Announcement

Collapse
No announcement yet.

Power Dynamics PDC-08B, kopen of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Power Dynamics PDC-08B, kopen of niet?

Hey allemaal,

In de muziek ben ik best wel bekend, maar met dj'en helemaal niet :D. Nu zit ik met het volgende:

Ik wil graag kijken wat het dj'en nou in het houd. Aangezien ik later (aan het conservatorium) een opleiding tot Music Producer wil gaan doen. Na deze studie kan natuurlijk een van de beroepen DJ zijn (ook al ben ik dat niet van plan). Ik wil er toch over mee kunnen praten.

Nu zie ik dat dit apparaatje op dit moment €35,- kost. Ik snap dat ik me hier dan ook niet veel van moet voorstellen, maar ik dacht laat ik het even hier vragen of wat ik wil ermee kan.

Het is dus de bedoeling dat ik gemakkelijk een paar mixjes kan maken, ik zie dat er software bij wordt geleverd, dus dat is mooi (ook al zal ik me hier waarschijnlijk ook niet veel van moeten voorstellen). Het is gewoon om over dj'en een beetje mee te kunnen praten.

Nu zie ik ook dat deze controller via een USB wordt aangesloten. Dit betekent dat hij niet via mijn audio-interface kan worden ingeplugd (heeft MIDI-ingangen) en dan ben ik bang dat die op een vrij slechte geluidskaart wordt aangesloten (of ben ik nou gek?) is dit een groot probleem?

Ik hoop dat jullie een beetje duidelijk is wat ik wil gaan doen.

Graag hoor ik jullie mening hier over!
    Last edited by speaker; Tuesday-04-02-2014, 20:52.

Het is een erg basic controllertje, met basisfunctionaliteit. Je moet inderdaad niet verwachten dat je hiermee op Sensation kunt gaan draaien, maar als je het eens wilt uitproberen en er niet teveel geld aan wilt besteden, kan het een prima experimenteer-apparaat zijn.

Verder betreffende de audio interface en MIDI, deze controller stuurt MIDI signalen over USB. Dus je hoeft alleen de controller direct op je PC aan te sluiten en je kunt er mee aan de slag. Het verwerken van audio is echter een ander verhaal, want dat loopt niet via de controller zelf. Wanneer je je hoofdtelefoon-output en speaker-output van je interface afzonderlijk kunt instellen, zou je dit kunnen gebruiken voor het uitsturen van geluid. Verder valt hier weinig over te zeggen tot je ons vertelt om welke interface het gaat. ;)

Er bestaan ook controllers met ingebouwde audio interface, zodat je direct je hoofdtelefoon en speakers kunt aansluiten. Maar dan moet je wel in een heel andere prijsklasse gaan kijken.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Het is een erg basic controllertje, met basisfunctionaliteit. Je moet inderdaad niet verwachten dat je hiermee op Sensation kunt gaan draaien, maar als je het eens wilt uitproberen en er niet teveel geld aan wilt besteden, kan het een prima experimenteer-apparaat zijn.

Verder betreffende de audio interface en MIDI, deze controller stuurt MIDI signalen over USB. Dus je hoeft alleen de controller direct op je PC aan te sluiten en je kunt er mee aan de slag. Het verwerken van audio is echter een ander verhaal, want dat loopt niet via de controller zelf. Wanneer je je hoofdtelefoon-output en speaker-output van je interface afzonderlijk kunt instellen, zou je dit kunnen gebruiken voor het uitsturen van geluid. Verder valt hier weinig over te zeggen tot je ons vertelt om welke interface het gaat. ;)

Er bestaan ook controllers met ingebouwde audio interface, zodat je direct je hoofdtelefoon en speakers kunt aansluiten. Maar dan moet je wel in een heel andere prijsklasse gaan kijken.
      Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik heb de steinberg UR-22 en heb geen idee of dit met deze interface mogelijk is. Misschien zou jij (of natuurlijk iemand anders) mij hier nog wat over kunnen vertellen?

Maar in ieder geval heel een bedankt voor je antwoord!

Comment

Dat zou op zich moeten lukken, als je in Mixvibes je audio routing aanpast. Je hoofdtelefoon sluit je dan aan op je normale computer-hoofdtelefoonoutput, een speakerset sluit je aan op de UR22. Je moet dan wel het master en headphones-signaal aanpassen in de audio-instellingen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Dat zou op zich moeten lukken, als je in Mixvibes je audio routing aanpast. Je hoofdtelefoon sluit je dan aan op je normale computer-hoofdtelefoonoutput, een speakerset sluit je aan op de UR22. Je moet dan wel het master en headphones-signaal aanpassen in de audio-instellingen.
          Wederom bedankt voor de uitleg! Die instelling zal ik maar even naar moeten kijken, maar dat gaat vast wel lukken. Ik ga de controller vanavond nog bestellen bij bax. Nogmaals bedankt.

Comment

Working...
          X