Announcement

Collapse
No announcement yet.

Op een Hercules AIR Midi controller speakers aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Op een Hercules AIR Midi controller speakers aansluiten

Beste,

Ik ben van plan om de Hercules AIR Midi te kopen. Hiermee wil ik een beetje mixen thuis maar ook op verjaardagen en andere feestjes van verenigen staan. Nu zie ik dat er bij deze controller een 3,5 mm mini-jack uitgang zit. Voor thuis zal dit geen probleem zijn met een speaker setje maar op verjaardagen en feestjes van verenigen staat er natuurlijk wat zwaarder apparatuur. Wat zou ik hiervoor nodig moeten hebben om hiermee een goeie connectie te krijgen met de Hercules AIR Midi? Zijn dat versterkers of ander apparatuur?

Met vriendelijke groet,

Mennosweers

Zowel de master uitgang als hoofdtelefoonuitgang zijn inderdaad voorzien van een 3.5mm jackplug.

Wat ik zou aanraden indien je over een grotere PA-installatie gaat draaien, is een kleine PA-mixer met gebalanceerde uitgangen. Dan kun je daar ook gelijk microfoons en andere randapparatuur op aansluiten. Signaalomvormers bestaan eveneens, maar als je prijs en functie vergelijkt, ben je met een PA-mixer vaak iets beter af. Een mixer zoals de Devine MX-6 zou al voldoen. Die heeft zelfs een ingebouwde MP3-speler, zodat je zelfs een USB-stickje met achtergrondmuziek kunt inpluggen. Plus je kunt diverse microfoons aansluiten, er zit zelfs een ingebouwde reverb in de mixer zodat ook simpele zang (in de richting van karaoke ;)) mogelijk is.

In principe is het ook mogelijk om de Air direct in te prikken op een PA-installatie, maar dat betekent vaak wel dat je met verloopjes moet gaan werken en kans loopt op licht signaalverlies en theoretisch is het wat meer storingsgevoelig.

Comment

Working...
    X