

We laten hem lekker open. ;) Wellicht dat iemand nog wil reageren, of een vraag stellen in de toekomst.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Behringer mengpanelen zijn prima voor het geld. Hier en daar wordt nog wel eens commentaar geleverd over 'ruisbakken', 'kraken' enzovoorts, maar hier hoor ik de laatste tijd steeds minder over.
                    Behringer is idd een heel stuk verbeterd...

Comment

Je hebt gelijk Rick :)

Comment

Working...
                      X