Announcement

Collapse
No announcement yet.

XDJ-R1 FX Effects Traktor Pro Mac

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• XDJ-R1 FX Effects Traktor Pro Mac

Goedenacht...

Inderdaad net als vele heb ik ook getwijfeld, maar ben na 2 weken toch nog steeds super happy met de XDJ-R1 !
    Jaren gedraaid met de DDJ-T1 (was ook prima) en dus ondertussen erg gewend aan Traktor.

Nu heb ik wel de volgende vraag (of eigenlijk 2):

Ik krijg een aantal functie's NIET voor mekaar in de combi XDJ-R1 en Traktor Pro.
    Vooral de FX units op de controllers functioneren absoluut niet. In traktor zijn er nu ook ineens een aantal wijzigingen in de lay-out van de FX-bank. Weet iemand hoe dit op te lossen is. Zijn er ondertussen goede mappings te downloaden.
    (ik heb de laatste Firmware geupdate en ook de laatste .tsi file van Pioneer i.z. Traktor gedownload en geïnstalleerd.)
    Ik hoor graag of er een kant- en klare oplossing is voor dit probleem.
    Oo ja, met USB en CD werken de filters en de FX's wel prima.

Het zou uiteraard op te lossen zijn door de mappings binnen Traktor te wijzigen... Maar daar heb ik (zeker in combi met de XDJ-R1) GEEN ervaring mee.
    Kan iemand mij tips geven of een goede link waar dat goed wordt uitgelegd (Dat 'mappen' binnen Traktor). Als ik het zelf ga uitvinden, dan ben ik bang dat morgenochtend het resultaat is: Dat als ik op de CUE knop druk, hier het licht in de koelkast aanspringt en bij FLANGER het matras van mijn vriendin dichtklapt...
    Zijn er trouwens ook ergens file's terug te vinden, waarop je exact kan zien 'hoe in de controller een bepaalde knop of button genoemd wordt?" M.a.w. In Traktor kun je bij 'Controller manager' in de Assignment Table zien welke button, welke functie krijgt toegewezen. Maar hoe weet ik: welke button er bedoeld wordt op de controller. Niet alle verwijzingen/namen zijn logisch...

Sowieso kan ik niet echt een goede volledige manual van de XDJ-R1 gevonden krijgen. Op enkele tutorials heb ik al een aantal 'oostblokkers' geweldige skills zien uitvoeren op dit pioneer-beest. Maar de button-combinaties die daar gebruikt worden, kan ik nergens terugvinden in een manual ofzo...

Enfin. Ik hoor het graag !
    Last edited by DJ-Slinger; Thursday-20-03-2014, 04:06.
Working...
X