Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio monitor + versterker met woofer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio monitor + versterker met woofer

Yu,

Een vriend van mij heeft een numark mixtrack pro2 samen met een paar behringer truth1030b en wilt daar nu een extra skytec spl500eq met woofer op aansluiten.
    Kan iemand mij zeggen hoe dit het beste gaat? Want er is nergens een extra signaal uitgang voor de woofer.

Thx
    Sander

signaalsplitter?

Comment

cross over?

Comment

Signaalsplitter dacht ik ook aan, maar verlies je dan niet aan geluid volume en kwaliteit?
        Crossover is niet nodig, die zit in de versterker. Moet alleen deze kunnen aansluiten. Menpaneel heeft maar 1 uitgang.

Comment

Crossover zit niet in de versterker, slechts een EQ. Da's iets anders. :)

Maar in jouw situatie zou ik ook kiezen voor ofwel een signaalsplittertje, of een simpele mixer met meerdere outputs.

Wat je ook nog zou kunnen doen, is de Truth speakers aansluiten met de unbalanced input, en vervolgens de niet gebruikte unbalanced input gebruiken als output. Dus dan ga je bijv. met jack naar de Truth speakers en met RCA vanaf de niet gebruikte input naar je SPL versterker. Vaak zitten die inputs aan elkaar gekoppeld, dus dat zou moeten werken.

Comment

Working...
          X