Announcement

Collapse
No announcement yet.

1 Externe Harde schijf op 2 cdj's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1 Externe Harde schijf op 2 cdj's

Goededag,

Heb een vraag waarmee ik al even mee zit en een oplossing dacht te hebben maar nee.. Heb sinds kort de Pioneer CDJ850-K aangeschaft, hiervoor wilde ik 2 usb's gebruiken. Helaas is mijn muziek collectie zo groot dat het niet meer op mijn 8 GB Usb stick past. Ik kan wel grotere usb sticks kopen maar heb hier nog een externe harde schijf liggen van 500GB. Hier kan alles op, en werkt gewoon snel en perfect op de cdj. Nu zoek ik dus een Omgekeerde USB Hub/USB kabel splitter? Zou niet weten wat ik nodig moet hebben, heb het al geprobeerd met een Y Kabel, dit bleek dus dat de extra usb stekker voor meer stroom was, toen heb ik via BAX een usb hub besteld met voedingskabel, hierop reageerde mijn harde schijf wel maar mijn cdj's helaas niet..

Iemand die mij een oplossing kan geven? Alvast bedankt!

PS: De cdj 2000 kunnen linken, maar ga geen 1000 (2000) euro extra bijleggen voor een link functie...

Dan zal je voor een cdj 900 moeten gaan deze kunnen het ook.

De 850 kan niet gelinkt worden. Als je dan toch maar 1 usb wil gebruiken zal je dus een computer / laptop moeten kopen. Hier dj software opzetten. Dan de cdj 850 met de computer / laptop verbinden en als midi controller gebruiken. Dat is de enige manier waarop je met 1 schijf je muziek kan bedienen door de 2 spelers.

Comment

Ook de 900's zijn te duur vind ik.

850 kunnen idd niet gelinkt worden, wel heb ik verschillende filmpjes gezien waar er wel vanaf 1 schijf gewerkt gaat worden. Daarom vraag ik hier hoe dat zou kunnen. Ook via allekabels.nl hebben ze mij een usb hub geadviseerd omdat er daar iemand dit ook zou gebruiken maar dat is was dus niet de oplossing..

Heb expres gekozen voor table tops en een mixer zodat ik geen laptop/midi controller of weet ik wat te moeten gebruiken. Dus je oplossing ga ik niet gebruiken. Toch bedankt voor je antwoord en de hulp.
      Last edited by MikezDJ; Thursday-13-02-2014, 16:25.

Comment

Een USB hub gaat nooit werken, je kan met USB niet simpelweg één opslagmedium over 2 hosts delen, dat is technisch gewoon onmogelijk.
        De CDJ850 heeft bijna alles wat de CDJ900 ook heeft... behalve de link. Daarom is die ook goedkoper uiteraard, simpelweg minder software en hardware.

Je opties zijn dus:
        USB Sticks, evt meerdere om alles mee te nemen.
        2 harde schijven
        De laptop constructie (waarbij je CDJ's als HID werken)

Comment

Originally posted by renevanh View Post
          Een USB hub gaat nooit werken, je kan met USB niet simpelweg één opslagmedium over 2 hosts delen, dat is technisch gewoon onmogelijk.
          De CDJ850 heeft bijna alles wat de CDJ900 ook heeft... behalve de link. Daarom is die ook goedkoper uiteraard, simpelweg minder software en hardware.

Je opties zijn dus:
          USB Sticks, evt meerdere om alles mee te nemen.
          2 harde schijven
          De laptop constructie (waarbij je CDJ's als HID werken)
          Naja het is dus een bevestiging, via de site waar ik ze gekocht heb krabbelen ze nu ook terug.. Verkopers praatje lijkt me het geval. En ik maar denken dat je een usb net zoals een jack gewoon kunt splitsen.

Bedankt voor jullie hulp, de oplossing is simpel 2 usb's bij kopen met 64 gig, die zal ik toch nooit vol krijgen de 1e 10 jaar haha.

Comment

Originally posted by MikezDJ View Post
            En ik maar denken dat je een usb net zoals een jack gewoon kunt splitsen.
            Nee dus, en dat zouden ze daar ook wel mogen weten...

Een USB apparaat kan zelf helemaal niks. Ook een USB muis of toetsenbord kunnen niet zelfstandig informatie naar de host (een computer bijvoorbeeld) sturen. De host vraagt met een vast interval van enkele milliseconden steeds aan de USB apparaten of ze hem iets te vertellen hebben.
            Stel dat je USB nou splits en 2 hosts aan één USB apparaat (bijvoorbeeld je USB stick of HDD) koppelt. Je krijgt dan 2 hosts die elke zoveel milliseconden dat apparaat iets vragen, alleen dat apparaat heeft geen flauw idee welke host dat doet en stuurt daarom beide hosts informatie waar ze of niks aan hebben, of waar ze niet om gevraagd hebben en dus niet kunnen verwerken. Daarbij gaat die hosts elkaar ook informatie vragen wat volgens het hele USB protocol een onmogelijkheid is. Of je host kapt er gewoon mee, of je USB driver crasht.
            Daarbij komt nog een spanningsprobleem (USB staat 5V op!) wat ook niet lekker is voor je hardware.

Comment

320 GB schijven vallen qua prijs nog wel mee, misschien een optie? Of anders een 64 gb stick?

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                Nee dus, en dat zouden ze daar ook wel mogen weten...

Een USB apparaat kan zelf helemaal niks. Ook een USB muis of toetsenbord kunnen niet zelfstandig informatie naar de host (een computer bijvoorbeeld) sturen. De host vraagt met een vast interval van enkele milliseconden steeds aan de USB apparaten of ze hem iets te vertellen hebben.
                Stel dat je USB nou splits en 2 hosts aan één USB apparaat (bijvoorbeeld je USB stick of HDD) koppelt. Je krijgt dan 2 hosts die elke zoveel milliseconden dat apparaat iets vragen, alleen dat apparaat heeft geen flauw idee welke host dat doet en stuurt daarom beide hosts informatie waar ze of niks aan hebben, of waar ze niet om gevraagd hebben en dus niet kunnen verwerken. Daarbij gaat die hosts elkaar ook informatie vragen wat volgens het hele USB protocol een onmogelijkheid is. Of je host kapt er gewoon mee, of je USB driver crasht.
                Daarbij komt nog een spanningsprobleem (USB staat 5V op!) wat ook niet lekker is voor je hardware.
                Duidelijke uitleg! Bedankt :)

@Dablyou: Nou ik formatter mn hd en ga deze voor back-ups gebruiken. Bestel hier bij bax 2 64GB sticks van speedlink als ik het goed heb.

Comment

Ik zou gaan voor 2 usb schijfjes zo iets al deze.
                  http://www.bax-shop.nl/externe-harde...t-details.html.
                  Werkt prima sluit je met een kabeltje aan op je spelers en je hebt meer dan genoeg ruimte.
                  Thuis kopieer je op beide disk's exact de zelfde muziek met de zelfde layout, en draaien maar.

Marcel.

Comment

Working...
                  X