Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zwaar verzwakt output-signaal Behringer DFX750

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zwaar verzwakt output-signaal Behringer DFX750

Oké, alles gecheckt maar alsnog krijg ik bijna geen geluid uit m'n vervangende mixertje (ja, ik weet dat er Behringer op staat :p).

In ieder geval, de volgende dingen heb ik gecheckt:
    - Diverse inputs, geven gewoon goed signaal, met verschillende bronnen (dus het ligt niet aan de input);
    - Master en Booth geven allebei hetzelfde lage signaal;
    - Crossfader, linefaders gain etc. ook allemaal gecheckt;
    - Versterker is ook het probleem niet.

Ik ben er vrijwel zeker van dat dit probleem ligt bij de mixer-output. Is er iets wat ik mis, of denken jullie aan een defect binnen het product? Let wel, ik krijg geluid uit de mixer, maar wel pas bij 100W versterking (en dan nog maar een decibelletje of 40).

[edit]Ik heb zojuist het lef gehad om m'n Pioneertje aan te sluiten op de Phono ingang. De VU-meters vol in het rood, uiteraard, maar nog steeds bedenkelijk signaal naar de versterker toe. Wel is het geluid vervormd als de ziekte, wat ik ook niet anders had verwacht als je met volt -> millivolt gaat werken :/[/edit]
    Last edited by Patrick Godschalk; Saturday-25-07-2009, 19:27.

En je kabels?

Groet, Fran

Comment

Zijn het ook niet, ik ben er vrijwel zeker van dat het probleem bij de mixer output signal ligt, maar is dit iets wat ik zelf kan verhelpen of een productfout?

Comment

Zit er geen trim-knop op je Behringertje?

Comment

dat noemen ze ook wel gain. (ik neem aan dat je de DJX750 bedoeld) Dat zijn de grijzen draaiknoppen bovenaan. Het kan ook aan het signaal liggen dat je instuurt.

En waarom ga je een pioneer op je phono ingang zetten?

Comment

Ik had het over trim op de achterkant van de mixer, dat er soms zit als bescherming tegen DJ's die van rode lampjes houden. Het zou dus kunnen dat deze potdicht stond, waardoor je er dus amper een signaal uitkreeg.

Op de phono ingang zetten is om uit te sluiten dat het alleen aan de line ingangen ligt.

Comment

Helaas, http://www.behringer.com/EN/images/p...50_fig1_XL.png vermeldt geen trim. Ik denk dat deze binnen nu en een paar uurtjes gewoon terug naar Goes gaat :p

Comment

Ook al een microfoon geprobeerd overigens?

Comment

Oké, net even in de showroom aangeknald, werkt gewoon normaal, dus ligt toch niet aan de mixer. Klusje voor morgen: alle kabels nakijken en daarna gebruikmaken van de levenslange garantie van de REF serie. Of, m'n versterker is toch écht aan vervanging toe... tja, DAP hè..

Comment

Joh... mee-blaten over DAP "beeh DAP is slecht" is allang verleden tijd en hoort bijna alleen meer toe aan de MC-reeks.
                    Het merk heeft zich inmiddels al terug bewezen met o.a. de K- en (A)X-reeksen die erg succesvol zijn. En wat te denken van de Palladiums... Genoeg drive-ins en wat grotere gebruikers die hun systemen op DAP draaien en met succes.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                      En wat te denken van de Palladiums...
                      Gezien dat precies de amp is die staat te brommen nu, kan ik daar wel over meepraten. Ja, het geluid van DAP is stukken verbeterd, maar naar mijn mening laat de Palladium serie qua duurzaamheid veel te wensen over. Toegegeven, ik spring niet echt 'zuinig' met m'n apparatuur om (oftewel ik gooi met flightcases), maar ik heb wel betere versterkers gezien.

Comment

Originally posted by Patrick View Post
                        maar ik heb wel betere versterkers gezien.
                        Ook voor een DAP-prijsje? En daar zit het hem in. Voor het geld dat je neerlegt voor een nieuwe Palladium kan je bijna niets soortgelijks vinden, nieuw, voor hetzelfde geld.

