Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat zal ik kopen!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat zal ik kopen!?

Wat zal ik kopen?
    Ben een DJ en wil graag op grote feesten gaan draaien.

Dit is wat ik nu heb:

Tafel:
    American DJ MTS-4

Draaitafel etc.:
    Numark Mixtrack Pro
    Akai drumpad LPD8

Speakers:
    2x Devine Trono 12 (op statieven)
    1x Behringer Eurolive B1500D-PRO

Rand Apparatuur:
    Behringer FBQ1502
    Omnitronic E-600 (voor de Trono 12's)

Verlichting:
    2x Showtec Par 56 eco
    Showtec Scat Moon
    ADJ Revo III
    ADJ micro Hypnotic
    Ayra OSO 1612
    (Krijg ook nog een movinghead of een paar weken)

Ik wil graag mij verlichting uitbreiden, ben meer een Licht Jockey dan een Disc jockey ;p

Ik was zelf al aan het na denken over een rookmachine maar die is nog niet leverbaar dus daar wacht ik nog even mee.

Ik heb een budget van ong. €700,00

ik zou in plaats van een movinghead twee pakken ;)
    ziet er heel wat netter uit als dingen een beetje symmetrisch zijn :D
    je hebt al truss neem ik aan dan trouwens? anders is de light bridge one / dura truss system van adj een hele goede :p
    Veel succes!
    groetjes

Comment

Originally posted by djrocksel View Post
      ik zou in plaats van een movinghead twee pakken ;)
      ziet er heel wat netter uit als dingen een beetje symmetrisch zijn :D
      je hebt al truss neem ik aan dan trouwens? anders is de light bridge one / dura truss system van adj een hele goede :p
      Veel succes!
      groetjes
      Ik kan er maar aan een movinghead komen.. Ik plaats hem op de sub in het midden.
      En nee heb nog geen lichtbrug of truss. Gebruik de t-bars die bij de MTS-4 zitten

Comment

Je kan beter 2 scanners halen dan 1 movinghead, één movinghead ziet er gewoon niet uit.

Comment

Originally posted by rintie View Post
          Je kan beter 2 scanners halen dan 1 movinghead, één movinghead ziet er gewoon niet uit.
          Ik zal kijken of ik de movinghead wat vind en als ik hem goed vind koop waarschijnlijk een tweede :)
          Is 50 watt LED spot fel genoeg? (20.000 lux @ 1 Meter)

Comment

Ik heb ooit een keer licht aangesloten voor een school die alles nieuw had gekocht. 8x led par en 1x een JB movinghead. Ziet er niet uit, een zo'n ding, dus ik zou voor de 2 gaan want een movinghead is een beetje karig en kaal.

Wat ook een leuke optie is (heb het vaker DJ's zien doen) is een movinghead in het midden en een scanner links en een scanner rechts. Voor 700,- kun je 2 prachtige scanners krijgen. Rookmachientje erbij en lekker later gaan die stralen, ziet er ook gaaf uit.

Of inderdaad voor 2 movingheads gaan.

Comment

Hee, ik snap dat twee movingheads misschien een beetje duur is dan..
              ik zou die ene dan inderdaad schrappen en twee of misschien vier mooie scannertjes kopen.
              ik heb zelf ayra alo 030, prima scannertjes, maar gezien jou budget zou ik dan voor deze gaan.
              die zijn wat beter dan... vier van die scannertjes en je hebt een ontzettend mooie show die er redelijk professioneel uit ziet :)
              Groetjes rik.

