Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Carriere beginnen... maar welke gear heb ik nodig?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ Carriere beginnen... maar welke gear heb ik nodig?

Hallo!

Ik wil graag beginnen met een dj carriere als hobby.
    Ik wil dus alleen draaien op verjaardagen of feesten, maar nu heb ik als vraag.. Is deze DJ MIDI Controller voldoende om mee te beginnen? En heb ik nog meer nodig dan alleen dat? Deze MIDI Controller heb ik op het oog: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html

Ik hoor graag jullie reacties!

Gr. Patrick

Ik heb precies dezelfde, inprincipe moet dat lukken, met een laptop uiteraard, je moet er wel actieve boxen aan hangen.

Comment

voor het geld is het geen slecht toestel, maar wil je een beetje hogerop geraken met het muziek draaien, dan zal je wellicht toch wat meer functionaliteit missen (echte pitch fader, grotere jog wheels, gain,...). Maar voor toestellen met meer functionaliteit zal je dan ook in een hogere prijsklasse zitten. Deze hercules (en nog veel anderen van het merk) wordt vaak voorgesteld voor mensen die graag willen weten wat het is om muziek te draaien (en enkel een computermuis beu zijn). Met dit toestel ben je niet plots een hele hoop geld kwijt (ok dit is dan wel subjectief, maar ten op zichte van veel ander dj gear), en kan je toch het dj'en uitproberen. Het is dus een zeer basic instap modelletje.

Originally posted by Djhans1977 View Post
      je moet er wel actieve boxen aan hangen.
      even nuanceren. Het moeten daarom niet per se actieve boxen te zijn. Kan ook gerust een passief systeem zijn (uiteraard met versterker). Maar zoals bij ieder mengpaneel, controller, cd-speler,... hoor je niets zonder speaker (of headphone).

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
        voor het geld is het geen slecht toestel, maar wil je een beetje hogerop geraken met het muziek draaien, dan zal je wellicht toch wat meer functionaliteit missen (echte pitch fader, grotere jog wheels, gain,...). Maar voor toestellen met meer functionaliteit zal je dan ook in een hogere prijsklasse zitten. Deze hercules (en nog veel anderen van het merk) wordt vaak voorgesteld voor mensen die graag willen weten wat het is om muziek te draaien (en enkel een computermuis beu zijn). Met dit toestel ben je niet plots een hele hoop geld kwijt (ok dit is dan wel subjectief, maar ten op zichte van veel ander dj gear), en kan je toch het dj'en uitproberen. Het is dus een zeer basic instap modelletje.

even nuanceren. Het moeten daarom niet per se actieve boxen te zijn. Kan ook gerust een passief systeem zijn (uiteraard met versterker). Maar zoals bij ieder mengpaneel, controller, cd-speler,... hoor je niets zonder speaker (of headphone).
        Ik wil dit als hobby doen... draaien op verjaardagen en kleine feesten hogerop wil ik nog niet komen misschien later maar nu nog niet.

Comment

op verjaardagen en kleine feesten draaien kan uiteraard met die hercules wel, maar zelfs daarvoor zal je volgens mij al wat functionaliteit missen met dit toestel.

Mijn broer had dezelfde voor gewoon thuis gebruik (niet op verjaardagen of kleine feesten dus) en hij heeft deze weg gedaan omdat hij toch wat té beperkend was. (jij bent uiteraard mijn broer niet, maar het is even om te duiden ;) ). Natuurlijk maak je er gewoon zelf van wat je er van wil maken ;)

Comment

Wij hebben de RMX van Hercules (versie 1), daar kun je al wat meer mee en voelt ook degelijk aan. De nieuwe (V2) is op een aantal punten nog verbeterd. Let er wel op dat bij dit soort consoles een Light versie van de software zit , met ook weer de nodige beperkingen.

Comment

op verjaardagen en kleine feesten draaien kan uiteraard met die hercules wel, maar zelfs daarvoor zal je volgens mij al wat functionaliteit missen met dit toestel.

