Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Software CDJ 2000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ Software CDJ 2000

Hallo,

Ik heb altijd met cd's gedraaid en ik wil nu langzaam de overstap naar laptop gaan maken maar welk programma is hier het beste voor geschikt? Ik heb zelf van alles uitgeprobeerd en ik kom er helaas toch niet uit of ik doe wat fout. Mijn dj gear is 2 x cdj 2000 en 1 x djm 800.

Dit is wat ik ondervonden heb:

Rekordbox:

- Werkt prima omdat alle functies van de cdj's werken
    - Je kunt geen harddisk snel en helemaal in rekordbox laden
    - Je hebt maar 1 deck

Virtual DJ:

- Je kunt wel je harddisk laden en het zoeken werkt snel
    - Onder het draaien verwisseld het programma de cdj's (dus linkse cdj werkt op rechtse kanaal van de mixer en andersom) en niet meer goed te krijgen
    - Vinyl speed adjust van de cdj werkt niet meer
    - Hot Que werkt wel maar anders
    - Loop functie werkt anders
    - In cdj mode in pauze stand hoort de cdj te "stotteren" .. dit werkt ook niet

Traktor:

- Hier kun je ook je harddisk in laden en het zoeken gaat redelijk snel
    - Je kunt platen onthouden door ze in preperation list te zetten. Deze word ineens gewist en ik kan er ook geen nieuwe platen meer in zetten
    - Vinyl speed adjust van de cdj werkt niet meer
    - Hot Que werkt wel maar anders
    - In cdj mode in pauze stand "stotterd" de cdj wel maar indien gedrukt word op de vinyl stand gaat de cdj meteen verder met spelen (dit hoort niet)
    - Loop functie werkt anders
    - Reverse mode werkt niet
    - Ik vind dat de que knop traag reageert

Serato:

- Nog geen ervaring mee
    - Daar dien je volgens mij een sl2 of sl3 kastje bij aan te sluiten?

Ligt het nu aan mij of is er geen één programma dat fatsoenlijk werkt met cdj 2000?

Groeten, Sven

Aangezien je CDJ2000 hebt kan ik je aanraden om in plaats van CD's toch eerst USB's te gaan proberen. Importeer, sorteer en scan je muziek in rekordbox, en exporteer dit op een USB stick. Bijna alle voordelen van een laptop, alleen geen groot scherm (dat je mee moet zeulen), maar op de CDJ2000 zit zelf al een scherm. De meerderheid van de DJ's in de dance scene gebruikt deze methode.

Mocht je toch een laptop willen gebruiken, heb je voor traktor of serato 2 usb kabels nodig die je van de CDJ's naar je laptop aansluit. Even de CDJs selecteren in de software en het moet werken. Afhankelijk van je systeem heb je misschien nog drivers nodig, daarbij is google je vriend. Als dit niet goed werkt ligt het waarschijnlijk aan de instellingen of aan je laptop.

Met VirtualDJ heb ik geen ervaring, maar dit is de minst gebruikte software, en niet zonder reden.

Comment

Bedankt voor je reactie! Ik ben goed bekend met de cdj 2000 en de usb functie incl rekordbox gebruik ik regelmatig en werkt perfect. Kan er uitstekend mee overweg. Dit is ideaal voor een house set maar naast house draai ik ook all round en heb een harddisk met ongeveer 40.000 nummers en in dat geval werkt het niet zo gemakkelijk via het schermpje van de cdj 2000. Of je moet al alle nummers in genre gaan indelen (wat heel veel werk is) en zelfs dan scroll je je een ongeluk door de lijsten. De cdj heeft ook een ingebouwde zoekfunctie die wel goed werkt maar ook dat vind ik onoverzichtelijk omdat je de letters moet intikken met de needle search.

Ook met de usb en lan aansluitingen en de drivers ben ik bekend en het lukt me ook om de cdj's aan het draaien te krijgen via traktor of virtual dj (serato nog niet geprobeerd) maar ik vind het zo raar dat van de cdj's veel functies niet of anders werken zodra aangesloten via usb en vraag me af of ik in het programma wat verkeerd doe of dat het zo hoort.

Comment

Zie pagina 7 van http://pioneer.jp/support/connect/pd...TRAKTOR_EN.pdf

Comment

Beadankt!! :)

Comment

Working...
          X