Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem met opzetten netwerk CDJ-2000nxs en DJM900srt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem met opzetten netwerk CDJ-2000nxs en DJM900srt

Hey guys,

afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe apparatuur ontvangen, te weten 2x CDJ2000NXS en 1x DJM-900SRT. Het is voor het eerste dat ik een setup thuis moet opzetten en ik ondervind hier problemen mee waar de handleiding geen antwoord op bied. Daarom hoopte ik hier iemand te vinden die me er hopelijk mee kan helpen.

De apparaten + laptop zijn via een LAN hub met elkaar gelinked en vinden elkaar ook naar behoren. Als ik de DJM via USB aansluit op de laptop is er een succesvolle connectie en werkt het Utility Setting programma ook zonder problemen. Echter, als ik met mijn laptop naar Control Panel -> Network & Internet -> Network Connections ga, zie ik bij mijn Ethernet verbinding de melding "Unidentified Network" staan. Dit is dan ook de rede waarom ikmijn DJM-900SRT niet kan updaten naar de nieuwste firmware. De laptop draait op Windows 8.1

Wat ben ik vergeten tijdens de installatie van mijn set? Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt!

groeten.
    Erik

Ik durf het zo niet te zeggen aangezien ik deze combinatie nog niet eerder heb opgezet, maar indien bij ons aangeschaft kun je het beste even bellen naar onze helpdesk en vragen naar DJ expert Ronald. ;)

Comment

Je laptop verteld je dat het een 'unidentified network' is, omdat het netwerk zich niet identificeert (duh). Een hub (of een switch) kan dat niet. De DJM900SRT heeft wel een DHCP aan boord, maar die zal erg beperkt zijn. In principe is de melding 'unidentified network' geen probleem.
      Wanneer je de update manual van Pioneer volgt (http://www.pioneer.eu/files/support/...teManual_E.pdf) moet het goed komen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Ik durf het zo niet te zeggen aangezien ik deze combinatie nog niet eerder heb opgezet, maar indien bij ons aangeschaft kun je het beste even bellen naar onze helpdesk en vragen naar DJ expert Ronald. ;)
        Bedankt voor het aanbod maar deze set komt niet bij jullie vandaan :)

Originally posted by renevanh View Post
        Je laptop verteld je dat het een 'unidentified network' is, omdat het netwerk zich niet identificeert (duh). Een hub (of een switch) kan dat niet. De DJM900SRT heeft wel een DHCP aan boord, maar die zal erg beperkt zijn. In principe is de melding 'unidentified network' geen probleem.
        Wanneer je de update manual van Pioneer volgt (http://www.pioneer.eu/files/support/...teManual_E.pdf) moet het goed komen.
        Deze handleiding heb ik juist aangehouden maar toch werkt het niet. Zelfs Pioneer zelf hiervoor gemaild en die zeggen doodleuk dat ze er niks mee kunnen.

Comment

Wat doe je, wat gebeurd er wel/niet en welke foutmelding krijg je?

Comment

Originally posted by renevanh View Post
            Wat doe je, wat gebeurd er wel/niet en welke foutmelding krijg je?
            1. Ik sluit m'n laptop direct aan op de DJM-900SRT via LAN kabel.
            2. De DJM wordt opgestart door CUE en ON/OF ingedrukt te houden bij het aanschakelen van het apparaat, zodat ik in de update modus kom.
            3. In Windows 8.1 op m'n laptop ga ik vervolgens naar Control Panel\Network and Internet\Network Connections en enable ik mijn ethernet connectie
            4. De ethernet connectie schakelt vervolgens door naar "Identifying" maar blijft daar enige tijd op vaststaan.
            5. Vervolgs veranderd de melding "identifying" over naar "unidentified network"

Als ik een diagnose uitvoer op de verbinding geeft Windows ook aan "Ethernet doesn't have a valid IP configuration"
            Ik hou alle stappen van de handleiding netjes aan dus daar kan het niet aan liggen.

Comment

En als je je hub of switch eens tussen je laptop en DJM zet...
              Een dergelijke directe verbinding kan doorgaans namelijk alleen met een crosskabel of beide apparaten moeten auto-sensing hebben. Meestal hebben laptops dat niet ;)

Comment

Die hub heb ik er juist vanochtend uitgehaald om het te testen of het zo wel werkt :) het werkt dus op beide manier niet :(

Comment

Working...
                X