Announcement

Collapse
No announcement yet.

"upgraden" van huidige pioneer DJ-set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "upgraden" van huidige pioneer DJ-set

Beste forumlezers,

zo'n 8 maanden geleden heb ik de Pioneer 350 set aangeschaft (2x CDJ 350, DJM 350 en de bijbehorende case en koptelefoon).
    Na regelmatig tot veel gespeeld te hebben kwam ik op het punt dat ik toch wat meer wilde, iets meer effecten, wat meer functies en mogelijkheden. Persoonlijk vind ik de mixer wat beperkt worden.

Bij deze wilde ik dus wat advies inwinnen bij jullie (en wellicht woensdag in de winkel in goes)
    Ik zat zelf een beetje te kijken naar een nieuwe mixer, maar kom dan al snel uit bij de volgende drie
    - DJM 750 K
    - DJM 850 K
    - DJM 900
    en wellicht met een RMX-1000 erbij (kan eventueel later ook nog)
    Wat is precies die toegevoegde waarde bij de 850? en nog een stap hoger de 900?

Verder kwam ik dan natuurlijk ook uit op het vernieuwen van m'n spelers.
    Wat zou dan jullie suggestie zijn? Ben nog niet van plan (financiële middelen) om deze direct te vernieuwen, eerst nog even op de 350's verder, maar wil wel weten welke ik er later voor in de plaats gaan nemen, zodat ik een beetje weet wat het allemaal mag kosten.

Zelf had ik overigens de 900 nexus op het oog.

Hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen, alle advies is welkom!

Yordi.

Grootste verschillen:
    - DJM 750 heeft geen Sound Color FX per kanaal toewijsbaar, 850 heeft er 4, de 900 heeft er 6
    - DJM 900 heeft ondersteuning voor linkfunctie (quantized effecten)
    - DJM 750 heeft alleen faderstart op kanaal 2&3.
    - DJM 900 heeft digitale inputs, de rest niet.
    - DJM 750 heeft alleen RCA booth out, de rest balanced TRS jack.
    - DJM 750 heeft geen MIC2 input en geen MIDI output.

De 850 is een soort uitgeklede versie van de 900.
    De 750 moet je zien als een mixer die qua klasse net onder de 850 zit en meer gebaseerd is op de oude DJM 700.

Verder zul je wat verschillen in beschikbare effecten etc. merken.

Comment

Oke, dankjewel!
      Wat vind je dan van de volgende chronologische manier van upgraden?
      1. DJM 750
      2. RMX 1000
      3. CDJ 350's vervangen door 900 nxs
      Logische keuze of zou je het anders aanpakken?

Comment

Ik denk dat je dat zelf het beste kunt bepalen. Wat mis je momenteel het meest in je setup? Dan zou ik daar mee beginnen.

Eventueel kun je met je huidige setup ook denken over tactisch vervangen. Bijvoorbeeld de CDJ-350 spelers, die zijn al een poos op de markt. Mochten die vervangen worden door nieuwe spelers dan zul je ze meer tweedehands aantreffen en daalt de prijs vanwege het grote aanbod. Of dat zo is weet ik niet, maar het is slechts een situatieschets. ;)

Comment

Dus stel dat ik dan mijn cdj 350 set verkoop, wat zou jij dan aanraden om aan te schaffen?
          CDJ 2000 nxs is sowieso te ver boven mijn budget, wil het nog een beetje beschaaft houden omdat ik het vooral voor thuisgebruik aanschaf en nog niet direct voor feesten en dergelijke.

Comment

persoonlijk heeft de denon dj dn sc3900 meer mijn hart gestolen dan eender welke pioneer (http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/...t-details.html).
            of het kleinere broertje: denon dj sc2900 (http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/...t-details.html)

Heb met beiden geen ervaring, maar op basis van de functionaliteit van de toestellen en de reputatie van denon vind ik deze een betere keuze

Comment

Niet alleen de speler.

Wij werken al weer verschillende jaren met de x1500 mixer van denon. Als je deze naast de pioneer djm 800 aansluit met de zelfde kabels met daar de zelfde set achter gaat er vreemd genoeg toch echt wel wat anders naar de speakers toe. De denon klinkt dan toch nog zeer zeker een stuk frisser en minder gepompt en zo. Om over de microfoon ingang op de djm nog maar te zwijgen.

Eventueel nog een andere optie. Kijk eens naar allen @ heath.

Beide maken mixers waar je bij mijn idee toch echt wel meer waar voor je geld krijgt dan met de pioneer.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                - DJM 750 heeft alleen RCA booth out, de rest balanced TRS jack.
                Is dat zo? Ik weet dat de 800 bijvoorbeeld wel jacks heeft als booth uitgang, maar dat het signaal niet gebalanceerd is. Dit is bevestigd door een erkend Pioneer dealer hier in de buurt.

Comment

Ik ging uit van foto's, daar staat TRS op, zodoende. ;) Kan best zijn dat ze ongebalanceerd zijn. (Maar zelfs al is het ongebalanceerd, dan is de afstand van een DJ Mixer tot booth monitor vaak gering, dus kans op storing is klein.)

Comment

en anders een DI ;)

Comment

Dat kan uiteraard ook nog. ;)

Comment

Ben niet van plan om over te stappen naar een ander merk, ben zeer tevreden over Pioneer, en over andere merken, nu toevallig Denon, lees ik erg verschillende reacties, dus ben sowieso niet van plan om te switchen van merk.

Comment

Working...
                        X