Announcement

Collapse
No announcement yet.

prefer DM-1000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• prefer DM-1000

hallo allemaal,

ik heb een paar dagen terug een oude prefer model DM-1000 gevonden, ook wel bekend als de Numark DM-1000.
    ik heb zelf (nog) een digitale DJ controller.
    is er een mogelijkheid om de mixer hierop aan te sluiten? of weet iemand misschien iets anders om met deze mixer te doen?

alvast bedankt voor de reacties,
    kwinsie

Ikzelf heb men controller ook doorgelust op een 3-kanaals analoge mixer. Op men controller staan men draaitafels (platenspelers voor de nederlandse vrienden onder ons) aangesloten (voor DVS) en op de 2 andere kanalen van de mixer staan tabletop cd-spelers :) Dit is voornamelijk handig moest je effectief ergens draaien en je laptop/computer krijgt problemen, dan je kan snel schakelen naar cd-spelers of datgene wat je nog aan de mixer hangt (je kan eventueel er gewoon een mp3speler of zelfs smartphone aan hangen met een mixje voor snel op te zetten wanneer je laptop aan het rebooten is).
    Als je enkel wat thuis draait, heeft het minder nut, tenzij je een aparte setup wilt bouwen om te leren draaien op een analoge draaisetup met cd's of draaitafels.
    Maar voor hetzelfde geld blijft het leuk spul om doodgewoon in huis te hebben ;)

Comment

Originally posted by BlaZ View Post
      Ikzelf heb men controller ook doorgelust op een 3-kanaals analoge mixer.
      en hoe zou ik dit precies aan kunnen sluiten?

Comment

De master out van je DJ controller aansluiten op een line input van de mixer.

Comment

dit moet gedaan worden met RCA-kabels, toch?

Comment

Jazeker. :)

Comment

en wat moet ik dan doen wanneer ik deze heb aangesloten?

Comment

Kanaalfader van de mixer openzetten en de masterknop opendraaien.

Comment

Working...
                X