Comment

Dat ligt eraan hoe je het bekijkt. Zelf ben ik voor de DAP gegaan omdat ik geen drive-in show ben en dus de versterker ook niet hoef te verhuren. Maar als je versterker regelmatig kapot gaat, en dus gerepareerd moet worden, zal daar tijd in gestoken moeten worden. En in die tijd, kun je meestal die versterker niet verhuren/gebruiken. Kleinere drive-in shows die slechts één versterker hebben (zoals ik een aantal jaren geleden), lopen hierdoor wel shows mis waarmee ze toch flink geld hadden kunnen verdienen.

[edit]
                          Ik pretendeer overigens niet dat ik DAP nou zo ontzettend slecht vind, want daar ben ik het wel met je eens. Merken als Behringer, DAP en andere budget merken zijn de laatste tijd ontzettend goed bezig en leveren best redelijke apparatuur voor een prima prijs. Maar laten we alsjeblieft ook niet gaan doen alsof je net zo goed een goedkoop speakersysteem van Skytec neer kan zetten dan een wat duurdere van bijvoorbeeld Dynacord. Op de langere termijn zal je altijd beter af zijn met hoogwaardigere apparatuur, niet alleen qua kosten maar ook qua kwaliteit. Ik zie het vaak genoeg dat een drive-in show zo snel mogelijk een stel cd-spelers wil hebben en dan kijken wat binnen hun budget past. En dan thuis komen met twee CDJ-800's. Tuurlijk, niks mis mee, maar had dan even doorgespaard en gelijk voor de CDJ-1000 gegaan. Uiteindelijk zal je daar meer profijt van hebben dan van een cd-speler van mindere kwaliteit. Bovendien is drie of vier keer je apparatuur 'upgraden' altijd duurder dan even geduld hebben en doorsparen.
                          Last edited by Patrick Godschalk; Thursday-30-07-2009, 23:48.

Comment

Maar dat ligt dan aan de 'vrekkigheid ;)' van de persoon die een palladium aanschaft omdat hij lekker goedkoop is, in plaats van een zware amp die flink wat duiten kost en iets robuuster is opgebouwd.

De palladiums zijn gemaakt voor de simpele klusjes, waar personen netjes met hun apparatuur omgaan en niet heen en weer smijten.
                            Op het moment dat je dit toch (al dan niet onbewust) gaat doen, trek wat extra geld uit de lade voor een amp die hier wel enigszins tegen kan. En dan zul je de portemonnee ook flink open moeten trekken, wil je voorkomen dat hij op een gegeven moment niets meer doet.
                            Echter, het blijft allemaal elektronica en dat is altijd vatbaar voor de meest onhandige storingen/effecten. En op dat moment is het misschien raadzaam eerst bij de gewoontes van de gebruiker(s) te kijken in plaats van de technische mogelijkheden om een amp te beschermen bij smijtwerk.
                            Al blijft dit laatste hetgeen waar op voortgeborduurd moet worden als het spul verhuurd wordt, omdat deze spullen vaak mishandeld worden.

Comment

In het weekend even alles nagelopen, kabels blijken te werken, versterker niet. Deze gaat dus z.s.m. weg, en wordt een nieuwe amp/stel actieve studiomonitoren aanschaffen met een aantal REF kabeltjes d'r bij.

Volgende probleem. Als ik een audioprocessor (equalizer, kaoss pad o.i.d.) op de Send/Return zet, werkt deze niet wanneer de master en linefader open staat. Zet ik de master open, de line dicht, en de CUE aan, werkt deze wel, en krijg ik een signaal over de speakers (i.p.v. headphones). Zonder iets aan te sluiten op de Send/Return werkt het wel naar behoren.

In m'n volgende pauze zal ik kijken of ik het showmodel even kan uitproberen, of deze hetzelfde probleem geeft. Zo niet, neem ik morgen m'n eigen model mee en probeer ik het in de showroom. Als ik hetzelfde probleem heb gaat hij terug naar Behringer.

Of hebben jullie nog enig idee waar dit aan kan liggen (oftewel, vergeet ik iets)?
                              Last edited by Patrick Godschalk; Monday-10-08-2009, 11:38.

Comment

Working...
                              X