Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DDJ-SB en Numark Mixtrack Pro 2, welke moet ik nemen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer DDJ-SB en Numark Mixtrack Pro 2, welke moet ik nemen?

Hallo,

ben bijna jarig, en ga nu dan toch eindelijk een DJ-controller kopen om mijn hobby voort te zetten.
    Alleen dan zit je natuurlijk weer met de vraag, welke controller moet je kopen. Nu heb ik zelf al 2 controllers gevonden. De Pioneer DDJ-SB en de Numark Mixtrack Pro 2. Over allebei heb ik nu nog een klein vraagje, is het bij allebei mogelijk om zeg maar een 'preview' te horen op je headphones van Deck B, terwijl op je boxen Deck A nog wordt afgespeeld? Ik weet dat er bijvoorbeeld op de Pioneer DDJ-WeGo wel knoppen op zitten waarmee dat mogelijk is, alleen in video's over deze controllers heb ik dat nog niet kunnen vinden.
    Verder dan natuurlijk nog de vraag, welke moet ik uiteindelijk nou nog nemen? De Pioneer is wel iets duurder, maar ik heb tot nu toe nog weinig verschil kunnen vinden tussen de pioneer en de numark.

BVD, Rick.
    0
    Pioneer DDJ-SB
    0%
    0
    Numark Mixtrack Pro 2
    0%
    0

The poll is expired.

Persoonlijk indien ik moet kiezen uit deze twee zou ik voor de Numark gaan. Redenen:

- Met de mixtrack kan je met meerdere software aan de bak 'is meer allround gemaakt' terwijl je met de SB bijna hoort met Serato te gaan werken (ok lukt vast ook wel in andere software).
    - Ze zijn vrij aan elkaar gewaagd maar er is prijsverschil en dat zit toch wel in de naam 'Pioneer' in dit geval naar mijn mening terwijl 'Pioneer' heus niet de grote speler is als het over controllers gaat.
    - Met het prijsverschil kan je mss. net toekomen om meteen ook je dj software volwaardig te maken want beiden worden slechts met instappertjes geleverd en om je controller optimaal te benutten mag je nog regio de 100 euro uitgeven voor een volledige versie.

voor de rest vind ik het best jammer dat er op beiden geen Gain per kanaal opzit.

Voor de rest als je ff op de bax shop de producten opzoekt en de foto's vergroot dan zie je boven iedere fader een Cue knopje dat is dus om op Deck a bvb. via koptelefoon voor te beluisteren terwijl je op Deck B nog muziek hebt draaien.

Nu goed in het kort zie ik twee aan elkaar gewaagde producten met erg gelijke specificaties en bouwkwaliteit en dan zou ik toch echt voor de goedkoopste van de twee gaan :)

Comment

Groot verschil is nog de Filter Fade functie van de DDJ-SB, die zit niet op de Mixtrack Pro.

En vergeet ook niet de positionering van de pads en jogwheels, die bij de Mixtrack Pro anders zijn. De DDJ-SB is daarbij meer een kopie van de Native Instruments S2 en S4 qua lay-out.

Comment

Working...
      X