Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag over Allen & Heath Zed 14

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over Allen & Heath Zed 14

Over de Allen & Heath Zed 14 heb ik een vraag.

Als ik hem koppel met de USB aan m'n HP G-72 (64-bits) Windows 8 systeem, ziet dan Windows zelf het mengpaneel binnen het opnameprogramma of? Bijvoorbeeld bij het programma Sam Broadcaster, hier kan je een microfoon selecteren, maar die is dan mono, maar als ik de Allen & Heath ervoor zet, pakt ie 'm dan als stereo?

Met vriendelijke groeten,
    Fabian

Dat gaat niet werken zoals je wilt.

Besef goed dat de USB-interface van de ZED-serie niets meer is dan een stereo masterkanaal, wat je naar een PC of laptop kunt sturen om op te nemen. Dus, alles wat je naar je computer stuurt is de eindmix die je op je mixer maakt. Sluit je 1 microfoon aan op die mixer, dan heb je alleen het microfoonsignaal in je eindmix. Sluit je een microfoon, keyboard en gitaar aan, dan heb je dat ook in je eindmix zitten en kun je niet veel nabewerking doen. Het is niet zo dat je elke aangesloten bron apart naar je software kunt voeren om die vervolgens daar in te kunnen stellen (dus dat je in je software de eerder genoemde microfoon, gitaar en keyboard kunt toewijzen). Dan moet je een mixer hebben met meerdere I/O's. Alleen dat ga je niet redden binnen dit budget, tenzij je gaat voor een externe audio-interface in plaats van deze mixer.

Comment

Ja, Rick. Maar ik heb het ook maar over 1 bron. Dat is de microfoon, en overigens vind ik het wel raar dat als ik deze vraag ook stel via de helpdesk, ik dan het antwoord krijg: "Dit zal gewoon werken, je computer ziet het mengpaneel en de microfoon als stereo signaal en dan zal het dus gewoon aan je wensen voldoen."

Maar volgens jou dus niet: zou hier dan een (dure) USB interface voor moeten? Geef eens een voorbeeld?

Alvast bedankt.

Fabian

Comment

Zoals ik ook in mijn vorige bericht aangaf, als dit slechts 1 microfoon is, bestaat je mastersignaal slechts uit dat microfoonsignaal en kun je dat dus aanmerken in je software als 1 binnenkomend stereokanaal (omdat er dus geen andere bronnen in zitten).

Daarbij zoals ik aangaf, als je meerdere bronnen op je mixer aansluit (microfoon, gitaar, keyboard) lukt het niet, omdat je dan die drie signalen als eindmix exporteert naar je software en dat als 1 geheel binnenkomt. Waardoor je die drie bronnen in je software dus niet apart kunt aanpassen, slechts tezamen (en hardwarematig op je mixer uiteraard).

Comment

Ah oké! En is er een mengpaneel of manier wat het ondersteunt dat ik kan praten in de microfoon, en muziek kan spelen d.m.v USB (en het opneem met bijv Geluidsrecorder of een alternatief?) dat hij hem dan exporteert samen? Mijn vriend kan dit met zijn Beringer mengpaneel en gebruikt dan stereo mix, nou is dit niet binnen Windows 8.. Maar hij heeft dit, en hij heeft er geen hoofdprijs voor betaald.
          Last edited by FabianViester; Monday-03-02-2014, 14:33. Reason: Bijvoeging qua uitleg

Comment

Via USB kan je met die ZED-14 mixer ook muziek afspelen vanaf je laptop. Dan moet je wel op je master output nog een recorder aansluiten zodat je het audiosignaal + je microfoonsignaal als eindmix naar die recorder kunt sturen.

Wat je ook kunt doen is muziek via USB naar je mixer sturen, dat afspelen en mixen met je microfoonsignaal, om dat vervolgens weer op je computer te laten terugkomen en op te nemen in software zoals Audacity.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Via USB kan je met die ZED-14 mixer ook muziek afspelen vanaf je laptop. Dan moet je wel op je master output nog een recorder aansluiten zodat je het audiosignaal + je microfoonsignaal als eindmix naar die recorder kunt sturen.

Wat je ook kunt doen is muziek via USB naar je mixer sturen, dat afspelen en mixen met je microfoonsignaal, om dat vervolgens weer op je computer te laten terugkomen en op te nemen in software zoals Audacity.

Ik denk dat ik voor de 2e optie ga! Maar hoe werkt het opnemen dan precies? Waar moet ik de instellingen voor Audacity dan op instellen? En heb ik dan van een kabel o.i.d. Of die recorder wat je noemde dan nodig? Zo ja, noem een een voorbeeld wat niet te duur is?

Fabian Viester

Comment

Maar hoe werkt het opnemen dan precies? Waar moet ik de instellingen voor Audacity dan op instellen?
                De stereo input die je eerst wou inzetten voor SAM Broadcaster, moet je dan instellen voor Audacity. Hoe die geluidskaart/input precies heet durf ik je niet te zeggen, maar zal ZED-14 USB heten, of iets soortgelijks.

En heb ik dan van een kabel o.i.d. Of die recorder wat je noemde dan nodig?
                Als je besluit om te gaan recorden met een hardwarematige recorder, zul je een recorder nodig hebben. Maar wil je het softwarematig oplossen met Audacity dan is dat niet nodig uiteraard. Dus het ligt er maar aan wat je zelf precies wilt en wat je handig vindt.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                  De stereo input die je eerst wou inzetten voor SAM Broadcaster, moet je dan instellen voor Audacity. Hoe die geluidskaart/input precies heet durf ik je niet te zeggen, maar zal ZED-14 USB heten, of iets soortgelijks.

Als je besluit om te gaan recorden met een hardwarematige recorder, zul je een recorder nodig hebben. Maar wil je het softwarematig oplossen met Audacity dan is dat niet nodig uiteraard. Dus het ligt er maar aan wat je zelf precies wilt en wat je handig vindt.
                  Ah dus als ik het met Audacity wil doen dan heb ik geen kabels meer nodig? Want die zitten er dan al bij? En verder, opnemen en monteren met Sonar LE (bijgeleverd) kan ook toch?

Comment

Als je het met Audacity wil doen, heb je alleen een USB kabel nodig om je mixer met je laptop/computer te verbinden.

Monteren kun je met elke willekeurige audiobewerkingssoftware, kan zelfs binnen Audacity zelf. Sonar LE ken ik zelf niet zo goed, dus weet niet precies wat het zoal wel en niet kan.

Comment

Oké! En als ik het met een recorder wil doen? Wat wordt dan het principe en wat zou ik nodig hebben?

Met vriendelijke groet,
                      Fabian

Comment

Dan moet je de master output van je mixer met een kabeltje verbinden aan je recorder (maar dat ligt er dus helemaal aan welke recorder je daar voor gaat gebruiken).

Comment

Working...
                        X