Comment

Originally posted by djrocksel View Post
                Hee, ik snap dat twee movingheads misschien een beetje duur is dan..
                ik zou die ene dan inderdaad schrappen en twee of misschien vier mooie scannertjes kopen.
                ik heb zelf ayra alo 030, prima scannertjes, maar gezien jou budget zou ik dan voor deze gaan.
                die zijn wat beter dan... vier van die scannertjes en je hebt een ontzettend mooie show die er redelijk professioneel uit ziet :)
                Groetjes rik.
                Ja had die Ayra ALO 060 ook al gezien maar 4 ervan is wel erg duur... Ik dacht aan 2 en Misschien later meer :)

Comment

das ook leuk natuurlijk :)
                  ik heb zelf twee alo 030, dan is de vraag aan jou op wat voor feesten je wil gaan draaien...
                  Voor woonkamers zijn de 030 zeker fel genoeg en kleine zaaltjes gaan ook nog wel...
                  misschien kun je daar dan op besparen zodat je er nog steeds 4 kan kopen :p
                  maar dat ligt dus puur aan waar jij wil draaien.
                  Het is namelijk erg jammer als je de sterke led van de 060 niet echt nodig blijkt te hebben en je koopt er daar twee van terwijl je dan van die 030 vier kan kopen.
                  Vier is namelijk echt een ontzettend mooi effect en hetgeen waar ik uiteindelijk ook naartoe wil.
                  dan zou die ene movinghead overigens ook weer wel mooi uit komen als middelste unit...

Veel succes!
                  groetjes rik

Comment

Movingheads zijn prachtige apparaten, maar besef voor jezelf wel goed hoe je ze gaat gebruiken. Immers, als gemiddelde drive-in show sta je meestal tegen een muur opgesteld. Het complete bewegingsbereik van een movinghead wordt dan voor de helft teniet gedaan, omdat hij voor 50% gewoon achter je tegen de muur aan het schijnen is, terwijl je die stralen hard nodig hebt om in je publiek te projecteren. In zo'n geval heb je veel meer aan scanners, vanwege de beperkte bewegingsvrijheid en zeker het feit dat je voor 1 movinghead vaak twee leuke scanners in huis kunt halen. Met wat leuk rekenwerk kun je dan vier scanners of twee movingheads in huis halen. Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uit zou gaan... vier scans. Met een goede DMX aansturing kun je daar erg leuke dingen mee en is het resultaat qua lichtopbrengst, lichtspreiding en creatieve mogelijkheden een stuk beter dan twee movingheads van een gelijkwaardig kaliber.

Movingheads zijn voornamelijk praktisch als je steeds wisselende opstellingen hebt, veel met verhuurt doet en regelmatig een trussconstructie in het midden van de zaal bouwt waar licht in gehangen wordt. Ben je nog niet op dat niveau, dan zou ik me persoonlijk tot scanners blijven wenden.

Bedenk ook goed dat 1 movinghead in het midden van je truss al helemaal een 'handicap' heeft. Want hij kan al amper volledig naar links en rechts schijnen omdat je dan tegen je andere licht aan projecteert, dus je moet eigenlijk de bewegingsvrijheid beperken zodat je hetzelfde bereik overhoudt als met een scanner. Kies dan liever voor een scanner links en rechts, plus een barrel scan in het midden. Dat is een stuk goedkoper en biedt veel meer spreiding in je zaal. De meeste fabrikanten maken van hun normale scanner ook barrelscan-varianten.

Comment

Ik was in de veronderstelling dat je sowieso al moving head had gekocht of er al een zou krijgen. Als dit niet het geval is, zou inderdaad eens kijken naar het voorstel van Rick.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                        Movingheads zijn prachtige apparaten, maar besef voor jezelf wel goed hoe je ze gaat gebruiken. Immers, als gemiddelde drive-in show sta je meestal tegen een muur opgesteld. Het complete bewegingsbereik van een movinghead wordt dan voor de helft teniet gedaan, omdat hij voor 50% gewoon achter je tegen de muur aan het schijnen is, terwijl je die stralen hard nodig hebt om in je publiek te projecteren. In zo'n geval heb je veel meer aan scanners, vanwege de beperkte bewegingsvrijheid en zeker het feit dat je voor 1 movinghead vaak twee leuke scanners in huis kunt halen. Met wat leuk rekenwerk kun je dan vier scanners of twee movingheads in huis halen. Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uit zou gaan... vier scans. Met een goede DMX aansturing kun je daar erg leuke dingen mee en is het resultaat qua lichtopbrengst, lichtspreiding en creatieve mogelijkheden een stuk beter dan twee movingheads van een gelijkwaardig kaliber.

