Announcement

Collapse
No announcement yet.

Draaien.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Draaien.

Hallo,

Zojuist hebben een kameraad en ik een Dj-Set aangeschaft.
    En hebben we geoefend met draaien.
    Dit lukt aardig.
    Het gaat hier om 2 Reloop Draaitafels en een Behringer mengpaneel.

Op het moment dat we een nummer draaien, willen we ondertussen ook alvast een nummer 'klaar zetten' om die daarna te draaien.
    Maar het probleem is, dat op het moment dat we van kanaal switchen, we aan de ene kant van de koptelefoon het nummer blijven horen wat er op dat moment gedraait wordt, en aan de andere kant horen we het nummer dat we uitgekozen hebben om erna te draaien.
    Maar we willen dus dat je het nummer wat je op dat moment draait niet horen, en het nummer dat je uitkiest, over de gehele koptelefoon hoort.
    Tegelijkertijd moet er dan natuurlijk ook het nummer gewoon blijven draaien wat er al afspeelt.
    Wat moeten we doen om dit voor elkaar te krijgen?

Alvast Bedankt!

Voor de duidelijkheid, je mist dus een voorbeluisterings functie?

Ik heb een JB Mengpaneel gehad waarop je kon kiezen welk kanaal over je koptelefoon kwam. Een simpel draaiknopje waarop je de verschillende kanalen en de master kon kiezen. Terwijl de crossover op CD-1 stond kon je dus luisteren wat CD-2 deed omdat jet draaiknopje op CD-2 stond. Had je CD-2 op waar je wilde, dan zette ik hem weer op master en hoorde ik alles weer wat het publiek ook hoorde. Bedoel je dat?

Ook wel handig om te weten: over welk Behringer mengpaneel hebben we het?

Comment

Kijk eens of er een switch knopje mono-stereo op zit. De mono functie doet dan normaal wat jij nu tegen komt, en de stereo functie wat je zou willen dat het doet ;). Op mijn behringer djx750 werkt dit alleszinds zo. Maar inderdaad, over welk paneel gaat het?

Comment

Klinkt alsof de split cue aan staat. Er is vast wel een knopje in de buurt van je hoofdtelefoon volume knopje met "split cue" erop, druk daar maar eens op.

Comment

Bedankt voor alle reacties en mijn excuses voor het late reageren.
          Het gaat hier om 2 Reloop RMP-2 Draaitafels en een Behringer Pro Mixer DJX750.

Comment

Gewoon het knopje bij "mode" links onder op stereo zetten in plaats van mono (oftewel split, afhankelijk van de uitvoering van je paneel ;) )

Comment

Beetje laat, maar iedereen bedankt voor de reacties.
              Het probleem is inmiddels opgelost!

Comment

Working...
              X