Mijn broer had dezelfde voor gewoon thuis gebruik (niet op verjaardagen of kleine feesten dus) en hij heeft deze weg gedaan omdat hij toch wat té beperkend was. (jij bent uiteraard mijn broer niet, maar het is even om te duiden ;) ). Natuurlijk maak je er gewoon zelf van wat je er van wil maken ;)
              Dus eigenlijk wat jij hiermee concludeert is dat deze eigenlijk meer geschikt is voor alleen thuis gebruik?

Comment

daarom niet per se. Technisch gezien kan je er mee op de grootste festivals draaien, maar qua functionaliteit is deze totaal niet uitgebreid. Maar als jij voldoende hebt met de functies die er op zitten, dan is het een aanrader ;)

Comment

daarom niet per se. Technisch gezien kan je er mee op de grootste festivals draaien, maar qua functionaliteit is deze totaal niet uitgebreid. Maar als jij voldoende hebt met de functies die er op zitten, dan is het een aanrader ;)
                  Ah oke :) Ik heb ondertussen nog eens rondgezocht en ben bij deze beland die ik waarschijnlijk ga kopen: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html Dit lijkt mij een veel betere dan die ik eerst voorgesteld heb.

Comment

de meeste controllers van hercules hebben het zelfde probleem van nogal weinig functies te hebben. Maar daar is de prijs dan ook naar. Ook de air heeft nog steeds geen gain. Heeft wel al een pitch fader, maar die is aan de korte kant. De air functie is een heel leuk effect, maar echt noodzakelijk? en zal dit niet eerder in de weg zitten?

Een veel aangeprezen controller voor beginners is de numark mixtrack pro

Comment

de meeste controllers van hercules hebben het zelfde probleem van nogal weinig functies te hebben. Maar daar is de prijs dan ook naar. Ook de air heeft nog steeds geen gain. Heeft wel al een pitch fader, maar die is aan de korte kant. De air functie is een heel leuk effect, maar echt noodzakelijk? en zal dit niet eerder in de weg zitten?

Een veel aangeprezen controller voor beginners is de numark mixtrack pro
                      Okee! En waar is precies een Gain voor?

Comment

hiermee stel je het volume per kanaal in. Het verschil met kanaalfaders is dat het gemakkelijker is om die laatste gewoon helemaal open te zetten wanneer een nummer afspeelt. Een gain is dus veel preciezer dan een fader (en zeker bij korte faders op een controller).

Mixen zonder gain lukt uiteraard, maar heel veel dj's vinden zo'n gain toch wel een basisfunctie.

Comment

hiermee stel je het volume per kanaal in. Het verschil met kanaalfaders is dat het gemakkelijker is om die laatste gewoon helemaal open te zetten wanneer een nummer afspeelt. Een gain is dus veel preciezer dan een fader (en zeker bij korte faders op een controller).

Mixen zonder gain lukt uiteraard, maar heel veel dj's vinden zo'n gain toch wel een basisfunctie.
                          Oh okee, ik heb toch nog even zitten denken en ben tot de conclusie gekomen toch die Hercules DJ Control AIR MIDI DJ controller te nemen.
                          Ik heb even rond zitten kijken en wil dit kopen:

Hercules DJ Control AIR MIDI DJ controller http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...inatievoordeel

Hercules XPS 2.0 60 DJ-monitorset: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...inatievoordeel

Devine PRO 800 DJ-hoofdtelefoon: http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelef...t-details.html

Nu is mijn volgende vraag: Is dit een goede set samen?

Comment

[je hoeft niet per antwoord een citaat te gebruiken, deze dient enkel als je iets van enkele berichten terug wilt ophalen, of als je specifiek op een bepaald stuk wil reageren. Op deze manier wordt deze conversatie behoorlijk lang]

ik heb persoonlijk geen ervaring met deze producten, maar het blijven toch instap-modelletjes. Als jij daar vrede mee neemt, dan lijkt me dat zeker een goede keuze. Wat de speakers en headphone betreft, kan je best eens gaan luisteren. Pas dan zal je weten of de klank jou aanstaat.

misschien ook wel interessant om eens deze set te bekijken: http://www.bax-shop.nl/combi-spelers...t-details.html

Comment

Working...
                            X