Announcement

Collapse
No announcement yet.

beginnende DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beginnende DJ

heej,

ik zoek een goede DJ-mix set waarmee ik happy-hardcore en hardcore wil gaan draaien,
    zoek iets wat niet te duur is en waarbij je goed mee overweg kunt om mee te beginnen dus.

hoppelijk weet iemand wat groetjes martin,

Waar draai je nu op dan?

Comment

En met welk soort media ben je aan de slag, of wil je mee aan de slag (Cd, Usb, Pc)
      Wil je gaan draaien op je slaapkamer of ook op feestjes?

Kortom, vertel iets meer achtergrond informatie en je wensen!

Comment

heej

ik heb nog nooit gedraaid/gemixt maar ben altijd vaak met muziek bezig meestal met hardcore, hard-trance, happy-hardcore, techno.
        het leek me nu ook leuk om het te gaan doen als hobby in me kamer.
        en dan wil ik graag beginnen met cd's/pc.
        en later als het me bevalt met platen.
        hiervoor zoek ik een leuke beginners set maar niet te duur.
        ik hoop dat je me hierbij kunt helpen.

groetjes martin

Comment

Originally posted by martin1 View Post
          ...maar niet te duur.
          Wij kunnen niet weten wat voor jou 'duur' is hé
          Maar als het is om het gewoon te leren en om te kijken of je het wat vinnd zou ik voor een midi controller gaan (mits je een pc hebt), en al zeker als je budget niet te groot is.

Comment

hier een leuk setje:

PRO-1USB 2-CHANNEL MIXER | USB Mengpaneel, fijn om aan een dubbele cd speler te doen, en Handig voor de PC! (Ik gebruik hem nog, maar ga de DN X-500 aanschaffen.)

MPCD-2 DUAL MP3/CD PLAYER | Dubbele CD Speler waar je ook MP3'tjes mee kunt afspelen, niet zoals bij velen.

JB SYSTEMS TSX 10 LUIDSPREKER SET | Luidspreker set met versterker.

Ik heb alleen ervaring met de mengpaneel.
            ik weet niet als het een goed setje is.
            Het zal ongeveer 500 euro kosten.

Comment

en daarmee kun je gewoon hardcore mixen enz.

Comment

Originally posted by martin1 View Post
                en daarmee kun je gewoon hardcore mixen enz.
                Vergelijk het maar met fietsen, je zult eerst de basis onder de knie moeten krijgen. Heb je die te pakken kun je met elke fiets fietsen, maar geen één fiets, fiets het zelfde.

Wat is je budget? Wil je met table top (dus enkele cd speler) of met dubbele CD speler aan de slag?

Overigens, voor TSX-10 zou ik niet gaan; veel te lompen kasten. Zeker in je slaapkamer. Kijk eens naar leuke monitor speakers. Vergeet ook geen hoofdtelefoon en kabels!

Comment

me budget is ongeveer 500 euro wil graag een dubbele cd speler waar je op kunt mixen en lekker oefenen

Comment

en dat ik er lekker de bass mee kan verstellen naar happy hardcore enz:D

Comment

uh zijn combi spelers wat om mee te beginnen??

Comment

Kijk dan gewoon op marktplaats voor een 2e hands denon en een simpel mixertje van numark of zo... Ga daar eerst mee spelen en kijken of je het uberhaupt wel leuk vind om te doen... Staar je niet meteen blind op geile toploaders en dj mixers met effectjes, probeer eerst de basis te leren voor je verder gaat. Monitoren lijkt me ook nog niet echt nodig, sluit gewoon de mixer aan op je stereotoren om te horen wat je doet. Ik weet trouwens niet waar je woont, maar hier in de buurt is hardcore nog steeds niet dood en ik doe het geluid voor heel veel hardcore feesten. Als je een keer mee wil kijken hoe "echte" dj's het doen, stuur me dan maar een pm...

Comment

Of ga eens langs bij Bax-shop om te kijken naar de mogelijkheden die er zijn voor jouw toepassing. In de showroom staat wel wat leuk speelgoed (wat betreft dubbele spelers en tabletops) en je kunt dan eens kijken naar de verschillen en welke van de twee je zelf het beste vindt werken. Er loopt daar altijd wel iemand rond die je wat dingen kan laten zien.

Comment

Working...
                          X