Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies geluidskaart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies geluidskaart

Hey allen,

Ik heb een digitale dj-controller, echter zit daar nog geen geluidskaart.
    Ik weet niet zo goed welke te kiezen daarom vraag ik hulp aan jullie.

Wat er zeker op moet:

Microfooningang (moet geen fantoomvoeding voor zijn maar dit mag)
    Hoofdtelefoonuitgang (3,5 of 6,3 mm)
    stereo uitgang

Is het handig om een aanduiding te hebben als het ingangssignaal aan het clippen is?

Met welke geluidskaarten zijn jullie vertrouwt?

Alvast merci voor de reacties ;)

Dan zou ik gaan voor deze Mixvibes U-MIX44. Heeft alles wat je nodig hebt, alleen fantoomvoeding zul je niet vaak bij DJ interfaces terugvinden, aangezien je fantoomvoeding normaal gezien alleen gebruikt bij studiomicrofoons en voor DJ-werkzaamheden meestal een dynamische zangmicrofoon pakt.

Comment

Bedankt voor je reactie ;)

Ik heb nog even rondgezocht en de Numark DJ I/O audio interface gevonden.
      Is er een verschil in kwaliteit tussen de Mixvibes U-MIX44 en de Numark DJ I/O audio interface?

Comment

Ik ben persoonlijk meer naar de Mixvibes interface geneigd, maar dat is meer op basis van verhalen, heb deze zelf nog niet nader bekeken naast elkaar. Daarnaast heb je bij de Mixvibes interface LED-indicatoren en volumeregelingen, dat ontbreekt op de Numark.

Comment

ik heb wel de gewone I/O dit is precies dezelfde als de dj I/O, alleen heeft de Dj nog een ingang voor microfoon en een uitgang voor koptelefoon...
          Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over dat product hoor, niks mis mee...
          tuurlijk is het een simpel en klein apparaatje, maar het geeft weinig tot geen ruis etc.
          It does the job :)
          (ik gebruik overigens windows 7, en heb totaal geen last van piepjes of kraken met de driver.. in het begin werkte die inderdaad niet, maar ondertussen volgens mij wel)
          maar goed, dus niet echt ervaring met de grote broer dus dat kan anders zijn...
          Succes!

Comment

Working...
          X