Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DDj-WeGo VS Reloop BeatMix set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer DDj-WeGo VS Reloop BeatMix set

Hallo,

De titel verklapt het onderwerp een beetje maar toch stel ik graag de vraag: Welke van deze 2 Dj's setjes raden jullie aan?

Haal het beste uit uw Pioneer DDJ-WeGO met deze speciaal voor u samengestelde set die ook bestaat uit: studiomonitoren, hoofdtelefoon en een RCA kabel.

Ben ondertussen al langer dan één maand aan het overwegen welke van deze 2 het wordt :|
    Ik hoor graag jullie commentaar en/of uitleg hier over aangezien ik het echt niet weet!

Als jullie toevallig een combinatie van de 2 of een alternatief weten voor ongeveer dezelfde prijs (bijvoorbeeld andere boxen/hoofdtelefoon), is dit natuurlijk altijd welkom.

Grtz,
    Dylan

Diegene die het beste bij jou past. Ik zou allereerst kijken welke controller het beste bij je past. Bekijk welke controllers het best in je budget passen, ga eens functies vergelijken. Kijk bijvoorbeeld eens naar de meegeleverde software.

In deze klasse zou ik ook zeker de Numark Mixtrack Pro II overwegen.

Comment

Repost :)
      Last edited by DylanH; Wednesday-08-01-2014, 21:48.

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Diegene die het beste bij jou past. Ik zou allereerst kijken welke controller het beste bij je past. Bekijk welke controllers het best in je budget passen, ga eens functies vergelijken. Kijk bijvoorbeeld eens naar de meegeleverde software.

In deze klasse zou ik ook zeker de Numark Mixtrack Pro II overwegen.
        Ik heb zowel de reviews + demo filmpjes als alle comments gelezen, heb beide controllers vergeleken en geraak er nog steeds niet uit daarom dat ik graag deze vraag stel op jullie forum in de hoop te horen wat juist de betere set is. dit zowel op basis van Prijs/Kwaliteit als de beleving van het draaien zelf.

Het liefst van al zou ik graag met CD/USB spelers draaien maar daar heb ik jammer genoeg geen budget voor. Dus ging ik op zoek naar goedkopere controllers voor thuisgebruik waarmee je genoeg kan doen en kwam ik uit bij deze 2.
        De software die mij het meest bekend is, is VirtualDJ.

en @Rick:
        - Mag ik dan hieruit afleiden dat je de WeGo en de Reloop gelijkwaardig vindt of heb ik het helemaal fout?

- Ik heb tijdens het opzoekwerk ondervonden dat de Reloop de meest realistische is van de 2? omdat je hier veel minder snufjes hebt (bijvoorbeeld LED's op de jogwheels, effecten beïnvloeden door de jogwheels)

- Tot slot zoek ik eigenlijk een controller die het meest aansluit bij het normaal draaien zoals het draaien met CD/USB spelers en liefst met ongeveer dezelfde functies (ook al ben ik bewust dat dit bijna onhaalbaar is om perfect hetzelfde te eisen van zo'n controller)

Persoonlijk ken ik iets te weinig van de technische, dus hopelijk kunnen jullie mij helpen? ik hoor het graag!

Comment

- Mag ik dan hieruit afleiden dat je de WeGo en de Reloop gelijkwaardig vindt of heb ik het helemaal fout?
          Ja, dat mag. :mrgreen: Zijn beiden leuke instapmodellen, al is de Wego iets meer gericht als 'gadget', o.a. vanwege de rondvormige behuizing en de RGB LEDs in de jogwheels. Qua lay-out is hij wel logisch ingedeeld, maar dat zijn de Beatmix en Mixtrack Pro II ook.

- Ik heb tijdens het opzoekwerk ondervonden dat de Reloop de meest realistische is van de 2? omdat je hier veel minder snufjes hebt (bijvoorbeeld LED's op de jogwheels, effecten beïnvloeden door de jogwheels)
          Maar het hoeft niet direct te betekenen dat meer snufjes 'slecht' zijn. Dat kan juist in je voordeel werken als je eerst de basics wilt ontdekken en vervolgens wilt gaan experimenteren met samples, hotcues, loops en effecten.

- Tot slot zoek ik eigenlijk een controller die het meest aansluit bij het normaal draaien zoals het draaien met CD/USB spelers en liefst met ongeveer dezelfde functies (ook al ben ik bewust dat dit bijna onhaalbaar is om perfect hetzelfde te eisen van zo'n controller)
          Dat geldt op zich voor de meeste DJ controllers, aangezien dat een soort samentrekking is van een mixer + 2 spelers, maar dan in 1 behuizing. Lay-out en functionaliteit zijn vaak de grote verschillen, evenals de mogelijkheden binnen de meegeleverde (of compatibele) softwarepakketten. Daarnaast is software zoals Serato DJ Intro erg makkelijk in gebruik omdat het plug & play werkt. Want alleen gecertificeerde controllers werken hier mee. Je hoeft alleen de controller te selecteren die je bezit en de rest wordt voor je gedaan. Dan heb je dus ook geen gedoe met mappings die je van derden moet downloaden, waarbij later blijkt dat bepaalde functies niet goed gemapped zijn.

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Ja, dat mag. :mrgreen: Zijn beiden leuke instapmodellen, al is de Wego iets meer gericht als 'gadget', o.a. vanwege de rondvormige behuizing en de RGB LEDs in de jogwheels. Qua lay-out is hij wel logisch ingedeeld, maar dat zijn de Beatmix en Mixtrack Pro II ook.

Maar het hoeft niet direct te betekenen dat meer snufjes 'slecht' zijn. Dat kan juist in je voordeel werken als je eerst de basics wilt ontdekken en vervolgens wilt gaan experimenteren met samples, hotcues, loops en effecten.

Dat geldt op zich voor de meeste DJ controllers, aangezien dat een soort samentrekking is van een mixer + 2 spelers, maar dan in 1 behuizing. Lay-out en functionaliteit zijn vaak de grote verschillen, evenals de mogelijkheden binnen de meegeleverde (of compatibele) softwarepakketten. Daarnaast is software zoals Serato DJ Intro erg makkelijk in gebruik omdat het plug & play werkt. Want alleen gecertificeerde controllers werken hier mee. Je hoeft alleen de controller te selecteren die je bezit en de rest wordt voor je gedaan. Dan heb je dus ook geen gedoe met mappings die je van derden moet downloaden, waarbij later blijkt dat bepaalde functies niet goed gemapped zijn.
            Met de Reloop kan je toch ook perfect cue/hotcue/loopje instellen? Of ben ik nu helemaal verkeerd? :)
            Volgens mij trekt mijn interesse naar deze set :) ookal is de WeGo dat net ietsje meer en kan je met 3verschillende software programma's draaien.

Denken jullie dat dit uiteindelijk een goede keuze is? :D

Comment

Wat ik schetste was slechts een voorbeeld, geen vergelijking tussen de twee. ;)

De keuze voor de Wego is prima, had je de Beatmix gekozen dan was dat ook prima. Je zult er zelf mee moeten draaien, dus dan kun je beter kiezen voor een controller die je ligt en waarbij je tevreden bent over de functies en layout.

Comment

Working...
              X