Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DDJ ERGO geluid output en headphone

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer DDJ ERGO geluid output en headphone

Ik heb de Pioneer DDJ ERGO met de PRO virtual dj.

Het geluid van de master output is laag t.o.v. andere apparaten. Als ik de andere apparaten over dezelfde mixer laat gaan dan klinken deze véél luider dan de ERGO, wat is het probleem , Het resultaat is hezelfde zonder mixer ertussen, de speakers moeten bijna op max staan om een deftelijk geluid uit te krijgen. Ook het geluid van de headphone, ik hoor bijna niets en dit terwijl deze op max staat.
    De micro die doet het ook niet.
    Zijn men instellingen dan niet goed ? Ik heb al hopeloos gezocht en vindt niets.

Bedankt, Ducky.

Kan verschillende oorzaken hebben, o.a. omdat de controller USB-gevoed is en vermoedelijk ook omdat er andere preamps in zitten.

Je geeft aan dat de instellingen goed staan, maar hoe heb je ze staan? Hoe zijn je signaalniveaus, gebruik je voldoende gain op je mixer, wat voor randapparatuur gebruik je ter vergelijking?

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Kan verschillende oorzaken hebben, o.a. omdat de controller USB-gevoed is en vermoedelijk ook omdat er andere preamps in zitten.

Je geeft aan dat de instellingen goed staan, maar hoe heb je ze staan? Hoe zijn je signaalniveaus, gebruik je voldoende gain op je mixer, wat voor randapparatuur gebruik je ter vergelijking?

De instellingen werden door uw collega Ronald gedaan ( via teamviewer ). Input op none, Output op headphones en soundcard op ASIO.
      Gain wordt er inderdaad genoeg gebruikt ( ben geen leek ), zelfs hiermee komt er nauwelijks verschil uit.
      De randapparatuur die wordt gebruikt is een Denon cd-player. Deze worden op een externe mixer samen gebracht.
      Maar de cd-player geeft meer geluid op een halve master dan de ERGO op volledige.
      En de micro die doet het helemaal niet.
      Gaan draaien is niet leuk zo. ;)

Comment

Snap ik, maar op het moment dat je de gain op je DJ-mixer opdraait moet je toch wel tot een aardig ingangsniveau komen toch?

En de microfooningang van de DDJ-Ergo is niet echt bedoeld voor professionele (lees: high-impedance) microfoons, vanwege de USB voeding. Daar zit geen sterke microfoonpreamp in.

Comment

Met Gain en master bijna volledig open komt er inderdaad wel wat uit, maar het verschil met andere apparatuur is zo groot dat combineren bijna onmogelijk is.
          Er hangen dan ook wel wat actieve speakers aan ( meer dan 4000 W ).
          Dat van micro had ik al kunnen begrijpen.
          Er zal dus weinig aan te veranderen zijn begrijp ik ?

Comment

Ik vrees van wel, uiteindelijk blijft het natuurlijk een toestel voor beginner tot semi-pro, waardoor hij meer geschikt is voor thuis en kleinere feesten.

Aangesloten op een groot PA-systeem is het inderdaad mogelijk dat je verschil merkt, zeker als je het vergelijkt met een (vermoedelijk duurdere) Denon speler die uiteraard een betere preamp aan boord heeft en beter gevoed wordt.

Comment

Ok, begrepen. Bedankt voor de hulp, Ducky. ;)

Comment

Working...
              X