Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keuze: Reloop RMP-3 of Pioneer CDJ-400?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Keuze: Reloop RMP-3 of Pioneer CDJ-400?

Hallo,

Ik zit dus erg te twijfelen tussen deze twee tabletops.
    Het enige wat ik weet is dat er nog niet zoveel bekend is over de RMP-3 qua prestaties.

Waarom nou deze twee?
    Midi mogelijkheid.
    Vind het allebei prachtige spelers.
    Ondersteunen MP3 en kunnen met USB overweg.
    RMP-3 vanwege zijn grote jogwheel.
    CDJ-400 vanwege zijn effecten en omdat het toch eigenlijk wel een Pioneer is(kwaliteit?)

Enkele minpunten:
    Weet niks over de kwaliteit van Reloop.
    Dus ook niet wat de prestaties zijn.
    Hoorde dat de USB van de CDJ-400 nogal traag kan zijn bij 4 gig sticks. Is dit bij alle apparaten?
    De platter van de CDJ-400 vind ik wat aan de kleine kant.
    CDJ-400 is DUUR.

Wat raden jullie me aan als jullie deze 2 spelers vergelijken?
    Een alternatief is ook welkom.(Geen Denon DN-S1200)vind die namelijk persoonlijk ontzettend lelijk.

Heb ook nog zitten kijken naar de Denon DN-s3700.
    Wat een beest. Natuurlijk nog iets duurder, maar wel meer opties.

Is overigens gewoon een hobby(Beginnend).

Hoop het snel te horen

mvg Tim

Hoi Tim. ;)
    Wat het voordeel, maar ook nadeel is aan alle spelers is dat ze wel een stuk van elkaar verschillen. Qua jogwheel, uiterlijk, enkele functies.

Waar gaan je 'eisen' naar uit? Een groot jogwheel, overzicht, grootte, kleur, noem het maar op. ;)
    Wat misschien ook raadzaam is, is om eens naar Goes te gaan en in de winkel te spelen met de verschillende mogelijkheden. Zo kun je zelf ervaren hoe de diverse spelers aanvoelen en reageren, wat erg belangrijk is wanneer je net begint. Immers, ik ga er vanuit dat je deze spelers nog wel een poosje wilt gebruiken. ;) Je persoonlijke voorkeuren spelen in deze situatie dus iets meer mee.

In ieder geval, voor een beginner ben je al goed op weg. Welk mengpaneel heb je inmiddels al? Of moet deze ook nog komen?

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Hoi Tim. ;)
      Wat het voordeel, maar ook nadeel is aan alle spelers is dat ze wel een stuk van elkaar verschillen. Qua jogwheel, uiterlijk, enkele functies.

Waar gaan je 'eisen' naar uit? Een groot jogwheel, overzicht, grootte, kleur, noem het maar op. ;)
      Wat misschien ook raadzaam is, is om eens naar Goes te gaan en in de winkel te spelen met de verschillende mogelijkheden. Zo kun je zelf ervaren hoe de diverse spelers aanvoelen en reageren, wat erg belangrijk is wanneer je net begint. Immers, ik ga er vanuit dat je deze spelers nog wel een poosje wilt gebruiken. ;) Je persoonlijke voorkeuren spelen in deze situatie dus iets meer mee.

In ieder geval, voor een beginner ben je al goed op weg. Welk mengpaneel heb je inmiddels al? Of moet deze ook nog komen?
      Ik weet dus niet waar mijn interesse echt heen gaat. Hoor goede dingen over de CDJ-400 maar ook weer mindere.
      Over de nieuwe Reloop weten we allemaal bar weinig denk ik, tenminste,,,volgens mij hebben jullie hem in de winkel staan.
      Enige nadeel is, ik woon in Alkmaar/Noord-Holland. Lijkt me leuk om een keer langs te komen maar is dit moment iets te ver.
      Ik ben wel in het bezit van een mengpaneel, eigenlijk nog steeds.
      Had hem verkocht aan me neef, maar die vond het toch maar niks.
      Het gaat hier om de Reloop RMX-40 USB.
      Ben ook al in contact gekomen met Dj's die op grote feesten draaien, maar ik krijg verschillende dingen te horen.
      De één zegt : eerst alles onder de knie krijgen en dan pas de grote jongens aanschaffen. De andere zegt weer: het is makkelijk om gelijk groot te beginnen als je ook op feesten wilt draaien, ook heb je dan de beste technologie.
      Ik geef ze allebei gelijk en ben er ook heel enthousiast over.
      Wat raad jij me aan? Ik ben snel tevreden:D
      Tot nu toe zie ik het nog als een hobby, maar wil best verder kijken dan dat als alles lekker gaat.

Comment

Wellicht kun je een lokale verhuurder of DJ vinden die het spul verhuurt. Dan kun je beide setjes eens tegelijk huren, zomaar een dagje (wellicht kun je er een leuke deal bij maken, dat je ooit eens gratis voor hem/hun draait o.i.d.), om beide spelers eens aan de tand te voelen met je eigen muziek en mixer. Zo kun je ook prima afwegen wat je zelf het lekkerste vindt werken.
        De RMP-3 is ook nog niet zo lang op de markt, dus vandaar dat er qua kwaliteit (levensduur o.a.) nog geen gebruikerservaringen te vinden zijn.

Nu is het wel zo dat een Pioneer speler een iets hogere restwaarde heeft dan een Reloop. Echter, wanneer je er zelf vooral mee bezig bent en de spelers ook lang houdt, is dit verschil bijna te verwaarlozen.

Wat betreft hetgeen je gehoord hebt: Beide opties kunnen. Er kleeft echter wel een 'maar' aan. Zowel de CDJ 400 als de RMP-3 zul je niet zo snel tegenkomen in professionele omgevingen. (Grote clubs, discotheken, enz.) Puur omdat een DJM 800 en CDJ 1000 daar meestal als standaard vloot staan. En het verschil tussen een CDJ 400 en 1000 is alleen optisch al erg groot.
        In jouw toepassing is het dan nu ook nog helemaal niet boeiend wat voor apparatuur je hebt staan. Veel belangrijker zijn de truukjes die je er mee uithaalt om je publiek te entertainen. Of je nu met een setje Pioneers of RMP-3's mixjes in elkaar draait, zolang je dit op een creatieve manier kunt doen en je publiek hierin kunt meekrijgen, hoor je daar niemand over klagen. ;) (Of je moet een of andere meeloper, c.q. 'kenner' tegenkomen met een 'goh-draai-jij-niet-met-cdj1000's'-opmerking)

Ik kan momenteel niets aanraden omdat het een redelijk persoonlijke kwestie blijft. Het is net als bij auto's. De een zweert bij een Ford, de ander rijdt liever Alfa Romeo en nog iemand kiest voor een Volkswagen.
        Het zijn gewoon allebei erg leuke spelers waar je veel leuke foefjes mee kunt uithalen.

Wat ook een feit is, het is een redelijk groot bedrag wat je gaat uitgeven. Hiervoor is het dus wel verstandig als je het nodige onderzoek doet. ;)
        Ik noem maar een voorbeeld; liever nu 50 euro meer uitgeven voor je voor-onderzoek, dan dat je de spelers over een maand met 150 euro verlies gaat verkopen. Dat zou namelijk erg zonde zijn.

Comment

Working...
        X