Movingheads zijn voornamelijk praktisch als je steeds wisselende opstellingen hebt, veel met verhuurt doet en regelmatig een trussconstructie in het midden van de zaal bouwt waar licht in gehangen wordt. Ben je nog niet op dat niveau, dan zou ik me persoonlijk tot scanners blijven wenden.

Bedenk ook goed dat 1 movinghead in het midden van je truss al helemaal een 'handicap' heeft. Want hij kan al amper volledig naar links en rechts schijnen omdat je dan tegen je andere licht aan projecteert, dus je moet eigenlijk de bewegingsvrijheid beperken zodat je hetzelfde bereik overhoudt als met een scanner. Kies dan liever voor een scanner links en rechts, plus een barrel scan in het midden. Dat is een stuk goedkoper en biedt veel meer spreiding in je zaal. De meeste fabrikanten maken van hun normale scanner ook barrelscan-varianten.
                        Ik wil dan Misschien de Ayra ALO 060 LED scannner maar.. Wanneer is hij leverbaar? Wat is de exacte op voorraaddatum ? (Of ongeveer)

Comment

Waarom haakt iedereen zo in op de scanners of movingheads, terwijl naar mijn idee de basis nog niet op orde is? Ik lees dat je 2 led parren hebt. Probeer dit eerst uit te breiden naar 4 of 8 parren. Dan heb je een goede basis verlichting, waar je goed op door kunt bouwen. Je zou bijvoorbeeld naar 1 of 2 KLS-801 setjes kunnen kijken.

Comment

Originally posted by Greendiek View Post
                            Waarom haakt iedereen zo in op de scanners of movingheads, terwijl naar mijn idee de basis nog niet op orde is? Ik lees dat je 2 led parren hebt. Probeer dit eerst uit te breiden naar 4 of 8 parren. Dan heb je een goede basis verlichting, waar je goed op door kunt bouwen. Je zou bijvoorbeeld naar 1 of 2 KLS-801 setjes kunnen kijken.
                            Helemaal mee eens. Een goede set parren blijft toch wel in zoon heleboel gevallen het beste als een steady basis. Zonder basis geen uitblinkers. Je kan natuurlijk ook een stuk of heel veel wash movingheadjes als basis gaan gebruiken maar dat gaat met dit budget hem ook niet worden.

De kls 801 gebruiken we zelf ook al meerder jaren en kan niet anders zeggen dan JA heerlijke parren en doen het echt top. Meer dan nette kleuren en meer dan fel genoeg voor de meeste situaties.

Daarna uitbreiden met een setje scans, lasers, movingheads of geen idee wat nog meer kan natuurlijk altijd.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                              Helemaal mee eens. Een goede set parren blijft toch wel in zoon heleboel gevallen het beste als een steady basis. Zonder basis geen uitblinkers. Je kan natuurlijk ook een stuk of heel veel wash movingheadjes als basis gaan gebruiken maar dat gaat met dit budget hem ook niet worden.

De kls 801 gebruiken we zelf ook al meerder jaren en kan niet anders zeggen dan JA heerlijke parren en doen het echt top. Meer dan nette kleuren en meer dan fel genoeg voor de meeste situaties.

Daarna uitbreiden met een setje scans, lasers, movingheads of geen idee wat nog meer kan natuurlijk altijd.
                              Ik denk dat ik dan een paar van deze eerst neem: http://www.bax-shop.nl/led-par-56/eu...t-details.html

Comment

Working...
                              X