Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verschillen Pioneer DDJ-SX en SR

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verschillen Pioneer DDJ-SX en SR

Zijn er afgezien van de 2- versus 4 kanalen verder nog grote verschillen tussen deze twee controllers? Op de site van Pioneer kan ik ze op zich mooi vergelijken, maar de verschillen lijken heel klein:

De SR heeft o.a. geen needle search en geen verlichte jogwheels. Verder is de maximale harmonische vervorming van de SR wat groter dan van de SX (.006% versus .003%), merk je daar wat van?

De reden dat ik het vraag is dat ik niet helemaal begrijp waarom de SX bijna twee keer zo duur is als de SR. Dat kan toch niet alleen aan die paar kleinigheden liggen, zou je zeggen.

Tot slot, weet iemand hoe lang beide modellen al op de markt zijn?

Ja, de DDJ-SX heeft een ingebouwd centraal display in het jogwheel zitten, de DDJ-SR niet.

Verder heeft de DDJ-SX analoge inputs en werkt de mixer analoog, wat bij de SR niet het geval is. (Ja, alleen een enkele aux in... maar da's meer voor externe bronnen zoals MP3-spelers. :))

Ook heeft de DDJ SR geen microfooningang, wat de DDJ SX wel heeft. De DDJ SR heeft alleen 6.35mm TRS balanced out op de master, DDJ SX heeft netjes balanced XLR. DDJ SR heeft alleen booth/master2 uitgang via RCA, de DDJ SX heeft booth/record out via 6.35mm TRS balanced.

DDJ SX heeft overigens mogelijkheid om op bepaalde kanalen de crossover uit te zetten (of toe te wijzen aan A/B per kanaal), heeft de DDJ-SR niet.

Verder is de DDJ SX apart gevoed en is de DDJ SR alleen USB-gevoed.

Daarnaast is de DDJ-SX al een langere tijd op de markt (sinds halfverwege 2012 meen ik?) en zijn er dit jaar andere kleuren op de markt gebracht. De DDJ-SR is zo'n beetje sinds halfverwege dit jaar op de markt.

Comment

Nog eens goed gekeken, maar de SR heeft wel een mic aansluiting. Was ook wel erg vreemd als die er niet was geweest.

Al met al vind ik het een behoorlijke meerprijs voor een analoge mixer, 2 extra kanalen en een paar extra aansluitingen. Tussen de kostprijs van de twee apparaatjes kan het verschil toch niet al te groot zijn, Pio zal op de SX dan ook wel een flink hogere marge pakken.

Comment

Nog eens goed gekeken, maar de SR heeft wel een mic aansluiting. Was ook wel erg vreemd als die er niet was geweest.
        Oeps, in mijn bericht ontbrak 'tweede'. :)

En ik heb alleen de belangrijkste verschillen benoemd. Verder heb je ook nog zaken zoals de aanraakgevoeligheid van de jogwheels, sampler volume fader, inputselectie per kanaal, etc.

Comment

Begrijp ik, maar daar zal ik als simpele amateur niet veel mee gaan doen.

Thanks voor de input Rick, zoals altijd. :D

Comment

Working...
          X