Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hercules Control i.c.m. surroundsysteem computer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hercules Control i.c.m. surroundsysteem computer

Goedenavond,

Ik wil een beetje gaan experimenteren met het mixen en wil daarvoor een midi controller aanschaffen. Mijn oog is gevallen op de Hercules Control Instinct. Ik kan echter nergens vinden of ik mijn speakersetje van mijn pc eraan kan koppelen. Het speakersetje is een surroundsysteempje van Trust (http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15989). Ik heb overigens een vaste desktop computer. Moet ik mijn speakers perse aansluiten op de controller, of kan ik de controller inpluggen op mijn desktop en mijn speakerset in de desktop laten zitten? Er lopen namelijk drie stekkertjes vanaf het speakersetje naar mijn pc (CS, SS en RS-out).
    Kortom: kan ik na het installeren van de software en het inpluggen van de usb de Control Instinct al gaan draaien?

Bedankt!

als je de speakers gewoon in de computer laat zitten, en de MIDI controller hierop aansluit via usb, kun je gelijk al aan de slag, het geluid komt gewoon via je pc door je speakers, dus er hoeft verder helemaal niets ontkoppelt te worden.

groeten

Comment

Oke, bedankt voor je reactie!

Comment

Ik heb ook een soort van dezelfde vraag, namelijk ik heb 2 canton GLE 496 speakers en hierbij heb ik een Sherwoord RV-5016R versterker. Waar moet ik dan op letten bij de aanschaf van een Dj set zodat ik hem hier op kan aansluiten? Ik heb ook een kabel van me versterker naar me computer lopen dus ik kan dan ook de Dj set naar de computer aansluiten lijkt mij?

Comment

Waar moet ik dan op letten bij de aanschaf van een Dj set zodat ik hem hier op kan aansluiten?
          De juiste verloopkabel. Zolang je een DJ controller pakt met een ingebouwde audio interface (en dus een geluidskaart met een master output) kun je daar direct je speakerset op aansluiten.

Wat bij de meeste DJ controllers ook kan (ligt aan de software, bij Serato DJ kan het meen ik NIET), is je speakerset standaard aangesloten houden aan je laptop- of computer-output en dan in de instellingen die onboard geluidskaart als master output selecteren.

Comment

Ik heb de Hercules control instinct nu in huis. Werkt idd ook als ik mijn stekkertjes in de pc laat zitten. Ik kan dan echter niet de preview-listen optie gebruiken.Ik wil dus eigenlijk dat hij de mix via mijn computer laat lopen, en de preview via mijn koptelefoon in de midi. Is dit mogelijk? Ik heb al zitten vogelen in het programma maar kan het nergens vinden!

Comment

Dat zou dan ergens in de audio-instellingen moeten zitten en dan zul je voor de hoofdtelefoonuitgang de juiste geluidskaart-kanalen moeten selecteren. De master audio laat je dan via je computer gaan. Maar ik weet niet of DJUCED daar mee kan omgaan, ook kans dat je maar 1 audio-interface kunt selecteren en dan de beschikbare kanalen moet benutten.

Dat zou je eventueel nog kunnen oplossen met dit kabeltje.

De ene aansluiting gebruik je voor je PC, de andere voor je controller.
              Dan gaan zowel het geluid van je PC als van je controller naar je geluidsset.

Comment

kabeltjes.jpg

Ik denk dat dit kastje uitkomst kan bieden. De drie stekertjes in het kastje en een tulp kabel van het kastje naar de midi. Weet iemand hoe dit ding heet?

Comment

en een tulp kabel van het kastje naar de midi.
                  Hoe wou je dat precies doen dan?

Comment

Tulp kabeltjes van de midi naar het kastje en de kabeltjes van mijn surroundset naar het kastje.

Comment

Working...
                    X